Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Medische onderzoeken working holiday visum

Bericht door Kims »

Hi,

Je moet dit formulier gebruiken: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/160.pdf

Je kunt de X-ray bij elke radiologie-afdeling/kliniek laten maken op afspraak. Neem de juiste identificatie etc mee, zoals beschreven op het formulier. De arts, kliniek of afdeling stuurt dan in principe de uitslag naar de Australian Immigration Department, zodat de informatie 'confidential' en veilig wordt behandeld. Mochten ze dat niet doen en jij krijgt de uitslag toegestuurd, dan kun je contact opnemen met je case manager bij de Immigration Department om te vragen waar je de uitslag heen kunt sturen.

Veel succes ermee! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
annemieke36

Qreply

Bericht door annemieke36 »

Ik moest ook een x-ray laten maken. Dit ben ik 25 juli gaan doen in het O.L.V.G. inmiddels staat er nog steeds niet in mijn visa application progress dat het ontvangen is. Weet iemand waar ik naar toe moeten bellen om te controleren of ze het inmiddels al hebben? Ik heb de ambassade in Engeland al geprobeerd maar dat nummer is steeds in gesprek.
Alvast bedankt
annemieke36

Bericht door annemieke36 »

Ik heb ook halverwege juli mijn visum aanvraag gedaan en moest ook een rontgenfoto laten maken. Dit heb ik 25 juli gedaan in het O.L.V.G. Nu staat er op mijn visum application progress nog steeds niet dat de foto's ontvangen zijn. Nu gaat het wel kriebelen. Is alles aangekomen? Het ziekenhuis heeft alles naar Sidney gestuurd.
Ik heb al naar de ambassade in Engeland gebeld, maar zij zijn steeds in gesprek. Weet iemand met wie ik contact moet opnemen om te checken of alles al binnen is? Ik heb al een paar keer gemaild, maar de laatste keer duurde het 3 weken voordat ik email terug kreeg en daar stond in:

TIMEFRAME
You must complete your health examination(s) within 28 days after you are taken to have received this letter. As this request was sent to you by email, you are taken to have received it at the end of the day it was transmitted.
If you do not attend your health examinations or contact the department within the timeframe provided, your application may be decided without the requested information being taken into account.

Nu ben ik bang dat mijn visum aanvraag dadelijk verloopt....
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Volgens mij regelt de Australische ambassade in Berlijn alle visa voor Nederlanders en niet die in Londen. Ik heb toen contact met hen gehad over de details etc. Ik zou contact met hen opnemen. Stond er op de X-ray papieren dat alles naar Sydney gestuurd moest worden?? Ik dacht namelijk dat dat ook naar Berlijn moest, maar ik kan het fout hebben.

Succes ermee.
Frauke81

Hoe ziet een working holiday visum voor Australie eruit?

Bericht door Frauke81 »

Hallo,
Ik heb in juli mijn working holiday visum aangevraagd en heb daar binnen een dag een mail op terug gekregen met als titel:
Visa Grant Notification Application for Subclass 417 - Working Holiday (Temporary) (Class TZ) visa‏
In deze mail staan ook mijn gegevens en persoonlijke ID nummers die mij koppelen aan dit visum. Ik vraag me alleen af of dit nou alles is? Moet ik dit uitprinten en meenemen of moet er nog iets anders komen?
Groetjes
timo

Re: Hoe ziet een working holiday visum voor Australie eruit?

Bericht door timo »

Je kan inloggen op de visumwebsite, daar kan je een overzicht van de gegevens printen. Dat is alles wat je krijgt, maar er staat wel een nummer op wat je moet invullen bij werkgevers. In je paspoort komt dat verder niet ;-)
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Heb je de mail al helemaal doorgelezen? Als het goed is staan er ook codes in. In principe is alleen de uitdraai van de mail genoeg, aangezien daar de codes in staan die benodigd zijn op aanvraag. Je visum is namelijk digitaal gekoppeld aan je paspoort en met de codes die in de mail staan, kunnen ze kijken wat voor soort visum je hebt en hoe lang die nog geldig is. Verder hoef je dus niks te doen ;)
Frauke81

Bericht door Frauke81 »

Bedankt Timo en Kars! De verschillende nummers staan idd bovenaan de mail. Ik las ergens anders op het forum ook nog dat de uitdraai voldoende is. Weer een zorg minder!
loutje

vragen over tickets, visum en werken

Bericht door loutje »

hoihoi,
ik heb dit jaar mijn havo afgerond en wil nu graag vanaf half november voor 5 maanden allen naar australie gaan om daar rond te reizen en te werken.
ik heb al veel over australie gelezen en dingen gehoord, maar allemaal van mensen die daar lang geleden geweest zijn.
nu moet ik alles nog regelen/boeken enz en ik heb ook nogal wat vragen:$ ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen:
- ik weet nog niet zeker wanneer ik terug wil naar nederland. kun je ergens tickets krijgen met een open of flexibele datum van terugkeer? en kun je ook een ticket boeken waarmee je bijvoorbeeld in sydney aankomt en in cairns weer vertrekt? en waar kan je die dan het beste boeken?
- hoe (waar) moet je een visum (working holiday visum) aanvragen?
- als je wil werken, is het dan nodig dat je een australische bankrekening hebt, of is een nederlandse ook goed?
- en waar moet je een 'tax file number' aanvragen (kan dat al in nederland of moet dat in australie) en hoelang duurt het voor je dat dan hebt en kan gaan werken?
alvast bedankt voor het lezen!
groetjes lou
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: vragen over tickets, visum en werken

Bericht door Moira »

Hallo,

Heb je al in de verschillende informatie hier gelezen onder de tab reisinformatie. Daar kun je veel vinden over Australie en ook waar je bv een working holiday kunt aanvragen.
Je zou bv Kilroy dat soort dingen kunnen vragen met aparte tickets en flexibele tickets.

gr van Moira
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

loutje

Bericht door loutje »

owja, ik heb het gelezen nu..
dankjulliewel voor de tips!

waar/aan wie kon ik dingen vragen over die tickets?

en wat ik ook niet helemaal duidelijk kon vinden is of je nu wel of niet al in nederland je tax file number aan kan vragen.
weten jullie dat toevallig?

groetjes marlou
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Het is per maatschappij verschillend of je een flexibel ticket hebt. Dus als je boekt, even letten op de kleine lettertjes. Ook kun je soms speciale 'flexi fares' boeken die je dus voor weinig of niets kunt veranderen.

Ik zou je tax file nr in Australie aanvragen. Even naar de tax dept en je krijgt hem meteen, no problem. En je hebt zeker een bankrekening nodig als je daar werkt. Maar ook die is makkelijk aangevraagd. Je gaat met je paspoort en tax file nr naar de bank en je hebt hem zo geopend. Bij Westpac bijvoorbeeld is het handig dat je je nieuwe bankpasje naar de bank kunt laten sturen als je nog geen vast adres hebt en ook kun je internetbankieren met hen.

Veel succes!
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

loutje schreef:owja, ik heb het gelezen nu..
dankjulliewel voor de tips!

waar/aan wie kon ik dingen vragen over die tickets?

en wat ik ook niet helemaal duidelijk kon vinden is of je nu wel of niet al in nederland je tax file number aan kan vragen.
weten jullie dat toevallig?

groetjes marlou
Als je meteen van start wil gaan met werken, dan kan je een TFN aanvragen 2-3 weken voordat je je in Australië bevindt. Je moet dan alleen het adres opgeven waar jij van plan bent om de eerste week te zijn. Als dit een hostel is, dan moet je het adres van die hostel opgeven. Moet je wel even een mailtje sturen naar je hostel dat je dit doet, maar dat vinden ze meestal geen probleem ;)
Overigens had ik voor mijn bankrekening bij ANZ geen TFN nodig, daar voldeed alleen mijn pasport al, tevens was het voor mij geheel gratis omdat ik nog student ben, dat hebben ze niet gecontroleerd, maar had ik direct gezegd bij het openen van de rekening.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Je hebt je TFN inderdaad niet perse nodig als je een bankrekening opent. Maar als je rente gaat onvangen (meestal rond de 6% op spaarrekeningen in Australie), zal de bank 50% inhouden als je geen TFN hebt gegeven omdat het wordt gezien als inkomen. Als je het wel hebt gegeven, krijg je alle rente, maar moet je het wel bij je belastingopgave aan het eind van het belastingjaar (eind juni) aangeven als inkomen. Daar checkt de belastingdienst streng op.

Een rekening openen is altijd gratis bij de Westpac in ieder geval.

Succes
Plaats reactie