Ik wil in Maart 2008 voor een maand of 3 (als het even mee zit 4) naar Australie gaan. Ik weet dat ik in Sydney wil beginnen, en met de bus helemaal naar Cairns wil reizen. Maar ik heb geen idee waar te beginnen. Mijn budget zal rond de 4000/4500 euro liggen (en daar moet dan ook ticket/luchthavenbelasting van af).
Nu ben ik pas net gestart met de voorbereiding en zou heel wat hulp kunnen gebruiken.

Omdat het de eerste keer is dat ik daadwerkelijk alleen op reis ga (en ga backpacken) wil ik zorgen dat ik mijn zaken in Sydney al redelijk van te voren geregeld heb. Dus zodra ik daar aankom dat ik voor de eerste week, zoniet 2 weken een hostel heb geboekt en een beetje een idee heb gekregen waar ik heen moet om bijvoorbeeld een busticket te kopen voor de volgende stad. Ik weet niet geheel wat ik kan verwachten, dus als iemand hier al tips/ervaringen met me kan delen waardeer ik dat enorm.

Tevens heb ik geen idee of ik het hele traject makkelijk (en goedkoop) met de bus kan afleggen, en waar ik tussendoor beslist moet stoppen. Als iemand hier ook zijn/haar ervaringen over kan delen zou dat geweldig zijn.
Bij voorbaat dank, ik heb nog veel vragen maar heb ook alle tijd nog vandaar dat ik het voor nu hier maar even bij laat. Als iemand nog tips heeft hoe ik het beste kan beginnen met mijn voorbereiding, voel je vrij om dat ook te posten.
Carlo