Cairns-Melbourne in 8 weken
Cairns-Melbourne in 8 weken
Hallo!
26 september ga ik met mijn vriend 2 maanden reizen in Australië. We starten in Cairns en vertrekken 26 november vanuit Melbourne weer naar Nederland.
Hebben jullie tips in deze route? Wat zijn echte do's en dont's??
En zijn er in de grote steden ook campings te vinden? We hebben namelijk gedurende deze 2 maanden een camper gehuurd.
Bedankt voor jullie info!
26 september ga ik met mijn vriend 2 maanden reizen in Australië. We starten in Cairns en vertrekken 26 november vanuit Melbourne weer naar Nederland.
Hebben jullie tips in deze route? Wat zijn echte do's en dont's??
En zijn er in de grote steden ook campings te vinden? We hebben namelijk gedurende deze 2 maanden een camper gehuurd.
Bedankt voor jullie info!
- Kims
- Reisexpert
Re: Cairns-Melbourne in 8 weken
Hi,
Leuke plannen!
Heb je al onder Reisinformatie -> Australie gekeken? Daar staat veel info over de Oostkust onder!
Ook zijn er al aardige wat posts over de Oostkust, dus kijk wat rond op het forum.
Deze posts kunnen onder andere handige zijn misschien:
backpacken-planning-tot-toe-waar-heen-w ... 26205.html
tot-weken-down-under-tips-dont-t25949.html
route-maanden-vanaf-maart-2013-t25697.html
graag-advies-weken-oostkust-t25726.html
En nog velen meer
Leuke plannen!
Heb je al onder Reisinformatie -> Australie gekeken? Daar staat veel info over de Oostkust onder!
Ook zijn er al aardige wat posts over de Oostkust, dus kijk wat rond op het forum.
Deze posts kunnen onder andere handige zijn misschien:
backpacken-planning-tot-toe-waar-heen-w ... 26205.html
tot-weken-down-under-tips-dont-t25949.html
route-maanden-vanaf-maart-2013-t25697.html
graag-advies-weken-oostkust-t25726.html
En nog velen meer

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Iets wat ik ten zeerste kan aanraden in de periode dat jullie er zijn is een whale watch tour doen.. Ik ben zelf daarvoor naar Eden afgereisd en ben ik met de Cat Balou op walvis tour geweest. Ik heb dit bedrijf gekozen omdat zij in mijn ogen ook veel voor de bescherming van walvissen doen en niet alleen maar toeristen op een bootje zetten. Eden ligt ten zuiden van Sydney, je hebt er ook een museum over de vroegere walvisjachten. Jullie zijn exact de juiste periode in Australië om zo'n tour te kunnen doen =)
Daarnaast vond ik Fraser Island erg leuk al zou ik dit niet weer met een georganiseerde groep willen doen, teveel tieners en begin twintigers die vooral veel zuipen belangrijk vonden had ik in mijn groep en hoorde zelfde verhalen over andere groepen...
Het Great Barrier Reef is een Must, en als je tijd hebt zou ik ook de great ocean road rijden!
Daarnaast vond ik Fraser Island erg leuk al zou ik dit niet weer met een georganiseerde groep willen doen, teveel tieners en begin twintigers die vooral veel zuipen belangrijk vonden had ik in mijn groep en hoorde zelfde verhalen over andere groepen...
Het Great Barrier Reef is een Must, en als je tijd hebt zou ik ook de great ocean road rijden!
Wat een prachtig vooruitzicht!
Kamperen op campings (met een camper) is aan de Oostkust een fluitje van een cent. Wij hebben vorig jaar de route Brisbane - Cairns gedaan in circa 2,5 week. Dit viel toen net in de voorjaarsvakantie en ondanks dat het daardoor drukker was, hebben we altijd leuke en goede campings gevonden. Wellicht dat alleen de grote BIG-4 familie campings vol zijn, maar daar mis je in mijn ogen niet zo heel veel aan (commercieel en onpersoonlijk). Rondom de steden zul je met een camping wellicht wat verder afgelegen zijn. Maar er zijn ook nabij de steden campings te vinden. Australië is hét land bij uitstek om te kamperen, dus no worries!
De route tussen Brisbane en Cairns vonden wij fantastisch. Aanbevelingen zijn inderdaad Fraser Island en het Great Barrier Reef. Maar denk ook aan de Whitsunday eilanden. Wij hebben een zeiltripje van een dag gedaan, wat echt geweldig was. Als je meer tijd (en geld) hebt, is een meerdaagse tour echt aan te bevelen. Aan één dag heb je gewoon niet genoeg om zoveel moois in je op te nemen.
In de omgeving van Sydney zou ik zeker ook naar de Blue Mountains gaan. Wij hebben dit vanuit Sydney gedaan met de trein. Maar als je een camper hebt, is dit helemaal geweldig! Je kunt de tijd nemen om lekker rond te touren. Dit geldt ook voor de omgeving van Melbourne: de Great Ocean Road, Philip Island en de Grampians. Vooral de Grampians vonden wij een prachtige omgeving. Wij hebben daar een paar super mooie wandelingen gemaakt.
Heel veel plezier bij de voorbereidingen! Hopelijk hebben we je wat op weg geholpen. Gebruik ook zeker de informatie op deze website. Voor ons was dit erg waardevol
.
Kamperen op campings (met een camper) is aan de Oostkust een fluitje van een cent. Wij hebben vorig jaar de route Brisbane - Cairns gedaan in circa 2,5 week. Dit viel toen net in de voorjaarsvakantie en ondanks dat het daardoor drukker was, hebben we altijd leuke en goede campings gevonden. Wellicht dat alleen de grote BIG-4 familie campings vol zijn, maar daar mis je in mijn ogen niet zo heel veel aan (commercieel en onpersoonlijk). Rondom de steden zul je met een camping wellicht wat verder afgelegen zijn. Maar er zijn ook nabij de steden campings te vinden. Australië is hét land bij uitstek om te kamperen, dus no worries!
De route tussen Brisbane en Cairns vonden wij fantastisch. Aanbevelingen zijn inderdaad Fraser Island en het Great Barrier Reef. Maar denk ook aan de Whitsunday eilanden. Wij hebben een zeiltripje van een dag gedaan, wat echt geweldig was. Als je meer tijd (en geld) hebt, is een meerdaagse tour echt aan te bevelen. Aan één dag heb je gewoon niet genoeg om zoveel moois in je op te nemen.
In de omgeving van Sydney zou ik zeker ook naar de Blue Mountains gaan. Wij hebben dit vanuit Sydney gedaan met de trein. Maar als je een camper hebt, is dit helemaal geweldig! Je kunt de tijd nemen om lekker rond te touren. Dit geldt ook voor de omgeving van Melbourne: de Great Ocean Road, Philip Island en de Grampians. Vooral de Grampians vonden wij een prachtige omgeving. Wij hebben daar een paar super mooie wandelingen gemaakt.
Heel veel plezier bij de voorbereidingen! Hopelijk hebben we je wat op weg geholpen. Gebruik ook zeker de informatie op deze website. Voor ons was dit erg waardevol

Ik zie dat jullie vanuit Cairns vertrekken. Dit is ook mijn plan. Nu zat ik nog met de vraag hoe ik dit moet doen met vliegtickets. Als je een ticket wilt boeken nederland cairns is dit heel erg duur. Hoe doen jullie dit? Vliegen jullie op een grote stad in Australie en boeken jullie apart een binnenlandse vlucht?
@Rebec
Als je rechtstreeks naar Australie reist zit je gauw op €1100 p.p
Ik en mijn vriend gaan in november t/m januari naar Australie. Wij doen eerst ook Zuidoost Azie aan maar dan alsnog is de volgende ticket in onze ogen erg goedkoop:
Retour AMS - Kuala Lumpur €550 pp
Retour Kuala lumpur - Melbourne €430 pp
We hebben beide tickets via Kilroy online geboekt.
Hopelijk heb je er wat aan.
Als je rechtstreeks naar Australie reist zit je gauw op €1100 p.p
Ik en mijn vriend gaan in november t/m januari naar Australie. Wij doen eerst ook Zuidoost Azie aan maar dan alsnog is de volgende ticket in onze ogen erg goedkoop:
Retour AMS - Kuala Lumpur €550 pp
Retour Kuala lumpur - Melbourne €430 pp
We hebben beide tickets via Kilroy online geboekt.
Hopelijk heb je er wat aan.
Rebec, wellicht kun je eens informeren bij Tunafish. Je kunt prijzen naar verschillende steden opvragen. Misschien loont het zelfs om vanuit Duitsland te vliegen? Wij hebben hier in 2011 de goedkoopste tickets gevonden. Met China Airlines (prima bevallen!) van Amsterdam naar Brisbane, inclusief lange overstop in Taipei (zowel heen als terug). We zijn vanuit Brisbane met Virgin naar Cairns gevlogen voor nog geen 100 dollar pp voor een retourtje. Je zou ook met de trein kunnen, maar in ons geval was dat niet veel voordeliger, en bovendien duurt een treinreis van Brisbane naar Cairns lang vergeleken met een vlucht. .
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ahh dank je wel allebei! Hier heb ik zeker wat aan. Ik wil in juni mijn ticket gaan boeken en er dan eens rustig voor gaan zitten om het uit te zoeken. Ik boek sowieso een enkeltje, omdat ik nog niet weet wanneer en vanaf waar ik terug wil!
Ik heb btw al enkeltjes gezien van Amsterdam - Sydney voor 600 euro.. Dus ik denk dat ik die wel gewoon zo boek. Zeker omdat het mijn eerste lange reis is en dan ook nog in mijn eentje. Vind het niet erg om een paar dagen in een grote stad te blijven om vervolgens door te vliegen naar Cairns.
Ik heb btw al enkeltjes gezien van Amsterdam - Sydney voor 600 euro.. Dus ik denk dat ik die wel gewoon zo boek. Zeker omdat het mijn eerste lange reis is en dan ook nog in mijn eentje. Vind het niet erg om een paar dagen in een grote stad te blijven om vervolgens door te vliegen naar Cairns.
-
- Reiziger
Een ontzettend gave route die ik zelf een tijd geleden ook heb gedaan (alleen de andere kant op). Echte do's vond ik Sydney, Blue Mountain's, Fraser Island en Whitsunday Islands. Op Fraser Island zou ik inderdaad kijken om dit niet in groepsverband te doen, ik deed dit toen wel, maar toen was ik 18
Op de Whitsunday Islands kun je bij diverse operators mee op een zeiljacht en drie dagen zeilen, dat vond ik echt de highlight van de oostkust. Dat was ook met een groep, maar dat was juist wel heel erg leuk. Je ging drie dagen zeilen, aanleggen bij verschillende eilandjes, snorkelen op het great barrier reef en sliep op de boot. Fantastisch! Ik zelf vond Brisbane niet heel leuk, maar dat is mijn mening.
In ieder geval heel erg veel plezier, maar dat gaat wel goedkomen.

In ieder geval heel erg veel plezier, maar dat gaat wel goedkomen.
Vergeet vanaf Cairns niet om eerst een stukje naar het noorden te rijden i.p.v. direct zuidelijk. Kuranda, Port Douglas en Daintree NP.
Ik zou voor Fraser Island een 4wd huren voor enkele dagen.
Ik zou voor Fraser Island een 4wd huren voor enkele dagen.