Thailand en zuid Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
willemijn67

Thailand en zuid Cambodja

Bericht door willemijn67 »

Hallo,
Ik ben flink aan het lezen hier op het forum! Wat een prettige informatiebron! Wij willen over ongeveer een half jaar 16/17 dagen naar Thailand en Cambodja gaan.
Dit is wat ik tot dusver in gedachten heb:
Bangkok (willen wij overigens niet zo lang blijven omdat we dit op een later tijdstip willen doen)
Bangkok vlucht naar Phnom Penh
Siem Reap (angkor wat)
Battambang
Relaxdagen op Ko Chang en omgeving.
Terugvliegen vanaf Bangkok.
Wat vinden jullie van deze planning voor2,5 week? Nog aanvullingen/tips?

Ik twijfel nog over sihanoukville.
Eventueel kunnen we ook doorreizen naar Saigon en dan aan het einde van de reis direct terugvliegen naar Bangkok (ipv de vlucht naar Phnom Penh). Of vanuit Bangkok naar Saigon vliegen en zo terugreizen, mits haalbaar in 17 dagen.
Hartelijk dank alvast!
willemijn67

Re: Thailand en zuid Cambodja

Bericht door willemijn67 »

willemijn67 schreef:Bangkok (willen wij overigens niet zo lang blijven omdat we dit op een later tijdstip willen doen)
Bangkok vlucht naar Saigon
Phnom Penh
Siem Reap (angkor wat)
Battambang
Relaxdagen op Ko Chang en omgeving.
Terugvliegen vanaf Bangkok.
Wat vinden jullie van deze planning voor2,5 week? Nog aanvullingen/tips?
Hmm wat onderzoek leert mij denk ik dat dit wel wat druk is.
Ik zou daarom wat meer tijd willen nemen voor Saigon en Siem Reap en Battambang en Shanoukville willen overslaan (voor nu).
Geeft ons wat dagen voor Ko Chang en omgeving. Iemand tips met betrekking daartoe of deze planning in het algemeen?

*O* *O* *O* Bedankt alvast!!! _O_ _O_ _O_
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hadden ongeveer drie weken voor Thailand. Daarin bezochten wij:
Bangkok
Kanchanaburi
Kaho Yai
Chiang Mai
En Ko Chang

Weet alleen niet meer precies hoelang we overal verbleven.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik denk dat je route kan (te) krap is.

Ik snap de vlucht naar Saigon niet helemaal (ook in verband met visum regelen etc) of is dat een plek waar je heel graag heen wilt. Maar goed zeg dat je daarvoor 3dg (incl reis) nodig hebt.
Voor PP zou ik 2dg uittrekken en SR 3, met reisdagen erbij zit je dan op een week, dan moet je nog naar battambang en naar ko chang. Je houdt dan wel heel weinig tijd over een dag of 3-4 voor ko chang, en bangkok en reizen.

Even ervanuit gaan dat Saigon geen must is kan je van bangkok in 1dg naar siem reap reizen (lange dag), 3dg daar, naar PP, heb je de middag en volgende dag daar, naar sihounoukville (middag daar), bus boot combi naar Ko chang (1dg), dan heb je nog 9 dagen over om te relaxen op ko chang en op je gemak naar bangkok te gaan of om ergens nog een relaxdagje te nemen.

Ik heb deze route zelf gedaan in de genoemde tijd.. Zou ervoor kiezen om wel eerst een dagje bij te komen in bangkok voordat je naar siem reap gaat (je kunt ook vliegen naar siem reap).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie