Mini roadtrip 8 dgn: where to go?
-
Mini roadtrip 8 dgn: where to go?
Hallo allemaal,
Wij willen graag met twee bestuurders een dag of 8 met de auto Europa in.
Een aantal leuk steden en mooie natuur om te zien lijkt ons het leukste, maar we weten niet zo goed wat een leuke route is voor die korte tijd.
Ik hoor graag ideeen voor routes en ervaringen!
Irene
Wij willen graag met twee bestuurders een dag of 8 met de auto Europa in.
Een aantal leuk steden en mooie natuur om te zien lijkt ons het leukste, maar we weten niet zo goed wat een leuke route is voor die korte tijd.
Ik hoor graag ideeen voor routes en ervaringen!
Irene
Re: Mini roadtrip 8 dgn: where to go?
Je zou vanuit Nederland richting Trier kunnen reizen en dan via bijvoorbeeld Luxemburg weer terug. Je bent ongeveer twee dagen kwijt aan reistijd (dag heen en dag terug). Daarna kun je verblijven in Trier en de stad en omgeving bekijken. Vervolgens kun je doorrijden naar Luxemburg stad en eventueel naar Vianden. Mocht je nog tijd over hebben kun je via de Ardennen terugrijden. Lijkt mij (bij mooi weer) een mooi tripje.
-
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zat zelf aan iets verder te denken. We kunnen de eerste dag veel km's maken en dan in dat gebied veel bekijken. Of juist een route met onderweg veel mooie plekken.. De route zelf mag ook op zichzelf al iets moois zijn..
Weet je ook al in welke richting je wilt rijden? Zelf zou ik voor 8 dagen niet heel ver willen rijden. Maar als je er toch voor kiest zou je tot aan het noorden van Italië kunnen komen.
-
De kant maakt niet zo veel uit. Wil zelf graag naar kroatie naar het 'Plitvice Lakes National Park' maar weet niet of dat haalbaar is..
Naar Kroatië doe je er onder normale omstandigheden vanaf de Nederlandse grens circa 13 uur over zonder de benodigde tussenstops. Als je verder in Nederland woont, tel je er dus reistijd bij op. Iets wat ik zelf niet zo snel zou doen in één dag. Zou zeker een overnachtingsplek doen maar je hebt dan wel 4 reisdagen en 4 dagen om daar wat te zien. Lijkt me beetje te veel van het goede voor zo'n korte periode? Want vertragingen e.d. door files en grensovergangen, heb je dan nog niet eens meegerekend.
Je hebt in Duitsland diverse klassieke routes om te rijden zoals de Sprookjesroute, je hebt een Industriecultuur route, Romatische route e.d. Misschien zit daar wat tussen? http://www.germany.travel/nl/ontspannin ... outes.html
Zelf zat ik, voordat ik de rest van de post had gelezen, te denken aan de combinatie Bremen/Hamburg en omgeving. Ik ben zelf afgelopen januari 4 dagen naar Bremen/Hamburg geweest en was veel te zien. Ook kun je vanaf Cruxhaven een dag met de boot naar Helgoland, schijnt de moeite waard te zijn, zag ik bij 3opreis.
Anders zou je ook richting Polen kunnen rijden en bijv de regio Wielkopolska (rondom Poznan) kunnen verkennen. Kun je ook nog eens combineren met Berlijn.
Je hebt in Duitsland diverse klassieke routes om te rijden zoals de Sprookjesroute, je hebt een Industriecultuur route, Romatische route e.d. Misschien zit daar wat tussen? http://www.germany.travel/nl/ontspannin ... outes.html
Zelf zat ik, voordat ik de rest van de post had gelezen, te denken aan de combinatie Bremen/Hamburg en omgeving. Ik ben zelf afgelopen januari 4 dagen naar Bremen/Hamburg geweest en was veel te zien. Ook kun je vanaf Cruxhaven een dag met de boot naar Helgoland, schijnt de moeite waard te zijn, zag ik bij 3opreis.
Anders zou je ook richting Polen kunnen rijden en bijv de regio Wielkopolska (rondom Poznan) kunnen verkennen. Kun je ook nog eens combineren met Berlijn.
Als je echt naar kroatie wil kan je beter vliegen. kijk eens naar lowcost airlines. Ter plekke een auto huren of gewoon met het ov rondreizen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
Dichterbij kan ook hoor, zal eens kijken op die Duitse website thanks!
Iemand ervaringen met Frankrijk en Zwitserland?
Iemand ervaringen met Frankrijk en Zwitserland?
Het is waar wat de vorige posters zeggen, maar ik ga ervan uit dat jullie het autorijden zelf ook leuk vinden en het dus niet erg vinden om een groot gedeelte van de tijd in de auto te zitten:
Richting Kroatië moet zeker te doen zijn in 2 reisdagen. Je zou bijv. heen via Zwitserland, Noord-Italië en Slovenië kunnen gaan (overnachting aan te raden) en terug door Oostenrijk en Duitsland (kan wel in 1 dag als t nodig is). Heen wellicht overnachten in een leuke Noord-Italiaanse stad? Bijvoorbeeld Verona of Venetië?
Plitvice National Park is zeker mooi. Toen ik er in het hoogseizoen was, was het wel erg druk. Buiten het hoogseizoen is het denk ik veel beter.
Als je dus via Zwitserland reist zou je ook nog een stop kunnen maken bij Divaca in Slovenië. Daar vind je de Skocjan grotten in de buurt. Heb heel wat grotten in Europa bezocht, maar dat waren naar mijn mening de mooiste/grootste.
Bled en het meer daarbij in Slovenië zijn ook mooi.
Qua steden in die richting, vond ik Zagreb tegenvallen. Ljubljana wel erg authentiek (1dag is genoeg, ochtendje of middagje de sfeer proeven en dan weer verder kan ook natuurlijk).
En in Istrië heb je ook nog mooie kusten natuurlijk.
Als je (terug) door Duitsland gaat, zou je kunnen overnachten in Regensburg, dat is ook een hele mooie stad.
Gr Daan
Richting Kroatië moet zeker te doen zijn in 2 reisdagen. Je zou bijv. heen via Zwitserland, Noord-Italië en Slovenië kunnen gaan (overnachting aan te raden) en terug door Oostenrijk en Duitsland (kan wel in 1 dag als t nodig is). Heen wellicht overnachten in een leuke Noord-Italiaanse stad? Bijvoorbeeld Verona of Venetië?
Plitvice National Park is zeker mooi. Toen ik er in het hoogseizoen was, was het wel erg druk. Buiten het hoogseizoen is het denk ik veel beter.
Als je dus via Zwitserland reist zou je ook nog een stop kunnen maken bij Divaca in Slovenië. Daar vind je de Skocjan grotten in de buurt. Heb heel wat grotten in Europa bezocht, maar dat waren naar mijn mening de mooiste/grootste.
Bled en het meer daarbij in Slovenië zijn ook mooi.
Qua steden in die richting, vond ik Zagreb tegenvallen. Ljubljana wel erg authentiek (1dag is genoeg, ochtendje of middagje de sfeer proeven en dan weer verder kan ook natuurlijk).
En in Istrië heb je ook nog mooie kusten natuurlijk.
Als je (terug) door Duitsland gaat, zou je kunnen overnachten in Regensburg, dat is ook een hele mooie stad.
Gr Daan