Australië in 3 maanden

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Sander88

3 Maanden Australie + 1 Maand Nieuw-Zeeland

Bericht door Sander88 »

Beste/Lieve,

Ik ben samen met een vriend van mij van plan om Januari 2011 op reis te gaan naar Australie en Nieuw-Zeeland. We hebben gelezen dat je als je (meer dan) 3 maanden naar Australie gaat dat je een Australische rekening geopend moet hebben met 3.200 Euro erop. Klopt deze informatie?

We willen daardoor juist net even minder dan 3 maanden naar Australie, zodat we dat ontduiken. Vervolgens willen we een maand naar Nieuw-Zeeland gaan. Daar een camper huren en een maand door het land rijden.

Vragen:

Wat voor een visum moeten wij dan aanvragen?
Is het aan te raden om te gaan werken in Australie, is het de moeite waard vanwege ook de kosten van het werkvisum?

Hopende veel goede adviezen en antwoorden te krijgen!!

Alvast bedankt allemaal,
Sander
Erik
Site Admin

Re: 3 Maanden Australie + 1 Maand Nieuw-Zeeland

Bericht door Erik »

Je kunt een toeristenvisum aanvragen voor 3 maanden, daarvoor hoef je geen €3200,- op je rekening te hebben bij mij weten. Dit geldt wel voor het Work and Holiday visum. Daar worden ook nog wat andere eisen aan gesteld. Je mag met het toeristen visum niet gaan werken. Met het work and holiday visum wel. Of het de moeite waard is hangt er van af wat je wensen zijn. Zo lang mogelijk in Australië blijven ja dan misschien wel. Maar je kunt beter werken in Nederland voor je geld. Je verdient meer, en je hebt waarschijnlijk minder kosten voor wonen (als je b.v. bij je ouders woont).

Binnen 3 maanden naar Nieuw Zeeland wanneer je in Australië zit is dan ook een prima oplossing. Daar mag je ook weer ongeveer even lang blijven met een toeristenvisum.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

zorg er wel voor dat je alle vluchten geboekt hebt voordat je australie/Nieuw Zealand binnen komt, zekers op een toeristenvisum.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Sander88

Bericht door Sander88 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Dat heeft ons al veel meer duidelijk gemaakt. Een toeristenvisum, dat krijg je gewoon als je het land binnenkomt neem ik aan?!

En vluchten moet je al hebben geboekt dus? De tickets van de vlucht van Australie naar Nieuw-Zeeland moet je dan laten zien wanneer je Australie binnenkomt?

Bedankt,
Sander
betterman

Route door Australie en Nieuw Zeeland (3 maanden)

Bericht door betterman »

Hallo!

Half januari ben ik van plan om naar Australie en Nieuw Zeeland te vertrekken. Daar wil ik alleen gaan rondreizen, zonder te werken. Ik probeer zoveel mogelijk te zien van het land, ook rekening houdend met het klimaat (voor zover dat allebei kan in een relatief korte periode). De volgende route heb ik zo ongeveer in m'n hoofd:

Start: half januari
- Begin in Christchurch, van daaruit omhoog reizen naar Auckland (3-4 weken)
- Vliegreis Auckland - Cairns
- Vanuit Cairns richting Melbourne reizen, in principe met de bus, maar misschien ook (delen) met de auto als dat met iemand samen zou kunnen (8-9 weken)
- Tasmanie (1-2 weken)
- Vanuit Adelaide per Ghan (trein) naar Darwin, met een stopover in/rond Alice Springs (2 weken)
- Vliegreis naar Nederland vanuit Darwin
Einde: eind april

Kan iemand me vertellen of dit een beetje haalbaar en logisch is? En wat kunnen jullie mij als vliegticket aanraden? Ik zat zelf te denken aan een jaarticket van Qantas (1400-1500 euro). Uiteraard wil ik dat zo goedkoop mogelijk :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route door Australie en Nieuw Zeeland (3 maanden)

Bericht door Nanneke »

Voor zover ik het kan beoordelen (heb niet alles zelf gedaan) lijkt het me redelijk haalbaar. Wat me wel opvalt, is dat je niet het Zuiden van het Zuid Eiland (NZ) gaat bekijken. Persoonlijk vond ik dat mooier dan het Noord Eiland (Bv. Franz Josef Glacier, Milford Sound). Twee weken voor Tasmanie is ruim.
Qua ticket kan ik je niet helpen, want ik heb allerlei losse tickets geboekt tijdens mijn reis. Voor een ticket van Auckland naar Cairns zou je lokale maatschappijen kunnen bekijken (Qantas, Virgin Blue etc).
betterman

Bericht door betterman »

Dankje voor je reactie! Misschien dat ik dan toch wat langer op het Zuid Eiland blijf hangen.. Ik leg verder ook niet teveel vast, alleen de heen- en terugvlucht. En de route die ik (ongeveer) wil gaan volgen. Nu twijfel ik een beetje of ik de vlucht Auckland-Cairns al vantevoren moet boeken, of gewoon ter plaatse als ik 'klaar' ben in Nieuw Zeeland. Is zo'n last-minute een beetje te doen, en tegen een redelijk tarief?
Meer reacties zijn natuurlijk welkom, ook op m'n eerste post!
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

hi! Je komt half februari in Cairns aan - dan is het aardig warm en plakkerig daarzo. Niet het prettigste klimaat om in rond te lopen, en je kan er dan ook niet zwemmen ivm jellyfish. Ik zou iets langer in NZ blijven hangen en dan later in Cairns aankomen. Have fun!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Vaak is langer vooruit boeken wel goedkoper. Maar het beperkt je wel in je flexibiliteit. Ligt er ook aan of het een populaire route is en dus door meerdere maatschappijen op gevolgen wordt.
betterman

Bericht door betterman »

Oke, ik denk dat ik toch maar vooruit ga boeken. Als ik het goed heb begrepen moet je, om een visum in Nieuw Zeeland te krijgen, kunnen bewijzen dat je binnen 3(?) maanden het land weer gaat verlaten. Een ticket zal dan wel nodig zijn.

Maar goed, ik zal niet te lang meer gaan wachten want de vluchten schijnen al aardig vol te zitten.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hoe eerder je boekt hoe goedkoper.
Als er kwallen zijn bij Cairns als je daar bent ...waarom gooi je dan de route niet een beetje om? Tasmanie is minstens net zo sompig en nat als N-Z kan zijn dus ik zou daar in het hartje van hun zomer heen willen en dan Cairns op een later tijdstip als je er kan zwemmen en snorkelen.
ik heb persoonlijk een slechte ervaring met de zomer in N-Z. 6 weken regen van de 8 weken die we er hadden. Dan is een camperbusje heeel klein en alles heel klam en viezig..haha
Ik vond het Noorder Eiland ook mooi trouwens. ik zou de tijd die je in N-Z hebt gelijk verdelen maar ook zeker het zuiden van Zuid mee pakken!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
betterman

Bericht door betterman »

Thanks, je hebt waarschijnlijk wel gelijk, dus ik pak de climate charts er nog even bij :)

Tja, het probleem is denk ik dat ik zoveel mogelijk wil zien met zo weinig mogelijk vluchten (want goedkoper). En dat binnen 3 tot 3,5 maand. Qua tijd zal het te doen zijn denk ik; nu nog met het beste weer/omstandigheden. Hoofdbrekertje..
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Kans op regen is op het Zuidereiland wel groter. Ik heb ontzettend geluk gehad (was er in maart enapril) en had weinig regen, maar ik ken ook andere verhalen. Het was voor mij wel de reden om op Zuid te starten en daarna naar Noordeiland te gaan.
essie86

Route voor drie maanden Australië!

Bericht door essie86 »

Hey!!

Ik ben van plan om samen met een vriend 3 maanden te gaan reizen in australie!
Hebben jullie nog ideeen/tips voor een leuke route?
En hoe te reizen bus of toch een auto huren/Kopen?

Groetjes Esther
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route Australie!

Bericht door Nanneke »

De 'beste' route is afhankelijk van de periode waarin je wilt gaa. Veel mensen reizen van Sydney naar Cairns. Dat is in drie maanden heel makkelijk te doen. Je kunt overwegen om bijvoorbeeld ook naar Tasmanie te gaan. Zelf vond ik dat erg mooi. Mocht je naar Uluru willen, dan brengt dat extra reistijd met zich mee of een vlucht (bv. vanaf Sydney).
Als je samen reist, is een auto (of in jullie geval misschien zelfs een camper) een goede optie. Kijk anders ook eens bij het onderdeel reisinformatie Australie.
Plaats reactie