Kwam dit draadje toevallig tegen en doe even een duit in het zakje...
Jammer dat zoveel mensen toch steeds naar de bekende Thaise eilanden blijven gaan. En dat terwijl de wat onbekendere plekjes zoveel moois te bieden hebben!
Ik ben na een boel ontoeristische eilanden terechtgekomen op Lipe en vond het, buiten een prachtig eiland, een beetje een cultuurshock.
Phi Phi heb ik bewust overgeslagen ivm het massatoerisme. Heb het eiland wel gezien en bezocht tijdens een snorkel trip en was blij toen ik er weer weg was.
Lipe vond ik een kopie van Phi Phi, hoewel iets rustiger misschien.
De prachtige groene jungle is grotendeels weggemaaid en heeft plaatsgemaakt voor een betonnen "walking street", maar met name de sfeer onder de locals is zo anders dan op de kleinere eilandjes.
Breng eens een bezoekje aan bijvoorbeeld Ko Chang (de kleine variant in de Andaman Zee), Ko Payam, Ko Jum, Ko Libong of Ko Bulone en laat je verrassen door de (nog) prachtige, ongerepte natuur, de (nog) lege stranden en de (nog) supervriendelijke bevolking!
Ko Lanta is, ondanks het feit dat het vrij druk bezocht en populair is, ook nog erg leuk, omdat het om de een of andere reden niet zo snel druk aanvoelt.
Moraal van dit verhaal: Thailand heeft ontelbaar veel eilandjes. Ik zou iedereen aanraden om eens verder te kijken dan de neus van het massatoerisme lang is. Vaak ligt er vlak naast dat bekende, drukke eiland een schattig, ongerept eiland(je) te wachten op de komst van nieuwe toeristen en de bewoners zullen je hoogstwaarschijnlijk een stuk hartelijker en enthousiaster welkom heten dan bij de buren!