Route Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Metor
Wereldreiziger

Re: Begin Thailand

Bericht door Metor »

Travelator schreef:: (
Ik had best wat meer input verwacht....

Of wil iedereen z'n geheime mooie plekjes soms geheim houden..............?
Ik ben eigenlijk ook een beetje opzoek naar het antwoord gezien ik op 2 maart vertrek. Ondertussen wel een idee waar ik eerst ga neer strijken maar een betere tip is altijd welkom ;)
Zelf dacht ik namelijk om eerst Koh Phi Phi onveilig te gaan maken.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Metor schreef:
Travelator schreef:: (
Ik had best wat meer input verwacht....

Of wil iedereen z'n geheime mooie plekjes soms geheim houden..............?
Zelf dacht ik namelijk om eerst Koh Phi Phi onveilig te gaan maken.
En weet je daar ook al een leuke budgetaccommodatie.........? ^^
Op Phuket werd ik door Steven getipt over Ao Sane Beach. Ziet er inderdaad wel relaxed uit met leuke accommodatie zo te zien.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wil je best tips geven maar ik heb in de buurt van Phuket niets gezien dat ik de moeite waard vond om te tippen...sorry.
voor mij was phuket een verplichting waar ik niet onderuit kon door werk maar niet een plek waar ik ooit nog vrijwillig naar toe gaan of het moet zijn om op een boot te stappen.

als je in die hoek bent en je wilt de binnenlanden in ga dan naar Khao sok NP en regel een bootje het meer op. slaap eens in een drijvend hutje.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Je kan doen bkk>chumphon met de trein>ko tao>ko phangan>ko samui met de boot>surat thani>krabi>phuket vanaf krabi/phuket genoeg andere eilandjes te bezoeken en dan van daar weer terug vliegen naar bkk en nog eventueel naar het noorden.
roadtrippen

Reis roadtrippen: rondreis Thailand

Bericht door roadtrippen »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2017 zou ik graag mijn eerste keer willen gaan backpacken. Aangezien dit mijn eerste keer backpacken wordt heb ik gekozen voor Thailand. Dit omdat ik veel heb gelezen dat dit land ideaal is voor een eerste backpackreis.
Ik heb nog genoeg tijd om alles te plannen etc.
Maar ik heb alvast een reisschema gemaakt. Nu had ik graag de mening hierover gehad van jullie.

Dit is mijn (voorlopig) reisschema:

Dag 1: ... - Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: Bangkok
Dag 5: Bangkok
Dag 6: Bangkok - Ayutthaya
Dag 7: Ayutthaya
Dag 8: Ayutthaya - Sukothai
Dag 9: Sukothai
Dag 10: Sukothai - Chiang Mai
Dag 11: Chiang Mai
Dag 12: Chiang Mai
Dag 13: Chiang Mai
Dag 14: Chiang Mai (nachtbus/trein naar Bangkok)
Dag 15: Bangkok (dagreis naar Wat Yai) (nachttrein/bus naar Krabi)
Dag 16: Khao Sok National Park
Dag 17: Khao Sok National Park
Dag 18: Eiland
Dag 19: Eiland
Dag 20: Eiland
Dag 21: Eiland
Dag 22: Eiland (nachttrein/bus naar Bangkok)
Dag 23: Bangkok - ...

Heb ik nog belangrijke plaatsen vergeten?

Alvast bedankt!

Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reis roadtrippen: rondreis Thailand

Bericht door bolletjeom »

misschien wat veel dagen Bangkok en Chiang mai. Maar je kunt die dagen natuurlijk later ook invullen met wat dagtripjes ofzo.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Arnovd

Bericht door Arnovd »

roadtrippen schreef:Hallo allemaal,

In de zomer van 2017 zou ik graag mijn eerste keer willen gaan backpacken. Aangezien dit mijn eerste keer backpacken wordt heb ik gekozen voor Thailand. Dit omdat ik veel heb gelezen dat dit land ideaal is voor een eerste backpackreis.
Ik heb nog genoeg tijd om alles te plannen etc.
Maar ik heb alvast een reisschema gemaakt. Nu had ik graag de mening hierover gehad van jullie.

Dit is mijn (voorlopig) reisschema:

Dag 1: ... - Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: Bangkok
Dag 5: Bangkok
Dag 6: Bangkok - Ayutthaya
Dag 7: Ayutthaya
Dag 8: Ayutthaya - Sukothai
Dag 9: Sukothai
Dag 10: Sukothai - Chiang Mai
Dag 11: Chiang Mai
Dag 12: Chiang Mai
Dag 13: Chiang Mai
Dag 14: Chiang Mai (nachtbus/trein naar Bangkok)
Dag 15: Bangkok (dagreis naar Wat Yai) (nachttrein/bus naar Krabi)
Dag 16: Khao Sok National Park
Dag 17: Khao Sok National Park
Dag 18: Eiland
Dag 19: Eiland
Dag 20: Eiland
Dag 21: Eiland
Dag 22: Eiland (nachttrein/bus naar Bangkok)
Dag 23: Bangkok - ...

Heb ik nog belangrijke plaatsen vergeten?

Alvast bedankt!

Groetjes
Hey!

Ten eerste leuk dat je gaat backpacken! Je hebt er een mooi land voor uitgekozen. ;)
Naar mijn mening is backpacken altijd nog een van de beste manieren van reizen, je leeft wat meer "basic" en er is natuurlijk een gevoel van vrijheid.

Het enige wat ik zie in jouw planning is dat je heel lang op dezelfde plekken blijft, zonde! Probeer eens wat meer de afgelegen gebieden op te zoeken, deze zijn naar mijn mening verreweg het meest interessant.
Travelator
Reisexpert

@roadtrippen
Ziet er erg goed uit, vind ik.
Ik zou misschien ook een dagje minder Bangkok plannen. Chiang Mai vind ik zeker niet te veel. Zeker als je nog besluit om Pai en evt Chiang Rai te bezoeken. In dat geval zou ik zelf een extra dagje in die hoek plannen.
Pai vind ik absoluut een aanrader. De route vanuit Chiang Mai is prachtig en vooral erg leuk om zelf te rijden per scooter. Lekker op het gemakje en onderweg kun je eventueel nog stoppen op mooie plekjes en/of bij watervallen.
Rijd wel voorzichtig, want als er iets gebeurt, ben je zonder motorrijbewijs niet verzekerd. En draag een helm!
Ik heb er zelf een uur of 5 over gedaan, zonder watervallen. Sommige mensen doen het in 3 uur (maar daar zie ik de lol niet van in, want dan mis je juist een hoop)
Tip: Bij AYA service in Chiang Mai huurde ik vorig jaar een prima scooter voor 24 uur voor 140 Baht, inleveren in Pai.
Mijn bagage werd toen gratis per minivan van Chiang Mai naar Pai gebracht (voor zover ik weet erg betrouwbaar).
http://www.ayaservice.com/Rental-detail.php?id=5

In Chiang Rai ben ik zelf niet geweest, maar dat schijnt ook erg leuk te zijn.

Khao Sok was qua natuur/omgeving voor mij het hoogtepunt van Thailand. Ik ben echt verliefd geworden op de dramatische uitstraling van die kalkstenen rotsen. Vooral vanaf het prachtig turquoise Cheow Lan Lake. Ik zou een toer boeken naar het meer met een paar overnachtingen. Slapen in een drijvend huisje op het meer en overdag zwemmen of vogels/apen kijken vanuit een bootje. Wees wel selectief; er zijn tour operators die de rust opzoeken, maar als je pech hebt (of geluk, het is maar net wat je zoekt natuurlijk) zit je opgescheept met een bak zuipende/feestende/lallende toeristen.
Een vriendin van me heeft een klein reisbureautje in Krabi waar je in goed Engels goed zal worden geholpen: http://www.tripstorekrabi.com

Aangezien je toch die kant op gaat, zou ik richting de eilanden gaan aan de Andaman kust. Houd er wel rekening mee dat het daar in onze zomermaanden regenseizoen (en dus laagseizoen) is. Dat zou de pret in principe niet hoeven drukken, want zoveel regen valt er meestal niet. Het gaat dan vaak om korte, hevige buien en lekker warm is het er toch wel.
Smeer je wel goed in met Deet (vooral overdag), want dengue komt daar veel voor (dat geldt trouwens ook voor de eilanden aan de zuidoost-kant).
In het regenseizoen kan het voorkomen dat je bepaalde eilanden aan de westkant niet kunt bereiken, omdat de boten niet kunnen varen, maar meestal is dit geen probleem.
Aan de Andaman kust liggen tal van prachtige eilandjes in alle soorten en maten. Geweldig snorkelen en duiken!
Als je wilt feesten, moet je op Phi Phi zijn. Wil je écht rust, ga je naar Ko Chang Noi (niet het Ko Chang bij Cambodja, dus) en dan zit er nog van alles tussen.
Als je op de kaart kijkt, zie je aan die kant van het land heel veel eilandjes liggen waar veel mensen nog nooit van gehoord hebben, maar die wel heel leuk zijn (kijk ook in de provincie Trang).
Hier heb je vast een begin:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si402.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 19846.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15663.html

En zo zijn er nog veel meer. Ook op de site van (mede-) eilandenfreak Tezza kun je goede tips vinden:
http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.de

Ik ben zelf een aantal keer op Ko Lanta geweest, omdat ik dat een fijn eiland vind. Vrij groot, dus genoeg te zien en te doen, maar toch overzichtelijk.

Heb je al een idee van je budget?

Travelator
Reisexpert

Arnovd schreef: Het enige wat ik zie in jouw planning is dat je heel lang op dezelfde plekken blijft, zonde! Probeer eens wat meer de afgelegen gebieden op te zoeken, deze zijn naar mijn mening verreweg het meest interessant.
Haha zo zie je maar weer dat meningen toch echt wel heel persoonlijk zijn... Ik vind het namelijk juist níet zonde om langer op een plek te blijven. Ik zie liever wat minder plekken goed dan dat ik als een Japanner op Europa-toer met m'n camera in de aanslag door zo'n land sjees.

Travelator
Reisexpert

@roadtrippen

Hier kun je vast wel iets mee...? : )

stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:@roadtrippen
Ziet er erg goed uit, vind ik.
Ik zou misschien ook een dagje minder Bangkok plannen. Chiang Mai vind ik zeker niet te veel. Zeker als je nog besluit om Pai en evt Chiang Rai te bezoeken. In dat geval zou ik zelf een extra dagje in die hoek plannen.
Pai vind ik absoluut een aanrader. De route vanuit Chiang Mai is prachtig en vooral erg leuk om zelf te rijden per scooter. Lekker op het gemakje en onderweg kun je eventueel nog stoppen op mooie plekjes en/of bij watervallen.
Rijd wel voorzichtig, want als er iets gebeurt, ben je zonder motorrijbewijs niet verzekerd. En draag een helm!
Ik heb er zelf een uur of 5 over gedaan, zonder watervallen. Sommige mensen doen het in 3 uur (maar daar zie ik de lol niet van in, want dan mis je juist een hoop)
Tip: Bij AYA service in Chiang Mai huurde ik vorig jaar een prima scooter voor 24 uur voor 140 Baht, inleveren in Pai.
Mijn bagage werd toen gratis per minivan van Chiang Mai naar Pai gebracht (voor zover ik weet erg betrouwbaar).
http://www.ayaservice.com/Rental-detail.php?id=5

In Chiang Rai ben ik zelf niet geweest, maar dat schijnt ook erg leuk te zijn.

Khao Sok was qua natuur/omgeving voor mij het hoogtepunt van Thailand. Ik ben echt verliefd geworden op de dramatische uitstraling van die kalkstenen rotsen. Vooral vanaf het prachtig turquoise Cheow Lan Lake. Ik zou een toer boeken naar het meer met een paar overnachtingen. Slapen in een drijvend huisje op het meer en overdag zwemmen of vogels/apen kijken vanuit een bootje. Wees wel selectief; er zijn tour operators die de rust opzoeken, maar als je pech hebt (of geluk, het is maar net wat je zoekt natuurlijk) zit je opgescheept met een bak zuipende/feestende/lallende toeristen.
Een vriendin van me heeft een klein reisbureautje in Krabi waar je in goed Engels goed zal worden geholpen: http://www.tripstorekrabi.com

Aangezien je toch die kant op gaat, zou ik richting de eilanden gaan aan de Andaman kust. Houd er wel rekening mee dat het daar in onze zomermaanden regenseizoen (en dus laagseizoen) is. Dat zou de pret in principe niet hoeven drukken, want zoveel regen valt er meestal niet. Het gaat dan vaak om korte, hevige buien en lekker warm is het er toch wel.
Smeer je wel goed in met Deet (vooral overdag), want dengue komt daar veel voor (dat geldt trouwens ook voor de eilanden aan de zuidoost-kant).
In het regenseizoen kan het voorkomen dat je bepaalde eilanden aan de westkant niet kunt bereiken, omdat de boten niet kunnen varen, maar meestal is dit geen probleem.
Aan de Andaman kust liggen tal van prachtige eilandjes in alle soorten en maten. Geweldig snorkelen en duiken!
Als je wilt feesten, moet je op Phi Phi zijn. Wil je écht rust, ga je naar Ko Chang Noi (niet het Ko Chang bij Cambodja, dus) en dan zit er nog van alles tussen.
Als je op de kaart kijkt, zie je aan die kant van het land heel veel eilandjes liggen waar veel mensen nog nooit van gehoord hebben, maar die wel heel leuk zijn (kijk ook in de provincie Trang).
Hier heb je vast een begin:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si402.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 19846.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15663.html

En zo zijn er nog veel meer. Ook op de site van (mede-) eilandenfreak Tezza kun je goede tips vinden:
http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.de

Ik ben zelf een aantal keer op Ko Lanta geweest, omdat ik dat een fijn eiland vind. Vrij groot, dus genoeg te zien en te doen, maar toch overzichtelijk.

Heb je al een idee van je budget?
Helemaal mee eens. 1-2 dagen minder Bangkok, Chiang Mai is eerder te weinig dan te veel als je er op uit trekt daar en in zou proberen in Khao Sok 2 overnachtingen te doen.
Ik zou alleen Koh Chang Noi in de Nederlandse zomer niet aanraden, dat kan lastig te bereiken zijn in die tijd, en als je, zelfs al is het een globale, planning hebt en je zit ergens vast is dat niet prettig.
roadtrippen

Bericht door roadtrippen »

Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie leuke en leerzame reacties!
Ik twijfel enorm om naar Thailand te gaan of een combinatie van een tweetal weken Sri Lanka en enkele dagen Malediven.

Groetjes
Ewout1

vragen/informatie 32 dagen backpacken Thailand

Bericht door Ewout1 »

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik willen in juli/augustus 32 dagen gaan backpacken in Thailand. Wij houden van variatie en willen graag verschillende dingen zien, maar willen ook niet alleen maar bezig zijn met reizen. We zijn nog vrij jong en komen ook -maar zeker niet alleen- voor natuur en cultuur.

Om jullie een beetje een beeld te geven van wat wij hopen te gaan vinden in Thailand tijdens deze reis, hebben we een aantal punten op papier gezet:
* Het strand (wat is het leukste/gezelligste strand en ''weertechnisch'' het beste in het regenseizoen)
*Het stadse van Bangkok en Chiang Mai, maar ook zeker de minder toeristische plaatsen hier.
* Lokale marktjes en barretjes, waar we lekker doorheen kunnen lopen en kunnen genieten van een cocktailtje (ook waar we in contact komen met andere backpackers). Voornamelijk gezelligheid!
* Uitgaan. Dit is niet ons hoofddoel, maar vinden het leuk om zo nu en dan een drankje te drinken en een dansje te wagen. De full moon party lijkt ons o.a. qua muziek echter niks. We houden ook van voornamelijk R&B muziek...
* Natuur (dit gaan we waarschijnlijk vinden in National Park Khao Sok en bij Erawan watervallen)
*Ontmoetingen met ander backpackers, om ervaringen te delen, maar ook om eens wat drankjes mee te drinken.
*Cultuur op het gebied van eten, muziek, de mensen (overgrote deel) en een aantal tempels (we willen niet zien om het 'gezien hebben', dus dit hoeven er niet veel te zijn alleen die écht de moeite waard zijn)

Wij willen graag deze punten integreren in onze reis, alleen wij zijn nog nooit eerder in Thailand geweest en het internet staat overvol met wat leuk is. We zien hierdoor de bomen in het bos niet meer.

Tot nu toe hebben wij deze reisroute uitgestippeld:
1. Bangkok ( dag 1-2)
2. Kanchanaburi (erawann watervallen, river kwai) (dag 3-4)
3. Chiang Mai (dag 5-11)
4. Ao Nang (Krabi) --> Railey beach (dag 12-14)
5. Koh Phi Phi (dag 15-18)
6. Khao Sok National Park (19-21)
7. Koh Samui (22-24)
7. Koh Tao (25-27)
8. Bangkok (dag 28-32)

Zouden jullie met de informatie die we hierboven hebben gezet ons misschien kunnen helpen met tips en of aanvullingen? Alle tips zijn welkom (volgorde route, aanvulling qua plaatsen of wat juist niet, leuke tentjes etc.)!

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.
Groetjes ons
2ontour
Vakantieganger

Re: vragen/informatie 32 dagen backpacken Thailand

Bericht door 2ontour »

Prima plan om naar Thailand te gaan. Ik zou wel de 30 dagen visumvrije periode in acht nemen.http://www.zuidoostaziemagazine.com/visum-thailand/.
Daarnaast willen jullie wel veel zien. begrijpelijk maar Thailand is net iets groter dan Nederland. De reistijden kunnen dan ook gauw een groot deel van je vakantie opslokken.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor 1 of 2 eilanden en daar van genieten.
Chiang Mai is mijn favoriete stad ( veel mensen weten niet dat dit de 2e grote stad in het land is). Kies voor de oude stad en zorg dat je daar op zondag bent. Een Sundaymarket waar je meer kraampjes tegen komt dan voor de rest in Thailand.
Koh phi phi zou ik zelf niet als langere vakantieplek kiezen omdat er wel veel lawaai ( uitgaansleven) is maar qua eiland ben je er in een halve dag wel uitgekeken.
Daarnaast zou ik er dus voor kiezen om minstens 2 nachten ergens te zijn, Wabt als je dag 1 aankomt en dag 2 weer weggaat heb je maar heel weinig gezien.
Ik zie op het lijstje Ko Chang niet staan. Hier hebben we het meest relaxte plekje van alle eilanden gevonden een reggae resort , Sun Flower vlak bij lonely beach. Maar ja 6 vakanties in Thailand verder hebben we nog lang niet alles gezien.
Kortom Plan gerust een extra vakantie (ooit), doe dat in onze winter dan heb je dubbel plezier en is het daar droog.
robinwalthouwer

Treintickets Bangkok > Phuket

Bericht door robinwalthouwer »

Hey guys!

Over 5 dagen(23 maart) landen wij in Bangkok en 3 dagen later (26maart) moeten wij uiterlijk in Phuket zijn.. Nou zijn we van plan om met de trein te gaan (met zn 2).
Moeten we deze tickets van tevoren via internet boeken? We willen gewoon 2e klas nachttrein met een upper en een lower bed(dit is het handigste toch?)
Het is echter wel echt een must dat we die zaterdag 26 maart in Phuket zijn.. het liefst zelfs vrijdag de 25e.
Is het misschien een optie om het hotel waar we de eerste nacht verblijven op te bellen zodat zij tickets voor ons regelen? Ik heb namelijk gekeken op thailandtrainticket.com en ik kan nou niet echt duidelijk invullen dat we wel 2 plekken bij elkaar in de trein hebben..
Plaats reactie