Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Is deze begroting reëel voor jaar werken reizen Australië?

Robvvliet
» 27 dec 2012 17:10
Hallo!
Ik wil al een tijd lang een jaar lang op mezelf de wijde wereld in.
Nu heb ik het aanbod gekregen om een jaar lang te gaan werken en reizen in Australië.

Het beginkapitaal word mij geleend en dat moet ik dan na een jaar terugbetalen als ik terug kom in Nederland.
Na wat lezen op dit forum en wat andere fora ben ik op de volgende begroting uitgekomen, hopelijk kan hier een wat ervaren reiziger na kijken om te zien of dit reëel is:

Begroting:
Vlucht + starterspaket: € 1.810,00
Kosten paspoort: €60
Startkapitaal benodigd voor visa: € 3914,34
Kosten visa €175
Rugzak + schoenen en goede kleding €400
Verzekering: €200
Verwacht te verdienen ( gemidelde backpackers loon voor 3 weken in de maand werken ) €14098,85
(backpackersbaantjes zijn inclusief voedsel en accomodatie)
Totaal benodigd begin van de reis: €6.559,14
Afbetaling over een jaar eind van de reis: €6.559,14
Geld tijdens de reis voor vervoer, noodgevallen, accomodatie tussen banen door ,kleding en fun time: €11.653,-
Verwacht uit te geven tijdens reis €8000,-
Over na één jaar op reis in australie: €3453,-

Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert
» 28 dec 2012 02:03
Robvvliet schreef:Nu heb ik het aanbod gekregen om een jaar lang te gaan werken en reizen in Australië.
Verwacht te verdienen ( gemidelde backpackers loon voor 3 weken in de maand werken ) €14098,85
(backpackersbaantjes zijn inclusief voedsel en accomodatie)
Hi,

Wat voor aanbod heb je gekregen qua werk? Dat is dus werk inclusief voedsel en accommodatie? Want dat soort baantjes liggen niet voor het oprapen... En hoe lang wil je gaan werken? Wat ga je precies per uur verdienen?

Verder ligt het er natuurlijk helemaal aan wat je wil gaan doen, zien, hoe je wilt gaan reizen etc mbt wat je uit gaat geven. Dat is vantevoren moeilijk in te schatten. Maar het is zeker mogelijk om wat te sparen als backpacker als je aardig wat werkt en zuinig leeft. En een meevaller is dat je over het algemeen het grootste deel van je betaalde belasting terugkrijgt aan het eind van het financiele jaar (eind juni) en je betaalde pension (superannuation - 9% bruto op je loon) terug kan vragen.

De voorbereidingskosten kloppen wel redelijk volgens mij. Wil je met een organisatie gaan? Omdat je vluchtkosten wel hoog liggen...

Groetjes
Robvvliet
» 28 dec 2012 16:45
Het is inderdaad samen met een organisatie, deze hebben mij ook de info omtrent werken en wonen gegeven.
Het is de bedoeling om samen met een aantal backpackers via de organisatie naar Australië te reizen, daar krijgen we nog twee informatie dagen en worden we in contact gebracht met bedrijven.
Kims
Reisexpert
» 29 dec 2012 02:54
Hi,

Deze link gaat ook over met een organisatie reizen, misschien heb je er wat aan:
alleen-met-groep-reisorganisatie-reizen-t25102.html

Ga qua werk ervan uit dat je gemiddeld zo'n $15-$20 per uur verdient en soms accomdatie en eten inclusief krijgt, maar dat is meestal alleen zo op afgelegen plekken of met extreem werk. Het leven in Australie is niet goedkoop, dus als het niet inclusief is, ben je nog aardig wat extra kwijt.

Ik ben benieuwd wat voor werk ze je gaan aanbieden.

Veel plezier!
pallaver
Reiziger
» 10 jan 2013 13:58
Moet je hier toch ongelijk in geven Kim dat deze baantjes niet voor het oprapen liggen. En wat versta jij onder extreem werk?

Ikzelf heb als kok in totaal 1,5 jaar in remote australie gewerkt. Dus echt in de outback. Ik kreeg mijn eigen prive kamer met Airco en mijn maaltijden waren zo'n 100 dollar per week. Mijn laatste job was zelfs gratis eten/accomodatie..

Ze zoeken in de outback altijd voor mensen. Housekeeping, counter medewerkers, kitchenhands, bar mensen en ga maar door..

Verder je begroting.. Tsja, denk niet dat je je daar zo druk over moet maken want je hebt alles zo mooi en precies uitgerekend maar je zult zelf merken dat je meer zult uitgeven.. Ga gewoon en zie waar het schip strandt.. Ik vond het vreselijk om altijd aan geld te denken en heb er dus goed op los geleefd want daar gaat het uiteindelijk om!!!
Ron
Reisexpert
» 14 jan 2013 20:25
ik zou me ook echt niet druk maken als ik jou was!!!
weet dat ik toen der tijd met 10.000 euro ben heen gegaan en dat was na aanschaf ticket en voorbereiding. en heb er gewoon gedaan wat ik wou, ben zelf 21 maanden gebleven en toen nog 3 maanden azie voordat ik naar huis ging en was toen nog steeds niet blut.
toen der tijd waren er ook genoeg die met zo'n 3500 a 5000 euro kwamen en de rest daar moesten verdienen!! en die hebben ook een top tijd gehad.
Gerelateerde onderwerpen
Een jaar werken/reizen in Australië.
Leven/wonen/werken in Australië voor een jaar
Voor minimaal een jaar werken/wonen in Australië
31 jaar en nu niet meer werken in Australië?
Jaar backpacken / werken Australie rond oktober 2006
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast