Uitschrijven of niet uitschrijven bij gemeente svb en of zorgverzekeraar?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Uitschrijven bij zorgverzekeraar ..of toch niet
beetje late reactie. Maar. Ik vind het ERRUG bijzonder dat je verzekering je heeft uitgeschreven. Met terugwerkende kracht nog wel. Zolang je ingezetene bent van een land ben jij wettelijk verplicht jezelf te verzekeren. Wat was de motivatie van de verzekeraar om je er uit te gooien? Het niet hebben van een woonadres?
Heb je je eventuele reisverzekering op deze nieuwe situatie aangepast? De meeste reisverzekeringen gaan er namelijk van uit dat je een zorgverzekering op hebt die de eerste schade zal dekken.
Overigens is het antwoord al gegeven. toeslag ontvangen voor een verzekering die je niet hebt gehad = terug betalen.
Heb je je eventuele reisverzekering op deze nieuwe situatie aangepast? De meeste reisverzekeringen gaan er namelijk van uit dat je een zorgverzekering op hebt die de eerste schade zal dekken.
Overigens is het antwoord al gegeven. toeslag ontvangen voor een verzekering die je niet hebt gehad = terug betalen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik heb er ook over zitten denken mezelf uit te schrijven bij de zorgverzekeraar. Maar aangezien ik niet van plan ben me definitief uit te schrijven uit Nederland en ik graag terug kom in Nederland als ik een serieuze aandoening o.i.d. heb doe ik het maar niet. Al zal de premie wel een ontzettend hoge last zijn in een land waar je weinig kunt verdienen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Inmiddels zit ik er toch weer aan te denken om toch maar eens te kijken hoe ik het anders op zou kunnen lossen.LaosFan schreef:Ik heb er ook over zitten denken mezelf uit te schrijven bij de zorgverzekeraar. Maar aangezien ik niet van plan ben me definitief uit te schrijven uit Nederland en ik graag terug kom in Nederland als ik een serieuze aandoening o.i.d. heb doe ik het maar niet. Al zal de premie wel een ontzettend hoge last zijn in een land waar je weinig kunt verdienen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Verzekering voor inboedelverzekering bij uitschrijven Nederland?
Welke verzekeraar verstrekt wel een inboedelverzekering als je niet meer in Nederland ingeschreven staat en je je huis zo lang verhuurt?
Re: Verzekering
Daar zou im ook wel wat tips over willen inderdaad..
Wij gaan ons huis ook onderverhuren en ik dacht dat de tijdelijke huurders dan een inboedelverzekering kunnen afsluiten?
Wij gaan ons huis ook onderverhuren en ik dacht dat de tijdelijke huurders dan een inboedelverzekering kunnen afsluiten?
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Re: huurhuis houden EN uitschrijven kan!
Het topic is uit 2007, dus inmiddels kan het al weer anders zijn. Volgens mij zijn er naar aanleiding wel deze twee artikelen geschreven die inmiddels ook al een paar keer geupdate zijn.
Geen idee of ze nu nog helemaal actueel zijn, maar hopelijk helpt het je vooruit.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si563.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si562.html
Geen idee of ze nu nog helemaal actueel zijn, maar hopelijk helpt het je vooruit.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si563.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si562.html
NL zorgverzekering aanhouden? GBA uitschrijven..
Hoi,
Wat zouden jullie adviseren in mijn geval?
Ik ga 8 mnd of langer backpacken (+ af en toe wat werken) in Australië/ Azie.
1. Uitschrijven GBA. Stopzetten NL zorgverzekering (was geen probleem zeiden ze). AllInn verzekering ISIS nemen. Nadeel: uiteindelijk duur, want geen recht op zorgtoeslag e.d.
of
2. Ingeschreven staan bij GBA. NL zorgverzekering blijven betalen + aanvullende reisverz. afsluiten ISIS. Voordeel: Maximale zorgtoeslag ontvangen van de Belastingdienst!
Hoe controleert men of ik daadwerkelijk langer dan 8 mnd op reis ben? Ik sta namelijk netjes bij mijn ouders ingeschreven, dus het huis blijft bewoont. En hoe controleert men dat ik af en toe inkomen heb uit werk? Ik ga wel n taxfile nr. aanvragen en netjes belasting betalen in Australië...
(en dit later terug vragen;)
Super bedankt voor reacties alvast.
Ik zie 'van de bomen het bos niet meer'..
Roos
Wat zouden jullie adviseren in mijn geval?
Ik ga 8 mnd of langer backpacken (+ af en toe wat werken) in Australië/ Azie.
1. Uitschrijven GBA. Stopzetten NL zorgverzekering (was geen probleem zeiden ze). AllInn verzekering ISIS nemen. Nadeel: uiteindelijk duur, want geen recht op zorgtoeslag e.d.
of
2. Ingeschreven staan bij GBA. NL zorgverzekering blijven betalen + aanvullende reisverz. afsluiten ISIS. Voordeel: Maximale zorgtoeslag ontvangen van de Belastingdienst!
Hoe controleert men of ik daadwerkelijk langer dan 8 mnd op reis ben? Ik sta namelijk netjes bij mijn ouders ingeschreven, dus het huis blijft bewoont. En hoe controleert men dat ik af en toe inkomen heb uit werk? Ik ga wel n taxfile nr. aanvragen en netjes belasting betalen in Australië...
(en dit later terug vragen;)
Super bedankt voor reacties alvast.
Ik zie 'van de bomen het bos niet meer'..
Roos
- Michelle89
- Reisexpert
Re: NL zorgverzekering aanhouden? GBA uitschrijven..
Ik volg even, zit namelijk in hetzelfde schuitje..
Goed! veel tegenstrijdige info he? Ik had al bijna besloten stap 1 te volgen (heb zelfs al n brief van Interpolis dat ik uitgeschreven word - oeps, dus ben benieuwd of dat überhaupt nog terug gedraaid kan worden.. Zeg ik gewoon van; ja mijn reis gaat niet door, dus k schrijf me weer in. Zoiets
) Neig namelijk erg naar stap 2....

- Michelle89
- Reisexpert
Ik ben ook van plan stap 2 te volgen, alleen ik ga sowieso minimaal 6 maanden werken en dan nog wat reizen dus de duur van m'n reis baart me zorgen. Dat de belastingdienst inderdaad denkt van; hoe kan ze nu al een jaar geen inkomen hebben?
maar misschien zit ik er wel helemaal naast en boeit ze dat niet haha!
Het interesseert ze niet of jij wel of geen inkomen hebt. Zolang je niet zwart werkt...Michelle89 schreef:Dat de belastingdienst inderdaad denkt van; hoe kan ze nu al een jaar geen inkomen hebben?
Toen ik een jaar op reis was, heb ik me niet uitgeschreven bij de GBA. Officieel mag dat niet, maar dat heeft niemand gecontroleerd. Ik heb elke maand betaald voor mijn zorgverzekeringen, en aan het eind van de rit heb ik met terugwerkende kracht zorgpremie ontvangen. Dat kan je trouwens ook vooraf aanvragen (een voorschot), maar dat had ik dus niet gedaan.
Ik had dat jaar letterlijk nul euro inkomsten! Netjes aangifte gedaan en het een en ander teruggekregen. Ik heb geen vragen gekregen, maar ik kon sowieso aantonen dat mijn spaarrekening de nodige euro's geslonken was.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Michelle89
- Reisexpert
Dat is mooi, dat is iets wat me zorgen maakte. Ik heb inderdaad gewoon een zorgverzekering en iedere maand zorgtoeslag, woon bij mn ouders dus dat huis wordt ook gewoon bewoond.
Met je zorgverzekering heb je weinig dekking in het buitenland. Echter moet je even naar de voorwaarde vragen wat er gebeurd als je te vroeg terug komt.
Ik heb ooit mijn zorgverzekering stop gezet, ben onverwachts eerder terug gekomen en mocht dus flink na betalen. De 4 maanden dat ik ben weggeweest + volgens mij een boete. De derde keer dat ik weg ging heb ik niks gedaan. Nooit wat gebruikt en dat is ook zonde van het geld. Heb de laagste verzekering gekozen en het hoogste eigen risico. Ik dacht ' stel er gebeurd mij iets ernstig dat ik terug moet naar Nederland, heb ik tenminste dat gedekt'.
Als jij je uitschrijft bij de gemeente, voor ieder jaar dat je weg bent wordt je 2% gekort op je AOW. Ook iets om over stil te staan.
Ik heb ooit mijn zorgverzekering stop gezet, ben onverwachts eerder terug gekomen en mocht dus flink na betalen. De 4 maanden dat ik ben weggeweest + volgens mij een boete. De derde keer dat ik weg ging heb ik niks gedaan. Nooit wat gebruikt en dat is ook zonde van het geld. Heb de laagste verzekering gekozen en het hoogste eigen risico. Ik dacht ' stel er gebeurd mij iets ernstig dat ik terug moet naar Nederland, heb ik tenminste dat gedekt'.
Als jij je uitschrijft bij de gemeente, voor ieder jaar dat je weg bent wordt je 2% gekort op je AOW. Ook iets om over stil te staan.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Hoezo 'heb je weinig dekking in het bhuitenland'? De zorgverzekering biedt 100% dekking in het buitenland voor zorgkosten tot Nederlands niveau.Sieniej schreef:Met je zorgverzekering heb je weinig dekking in het buitenland. Echter moet je even naar de voorwaarde vragen wat er gebeurd als je te vroeg terug komt.