Het is écht ontzettend gezellig, zowel het hosten als het verblijf bij anderen!! Ik heb een jaar als exchange student in Australië gewoond, vandaar die gastgezinnen. Kamperen is een hele goede optie qua overnachten, wat ook al gezegd is. Als je zelf reizigers wilt ontvangen, zou je inderdaad aan couchsurfing kunnen denken. Het fijne is dat locals de mooiste plekjes weten te vinden. Ik ben in Cairns bijvoorbeeld naar diverse zwempoelen geweest waar je eigenlijk geen enkele toerist tegen komt. Ze weten bijvoorbeeld ook precies wanneer je wel of niet naar het Reef moet. En wat sightseeing betreft, dat kun je inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Een dagtochtje naar het GBR is reteduur (maar op een goede dag echt de moeite waard, en het loont om rond te vragen wat de beste optie is!). Voor het hele land geldt eigenlijk dat de vele zwempoelen gratis toegankelijk zijn, evenals de botanische tuinen, boardwalks, het strand, de bossen, een stadswandeling, enzovoorts. En op veel plekken vind je bbq's waar je gratis gebruik van kunt maken!Klaas&Daan schreef:Wat betreft gastouders, waar haal je die vandaan reismeis? Het lijkt mij super leuk om ons huis open te stellen voor mensen die op reis zijn, maar ik weet eigenlijk nooit goed hoe ik zoiets aan moet pakken. Zelf op reis gaan, kan voor ons maximaal 1 keer per jaar. Dus mensen thuis ontvangen die op reis zijn, lijkt mij weer super gezellig! Dit nog los van de mogelijkheid om dan als je zelf op reis bent, weer ergens te kunnen overnachten (wat natuurlijk ook heel handig is).
Misschien moeten we hier eens een artikel over maken, Australië on a budget