sanneschaafsma1 schreef:Oke, ik weet dat ik voor drie en een halve maand van september tot en met eind december naar Australie ga! Heeeel erg veel zin in! Ik wil vooral rustig aan doenj en mij niet teveel haasten. Als het bevalt wil ik misschien wel een half jaartje blijven.
Superleuk!!! Jaloers!!!
sanneschaafsma1 schreef:
Nu heb ik het volgende in m'n hoofd. Ik vlieg naar Brisbane en blijf daar zes dagen om m'n jetlag een beetje te verwerken en natuurlijk ook van alles te zien!
Vraag 1 (ja, er volgen meer..

) ; Wat is er in Brisbane te doen wat echt geweldig is om te zien? Tips?
Vraag 2: Weet iemand een goed hostel met goede ervaringen? Niet al teveel feest maar wel gezelligheid! Wil de eerste paar dagen in een goed hostel zitten en kan op sites niet zoveel vinden! Iemand hiervoor een tip?
Wij vonden het heerlijk om gewoon in de stad te wandelen. Er te zijn. Relaxen in de botanic garden.. Maak een uitstapje naar North Stradbroke Island, dat is echt geweldig! Vanuit het centrum kun je met de trein, en het laatste stukje met de bus, bij de ferry komen. Neem de ferry naar het eiland en ga vervolgens met de bus naar Point Lookout. Walvissen, dolfijnen, roggen, the whole shebang! Verder heerlijk wandelen over het strand.. Tip: Ga alleen zwemmen bij de bewaakte stukken strand, wij zijn destijds gewaarschuwd door mijn gastgezin (die daar jaarlijks kampeerden) over verraderlijke stromingen. Verder: koala's spotten in het wild @ Noosa!! Voor meer tips mbt Brisbane:
bezienswaardigheden-buurt-van-brisbane-t10222.html
sanneschaafsma1 schreef:
Daarna pak ik een binnenlandse vlucht naar Cairns. Daar ga ik natuuurlijk het Great Barrier Reef zien!
Vraag 3: Ik wil eigenlijk niet duiken omdat ik het niet zo graag wil om er zoveel geld aan uit te geven, wat wel het geval zal zijn. Weet iemand hoe ik het dan op een andere manier mooi kan zien? Snorkelen? Of wel met een georganiseerde groep mee? Of weet iemand nog iets anders?
I love Cairns.. Je hoeft niet te duiken om het GBR te zien, snorkelen is ook ontzettend leuk! Je moet wel met een georganiseerde reis mee, tenzij je met een local de zee op gaat. Deze trips zijn best prijzig, het loont om maatschappijen met elkaar te vergelijken. Informeer ook bij je hostel, het kan zijn dat ze een deal hebben gesloten met bepaalde maatschappijen waardoor je wat korting krijgt. Mocht je nog tips willen mbt bezienswaardigheden in Cairns, dan hoor ik het wel
sanneschaafsma1 schreef:
Hierna reis ik via de oostkust naar Adelaide.
Vraag 4: Ondertussen wil ik ook graag surfles nemen. Hebben mensen hier ervaring mee? Wat raden jullie aan, waar, bij wie en of ik het hier in Nederland moet boeken of daar?
Geen ervaring mee, sorry!
sanneschaafsma1 schreef:
Bij Adelaide vlieg ik weer terug naar Amsterdam.
Nu wil ik graag naar de Ayers Rocks, Uluru, Alice Springs indien er tijd en geld genoeg is.
Vraag 5: Is het de moeite om deze trip te gaan maken?
Zo ja, Hoe kan ik daar het beste heenreizen?
Weet ook iemand wat over de prijzen van een treinkaartje met bv the Ghan van Adelaide naar Alice Spring?
Of raden jullie een binnenlandse vlucht aan?
Het is zeer zeker de moeite waard om deze reis te gaan maken!! Als je voor langere tijd in Australië verblijft, móet je dit gezien, meegemaakt en ervaren hebben.
In mijn ervaring is het reizen met de trein niet veel voordeliger dan met het vliegtuig. Een voordeel van reizen met de trein is dat je veel ziet, maar een (groot) nadeel is ook dat het heel lang duurt. Mocht je een lange treinreis willen maken, is het aan te raden om vooraf te reserveren. Hier vind je informatie mbt het reizen met de trein:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... e-si8.html en hier info mbt het reizen met het vliegtuig:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si12.html Houd er met het boeken van een binnenlandse lowbudget vlucht wel rekening mee dat je goed moet kijken naar aantal kilo's qua bagage wat je mee mag nemen!
sanneschaafsma1 schreef:
En als ik toch naar Nieuw Zeeland wil, wat is het mooiste om te zien?
Weet iemand waar je het beste vanuit Australie kan vertrekken?
Zijn de prijzen erg verschillend met die van Australie?
En zou een maand genoeg zijn voor Nieuw Zeeland?
Je kunt eigenlijk vanuit iedere grote stad wel naar Nieuw Zeeland vertrekken. Kijk maar eens op
http://www.airnewzealand.eu/home Als je het hele land wilt zien, heb je aan een maand niet genoeg, maar dat geldt voor Australië ook

Ik ben alleen op het noorder eiland geweest, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb me wel laten vertellen dat het zuider eiland veel ruiger is, wat het landschap betreft. Wat de prijzen betreft: ik ben vorig jaar in Australië geweest (in 2002 voor het laatst) en ik ben erg geschrokken van de prijzen, ik vond het bizar duur. Hoe het momenteel in NZ is, weet ik niet.
Enne, als ik moest kiezen tussen Nieuw Zeeland en Uluru en omgeving.. koos ik voor het laatste!
sanneschaafsma1 schreef:
Ja, dit zijn erg ERG veel vragen, maar kom er zelf niet helemaal uit!
Dus als iemand al een van deze vragen met zijn of haar ervaringen kan beantwoorden, heel graag!
Groetjes, een zeer enthousiaste bijna naar Australie vertrekkende Sanne!
Héél veel plezier met de voorbereidingen!!! Vergeet niet om een visum aan te vragen!