lesgeven in Afrika

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

lesgeven in Afrika

Bericht door bolletjeom »

ik vond onderstaande vraag van Kelly bij ons hoofdstuk over vrijwilligerswerk:
Hallo, Ik ben 22 jaar en zou graag lesgeven in Afrika. Ik ben regentes Engels en Plastische Opvoeding en geef nu mijn eerste jaar les Plastische Opvoeding. Ik weet niet goed hoe ik te werk moet gaan en welke organisaties ik zou kunnen contacteren om te weten te komen hoe alles in z'n werk gaat en waar in Afrika het 'beste' zou zijn. Alvast bedankt voor een antwoord.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dag Kelly

Er zijn heel veel antwoorden mogelijk op je vraag.
ten eerste: wil je vrijwilligerswerk doen of betaald werk?

Kijk eens op onze pagina met adressen van organistatie die oa vanuit nederland wereldwijd bemiddelen in vrijwilligerswerk.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vr ... si234.html

ik heb goede ervaringen met SIW en JOHO

bij ons hoofdstuk over vrijwilligerswerk staat uitgelegd hoe en wanneer jij betaald om mee te doen aan een project en wanneer je betaald zou kunnen krijgen.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vr ... si228.html

ik weet ook niet voor hoe lang je wilt gaan. voor Lesgeven vragen ze toch meestal een verblijf van minimaal 2 maanden en het liefste een jaar.
Ik weet ook niet hoe veel begeleiding je ter plekke wilt en hoe zelfstandig je kunt werken. dit zijn dingen waar je op moet letten.
Over het algemeen is de begeleiding ter plekke nihil
Wil je dit wel dan moet je daar bewust naar informeren en wederom heb ik goede ervaringen met SIW en JOHO.

En je vroeg waar in aafrika het "beste" zou zijn....
Dat hangt af van jou definitie van "beste". Bedoel je waar ze jou het beste kunnen gebruiken? of waar het goed georganiseert is? waar jij je het veiligst voelt? waar je goedkoop kunt komen? waar je na schooltijd nog gave dingen kunt doen???
dat zijn allemaal vragen die anders beantwoord kunnen worden.

Omdat je Engels wilt geven ( en die taal beheerst) vallen de franstalige landen waarschijnlijk af ...en dat zijn er nog best veel

wat betreft het contacteren van organisaties.....begin gewoon ergens. Vragen staat vrij en je hoeft je echt niet gelijk vast te leggen. Lees de sites goed door een mail eens wat organisaties met wat vragen.

succes met je zoek tocht
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
clairedegroot1980

Be More

Bericht door clairedegroot1980 »

Wat leuk dat je les wil gaan geven in het buitenland. Ik ga zelf deze zomer naar een weeshuis via stichting Be More en dat is zeker aan te raden. Ze hebben ook een project dat je als vrijwilliger les gaat geven... zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen!

Kijk maar eens op http://www.be-more.nl
Groetjes

Claire
Plaats reactie