Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Bezienswaardigheden in (de buurt van) Brisbane

Reismeis
Reisexpert
» 11 jul 2011 09:22
Binnenkort vertrekken we naar Australië *O* *O* *O* en we gaan onder andere 4 dagen in Brisbane verblijven. Er is zooooooveel te zien en te doen, maar wat is nu echt leuk? Is bijvoorbeeld Fraser Island de moeite waard voor 1 dag? Mount Coot Tha? Uiteraard een stadswandeling, waarbij we alle hotspots meepakken (Botanic gardens, Story bridge, parliament house, South Bank beach, etc). We zijn afhankelijk van het openbaar vervoer en we verblijven in een hotel in Fortitude Valley. Ik ben benieuwd!
Nienke Krook
Reisexpert
» 11 jul 2011 10:57
Hoi!

Ik kan je als tip geven om naar het 'Lone Pine Koala Sanctuary' te gaan. Een geweldig dierpark (ook andere beesten dan koalas) met o.a. een leuke roofvogel show. Je kunt er met een koala op de foto, wat in de Australia ZOO (park van Steve Irwin, tip: bezoek die vanaf Noosa met de gratis pendelbus, niet vanaf brisbane, je moet dan veel voor een bus betalen) ook kan, maar dan betaal je veel meer en is de rij mega-lang. In Lone Pine heb je ook de mogelijkheid om dan met je eigen fototoestel nog extra fotos te nemen, dit kan in Australia ZOO niet.

Het park ligt vlakbij Brisbane, dus een perfecte (halve)dagtrip. Je neemt de bus vanaf het Queen Street busstation (rechtstreeks in 40 min, maar ik weet alleen even niet meer welke...)

Andere aanrader is het museum of Brisbane, dat veel over de geschiedenis en Aboriginal cultuur vertelt. Het is gratis te bezoeken!

veel plezier!
Reismeis
Reisexpert
» 12 jul 2011 13:56
Vriendelijk bedankt voor je reactie! We verblijven eerst twee weken in Cairns, vermoedelijk gaan we daar eea bekijken met the local animals :) Ben jij, of iemand anders, in the Australia ZOO geweest? Ik lees op internet heel wisselende reacties; de een vindt het de moeite waard, de ander juist helemaal niet. En omdat we maar een paar dagen in Brisbane zijn...... Nou ja, je snapt 'm vast wel ;)

Bedankt voor de tip mbt het Brisbane museum, het staat genoteerd!

Iemand toevallig nog naar Fraser Island geweest? Of Mount Coot Tha?
Erik
Site Admin
» 12 jul 2011 14:58
Fraser Island is ook zeker de moeite waard. Ik zou wel langer dan één dag blijven anders is het de moeite niet waard.

Als je iemand wilt bedanken voor de antwoorden kun je het groene plusje gebruiken naast de naam (die bijvoorbeeld bij die van nienke :P )
Reismeis
Reisexpert
» 12 jul 2011 19:51
Als dank heb ik jou ook een plusje gegeven haha ^O^

Fraser island wel twee dagen dus.. Het is ook best aan de prijs, 189 dollar pp voor één dag. Dan heb je wel echt een hele dag op het eiland, je vertrekt dan 's morgens vroeg om 6 uur al. Incl. 4WD toer, ontbijt, lunch, etc etc etc. Maar voor twee dagen Fraser isl. hebben we echt te weinig tijd, want er is zoveel leuks in Brissie en het is zooooo moeilijk om keuzes te maken!
Nienke Krook
Reisexpert
» 13 jul 2011 03:18
Twee weken Cairns lijkt me erg veel! In de stad zelf is niet zoveel, je kunt een dag naar het barrier reef, misschien een week totaal als je cape tribulation en de atherton tablelands erbij doet...

Fraser Island is fantastisch, maar ik zou er 3 dagen voor uittrekken (incl aankomst en vertrek) en dan zelf rijden en kamperen op het strand, die dagtrips is alleen maar haasten en echt zonde van dit prachtige eiland!!!

Australia ZOO vond ik erg leuk, maar wel erg duur! Zoals ik zei, ga het niet vanaf brisbane bezoeken, maar vanaf noosa (ook aanrader!), want daar vandaan heb je een gratis bus. Scheelt echt veel geld!

Om eerlijk te zijn vond ik Brisbane zelf niet zo boeiend, maar dat is persoonlijk. Als je eenmaal in Australië bent zul je veel beter een inschatting van je tijd en de afstanden kunnen maken, dus ik zou het niet teveel van tevoren vastleggen allemaal en bij plaatselijke VVV's even laten voorlichten over wat in jullie tijd mogelijk is.
Reismeis
Reisexpert
» 13 jul 2011 06:47
Wij verblijven twee weken in Cairns, omdat ik daar een jaar heb gewoond als uitwisselingsstudent. Ik heb ongelofelijk veel heimwee naar de mensen die ik destijds heb ontmoet, de stad en de omgeving! Om iedereen weer te zien en alles in de buurt in alle rust (want ja, we hebben toch vakantie :) ) te zien en mee te maken, hebben we besloten om twee weken te blijven. In/rondom Cairns is meer dan alleen het GBR, de Atherton tablelands en Cape Trib! Er is ten tijde van ons verblijf ook het Cairns Festival, dat schijnt ook een hele happening te zijn. De ene week blijven we bij mijn eerste gastgezin, de tweede week bij mijn tweede. Wij zullen met hen heel veel gaan ondernemen. Mijn man gaat in ieder geval helemaal ondergedompeld worden in de Australische cultuur ^O^

We gaan nog even over nadenken over Fraser Island en Australia ZOO. Thx in ieder geval!
Nienke Krook
Reisexpert
» 13 jul 2011 07:32
Ja, als je het zo bekijkt heb je idd aan twee weken nog te kort! Geweldig hoor! Heel veel plezier bij je gastgezinnen, dat moet bijzonder zijn om naar terug te gaan!

Wij hebben een paar weken geleden rondom Cairns ge-roadtrip en in die week hebben we superveel gezien, maar nog lang niet alles! Nu eerst werk vinden in Sydney, dan weer verder reizen :D
Moira
Reisexpert
» 14 jul 2011 00:32
Hallo,

Ik vond zelf Australian Zoo zeer de moeite waard. Heb trouwens bijna 2 maanden in Cairns gezeten vond het er zo fijn omdat elke dat het zulk lekker weer is. Wij huurde er een appartement en hadden ook een zwembad zo relax was dat. Maar goed heb overal vrij lang gezeten in Australie zo heb ik 2 maanden in Perth gewoond, 6 weken in Moolooba, 3 maanden in Sydney, 3 weken Darwin en 1 maand in Melbourne. Daartusen nog rondgereisd.
Reismeis
Reisexpert
» 16 jul 2011 20:49
@Nienke, ik hoop dat je snel weer een job kunt vinden! Veel plezier in Sydney 8-)

@Moira, mooi weer is het er zeker, behalve in the wet season :) Thx voor je reactie mbt Australia ZOO! Jij hebt ook aardig wat gezien van Oz, wauw.. Ik ben van de oostkust naar beneden gereisd, via Broken Hill en Coober Pedy richting Alice Springs gegaan en via Tennant Creek en Mount Isa weer terug naar Cairns. Nog even relaxen op Magnetic Island.... Pff, ik krijg alleen maar meer heimwee :{
Moira
Reisexpert
» 16 jul 2011 22:42
Hallo,

Ja klopt heb veel gezien van Australie. Wat ik vooral leuk vond er echt wonen dan leer je meer van de leefstijl en gewoontes van Ozzie kennen. Maar ben nu uiteindelijk geindigd in Nieuw Zeeland waar ik in Auckland woon.
Reismeis
Reisexpert
» 17 jul 2011 08:03
Dat klopt!
Veel woonplezier toegewenst in Auckland. Prachtige stad! ^O^
Francine
Reisexpert
» 24 jul 2011 11:28
Als je maar vier dagen in Brisbane hebt, zou ik persoonlijk niet kiezen om naar een dierentuin te gaan, maar de dieren gewoon in het echt proberen te zien! Noosa is een goede plek om koala's te zien. In het bezoekerscentrumpje kun je vragen waar die dag koala's zijn gezien. Het is bijna elke dag raak.

Kunnen jullie een auto huren? Dan zou ik een auto huren. Rij vervolgens richting Fraser, maak een tussenstop in Noosa om koala's te zien. Rij verder, pak twee dagen Fraser en rij dan weer terug. Gebruik de rest van de vierde dag om Brisbane een beetje te bekijken.

Ik vind zelf de steden niet bijzonder interessant, dus zou er niet te veel tijd voor uittrekken.
Reismeis
Reisexpert
» 25 jul 2011 17:55
Francine, bedankt voor de tip mbt Noosa! Internationale rijbewijzen liggen klaar, dus een auto huren is geen probleem. Koala's in het wild spotten, die uitdaging gaan we aan ^O^
Gerelateerde onderwerpen
4wd cursus in de buurt van Sydney
Van Melbourne naar Brisbane (Darwin)
Cairns-Brisbane in oktober met kind van 1 jaar
reizen van Brisbane naar Cairns om reis te starten
Met 2WD van Brisbane naar Cairns (of met 4WD)??
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten