Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Graag advies 5 weken Oostkust

Fryslan89
Vakantieganger
» 05 feb 2013 18:02
Ik wou bij deze graag wat advies vragen t.o.v de Oostkust waar ik 5 weken voor heb. Ik reis van Sydney naar Cairns (en ook nog door naar Port Douglas ivm Daintree National park, GBR).
Ik heb dus 5 weken wat niet heel lang is vandaar dat ik graag advies wil wat ik wel moet gaan bezoeken en wat niet. Ook is het natuurlijk afhankelijk van hoe het gaat lopen, maar omdat ik maar 5 weken heb wil ik ook graag alvast dingen uitzoeken die ik sowieso wil gaan doen.
Ik dacht zelf aan de volgende route:

- Sydney + Katoomba ivm Blue Mountains
- Port Macquarie/Coffs Harbour??
- Byron Bay
- Gold Coast
- Brisbane
- Rainbow beach
- Hervey Bay (vanuit hier naar Fraser Island)
- Town of 1770??
- Lady Elliot Island?? (heb ik mooie verhalen over gehoord)
- Bundaberg/Gladstone?? (Of 1 van beiden of juist beide niet)?
- Rockhampton
- Mackay?? (Eungella park een must om te bezoeken?)
- Airlie Beach
- Townsville
- Mission Beach
- Cairns
- Port Douglas (Daintree, GBR)

Waar ik vraagtekes achter heb gezet weet ik niet zeker of dat wel de moeite waard is of dat ik die wel kan overslaan.
Weet niet of jullie nog andere suggesties hebben om bepaalde steden/dorpen die ik niet heb genoemd wel te bezoeken?

Alvast bedankt!
Hoess
» 10 feb 2013 12:16
Hee.. Las net je berichtje in de forum en klinkt wel een supertraject... Ben net klaar met de oostkust en ben nog in sydney. Heb ongeveer dezelfde gedaan, alleen dan van Cairns uit.. Als ik een kleine tip kan geven wat de moeite is, dan moet je proberen in townsville zeker een bezoekje te brengen aan magnetic island. Daar kun je namelijk leuk snorkelen en ook zeer mooie wandelingen maken in de bergen. Ook zie je veel rock- wallabies op een klein gebied op het eiland :)

Hopelijk heb je er iets aan.. Groetjes en geniet van je trip want het is super?
Fryslan89
Vakantieganger
» 11 feb 2013 19:15
Hey!

Bedankt voor je reactie :) Ik zal je advies onthouden ;)
Mooi om te horen dat je een mooie tijd hebt gehad. Hoe lang was jouw trip aan de Oostkust?
Zou je misschien ook nog antwoord weten op de steden waar ik vraagtekens heb gezet? ZIjn dat plekken waar jij zelf ook bent geweest of?
Kims
Reisexpert
» 11 feb 2013 22:57
Hi,

Ik zou je niet zo vasthouden aan de stadjes waar je langskomt, die zijn over het algemeen weinig bijzonder. Het gaat meer om de schitterende natuurgebieden die daar liggen, de mooie afgelegen stranden, de koraalriffen, de bijzondere (tropische) bossen, eilanden etc.

Veel plezier!
Daan
Wereldreiziger
» 13 feb 2013 08:58
Klinkt als een fantastisch mooie route. Wij zijn september/ oktober vorig jaar van Brisbane naar Cairns gereisd in 2,5 á 3 weken en dat was natuurlijk veel te kort :{ . Dus in 5 weken moet je al veel meer moois kunnen zien.

Een aanrader is inderdaad Magnetic Island. Ik zou je echter aanraden om daar meer dan 1 dag te besteden. Wij zijn er maar één dag geweest en hebben gebruik gemaakt van het OV op het eiland. Heel onhandig want de bus reed 's middags nog maar één keer per uur en we waren daardoor veel tijd kwijt. We hadden nog zoveel willen zien, vooral de verlaten strandjes waar het eiland om bekend staat. Achteraf gezien hadden we liever 2 dagen gehad en/of een scoortertje gehuurd.

Heel cliche misschien, maar de Whitsundays vanuit Airlie Beach zijn ook fantastisch mooi! Gewoon een dag op de boot en een duik in de zee van whitheaven beach was voor ons een fantastische ervaring! Het koraal is hier overigens ook erg mooi. Voor ons kwam dit mede, omdat het de eerste keer is dat wij ooit gesnorkeld hebben, dus we waren overweldigend door deze eerste ervaring.

Hopelijk kun je hier wat mee. En natuurlijk heel veel plezier in Australië. Het land heeft ons hart i.i.g. gestolen.

Groet,
Danielle
Gerelateerde onderwerpen
4 weken Oostkust
6 weken oostkust van Australië
3 weken Oostkust in Juni. Start: Melbourne. What to do?
Advies gevraagd route 5 weken totaal!!
Advies gevraagd bestemmingen 4 weken Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten