Rondreis IJsland/Oost Canada/Noordoost VS

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Marco_87

Rondreis IJsland/Oost Canada/Noordoost VS

Bericht door Marco_87 »

Hallo allemaal,
Ik wil samen met een vriend in de periode van begin maart tot halverwege april 2014 (anderhalve maand) een rondreis maken waarin we IJsland, oost Canada en het noordoosten van de VS aandoen. De route ziet er (grofweg) als volgt uit:
- Reykjavik en omgeving (4 dagen)
- Montreal (2 dagen)
- Toronto (2 dagen)
- Niagara falls en omgeving (2 dagen)
- Chicago (3 dagen)
- New York (6 dagen)
- Philadelphia (2 dagen)
- Washington (2 dagen)
- Miami (5 dagen)
Ons budget is ongeveer 3000 euro per persoon en we zijn van plan te reizen met bussen, treinen, een huurauto voor enkele dagen en een optionele binnenlandse vlucht retour naar Miami. We zullen overnachten in hostels en motels.
Ik ben eenmaal eerder 23 dagen op roadtrip in zuidwest VS geweest, ik weet hoe groot de afstanden in de VS zijn. Denken jullie dat deze route in anderhalve maand tijd qua afstanden en budget goed te doen is? Zijn er mensen die ervaring hebben met de temperaturen in deze tijd (dit baart mij enige zorgen)in Canada en IJsland en is dit te doen? Zijn er nog verdere tips voor bezienswaardigheden langs deze route?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Marco
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rondreis IJsland/Oost Canada/Noordoost VS

Bericht door Tikva »

Grappig wij gaan deze september een deel van jouw route doen. Namelijk ijsland (5dg), toronto & niagara (6dg) dan vliegen we met een binnenlandse vlucht van buffelo naar NY voor een paar dagen daar. We vliegen met icelandair zou jij ook waarschijnlijk willen. Miami is alleen gene stopt Orlando wel dus wellicht is dat een beter alternatief.

Voor iceland is er in de directe omgeving van reykjavik niet heel veel te zien,dus je zou of maar 2-3 dagen kunnen doen (golden cirle, reykjavik, blue lagoon) of beter een dagje extra en dan wat verder weg gaan. Check ook ff de attracties want veel dingen zoals gletserwalk gaan eind september dicht en weet niet wanneer die weer open gaan.
Washington kan je ook wel een dag extra gebruiken.

Je budget lijkt me niet genoeg. Ijsland is duur en vooral NY is helemaal duur. Misschien als je alleen in hostel slaapt dan het kan maar anders betaal je voor een budet kamer al meer dan 100 euro per nacht.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Tikva schreef:Voor iceland is er in de directe omgeving van reykjavik niet heel veel te zien,dus je zou of maar 2-3 dagen kunnen doen (golden cirle, reykjavik, blue lagoon) of beter een dagje extra en dan wat verder weg gaan.
Het ligt een beetje aan hoeveel tijd je hebt, maar vanuit Reykjavik kun je best wat uitstapjes maken en die kun je zo lang laten duren als je wilt. 2-3 dagen voor Reykjavik en omgeving is ongeveer het minimum.

Wij hadden een week en hebben b.v. bij de Golden Circle verschillende wandelingen gemaakt, die ik trouwens zeer de moeite waard vond. Ook ergens daar overnachten is leuk als je van dit soort natuur houdt. Daarna moet je weer een stukje rijden om wat meer / andere dingen te zien.
Marco_87

Bericht door Marco_87 »

Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor jullie handige tips! Op basis hiervan is het reisschema iets aangepast, met name wat betreft IJsland en Washington.

Goed om te weten dat ons budget aan de krappe kant is, ik was hier al bang voor. Volgens mij zijn alledrie de landen qua prijzen op Nederlands niveau, klopt dit?

En kunnen jullie wat vertellen over jullie ervaringen met de temperaturen in die landen rond die tijd? Ik heb gelezen dat het in Canada behoorlijk wisselend kan zijn (van mooie lentedagen tot en met sneeuwbuien) en dat het in IJsland sowieso behoorlijk fris is..

Alvast bedankt!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Qua budget: Sommige dingen zijn goedkoper dan in Nederland. Zo had ik dat de koffie bij de Tim Hortens goedkoper was dan de koffie die je hier haalt bij een Kiosk of Starbucks. En dit was dan notabene ook nog eens op het vliegveld ;) Qua avondeten kun je voor onder de 10 dollar klaar zijn, maar dan zit je wel bij een fastfood keten of een Dennys of iets in die richting. Aziatische restaurant zijn maar iets duurder, maar vaak betere kwaliteit.

Zie ook: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ca ... 19368.html

USA zul je wel ongeveer weten aangezien je al in Zuid-Westen bent geweest,maar ook daar geld dat in sommige steden het prijspeil hoger kan liggen dan in Nederland.

Zie ook: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ve ... 20067.html

Qua temperaturen kan ik je weinig vertellen... omdat ik naar de westkust van Canada ben geweest. Half februari in 2010 heb ik in Vancouver wel in een t shirt kunnen lopen, maar dat is een ander klimaat dacht ik dan de oostkust.
Plaats reactie