Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route 2 maanden OZ, vanaf maart 2013

Inge123
» 03 feb 2013 16:03
Hoi!
Ik ben van plan om vanaf begin maart 2 maanden door Australië te gaan reizen. De route heb ik al een beetje bedacht, maar vroeg me af of het een logische route is en of het haalbaar is in twee maanden.. Daarnaast zijn alle tips welkom!
Vliegen op sydney (paar dagen blijven), doorvliegen naar Tasmanie (daar tour van een paar dagen), door naar Melbourne (vliegen of met de boot?? en dan een paar dagen blijven), via de great ocean road naar Adelaide rijden, dan naar Kangaroo Island, door naar Uluru/Alice Springs (per bus/trein/vliegtuig??), dan door naar Cairns (denk vliegen), en naar beneden reizen via duiken in t great barrier rif, whitesundays, fraser island, Brisbane, en bij tijdgebrek vliegen naar Sydney.
Alvast bedankt voor de reacties!
Kims
Reisexpert
» 24 feb 2013 06:02
Hi,

Een ietwat verlate reactie...

Het ligt er helemaal aan hoe je wil reizen en wat je wil zien, je route is in theorie te doen. Je zou al die plekken in een strak reisschema kunnen stoppen en zo kunnen reizen, toers zijn een effectieve manier van reizen maar wel erg duur. In de praktijk is het waarschijnlijk druk en weinig zien van heel veel, puur omdat je niet veel tijd hebt in plekken.

Persoonlijk zou ik kiezen voor wat minder om dan wat meer rust en flexibiliteit in te kunnen bouwen. Dan kun je nog eens ergens wat langer blijven als je het helemaal geweldig vindt, of sneller door als je het niets vindt.

Qua jaargetijden zit je goed omdat je bijvoorbeeld net nog de herfst meepakt in Tasmanie en dus niet helemaal bevriest en dan in de tropen in het droge seizoen zit.

Veel plezier!
Daan
Wereldreiziger
» 27 feb 2013 08:38
Hoi Inge,

Tasmanië en Kangaroo Island hebben wij in Australië niet aangedaan, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. De overige delen wel, zoals o.a. een deel van de Oostkust (Brisbane - Cairns). Wij hebben hier zo'n 2,5 week de tijd voor gehad en als ik opnieuw zou gaan, zou ik deze route wellicht iets ruimer nemen.

Onze route in september/ oktober vorig jaar was: Sydney - Brisbane - Cairns - Outback (vanuit Alice) - Melbourne e.o. (GOR/ Grampians). Daarbij hebben wij gebruik gemaakt van 3 binnenlandse vluchten. Wij hebben dit rondje in 5 weken gedaan en het was voor ons oké, omdat wij geen mensen zijn die lang stil kunnen zitten om het maar even zo te zeggen ;) .

We hebben ook geen seconde spijt gehad van onze route, omdat we 'maar' 5 weken hadden en zoveel mogelijk hebben willen zien. Maar als wij meer tijd hadden gehad, zou ik er achteraf voor kiezen om dit aan de Oostkust te besteden. Dit geeft je meer ruimte om alles op eigen houtje te ontdekken i.p.v. met tourtjes. Met tours kun je in relatief korte tijd veel zien en doen, maar het zelf ontdekken is echt veel leuker!

Wellicht kun je hier wat mee in je route. Een geweldige tijd zal het zeker worden. En wat een heerlijk idee om 2 maanden weg te gaan!

Groetjes Danielle
Gerelateerde onderwerpen
5 maanden Australie (Aug-Dec 2013), enkele vragen
6 maanden (vanaf september) langs oostkust
3 maanden Australie vanaf begin jan
7-8 maanden Australie (route?)
Route <2 maanden Australie realistisch?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten