Tips eilanden Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Favoriete eilanden Thailand

Bericht door Yvonnetje »

Wij gaan in elk geval naar Koh Chang! :)
Morgen vertrekken we richting Kunming en halverwege juli proberen we dan op Koh Chang te zijn {in elk geval in de buurt}
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Leuk dat je naar Kunming gaat! daar zijn wij ook geweest in 2004. Daar hebben we destijds onze visa voor Myanmar geregeld en toen zijn we via Ruili de grens overgegaan naar Muse. Heb je een reisblog?, dan kan ik me voor je nieuwsbrief inschrijven.

Veel plezier daar!
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
ShirleyG

Bericht door ShirleyG »

De westkust heeft op dit moment inderdaad een regenseizoen en is daardoor wat moeilijker in te plannen.
Wel er naartoe gaan en kans hebben op een verregende afsluiting van je reis.
Of kans hebben op een beetje regen en alsnog een geweldige vakantie.
Het is een beetje moeilijk in te schatten aangezien we het weer niet kunnen bepalen (hoe geweldig zou dat zijn ^O^ )

Je kunt altijd naar Thailand komen en uitzoeken hoe het weer is bij aankomst in Bangkok. Kijk bijvoorbeeld even op http://www.windguru.com deze gebruik ik zelf ook altijd.

Heb een hoop goede verhalen gehoord over Koh Kut (hihi blijft grappig) dat het nog lekker ongerept is, erg mooi en relaxed. Moet dat echt eens zelf gaan ontdekken!

De oostkust heeft in ieder geval mooi weer en mocht je naar Samui gaan dan zou ik inderdaad het drukke Chaweng vermijden en richting Lamai gaan. Koh Tao, tja blijft een heerlijk eiland om te chillaxen, scootertje rond te toeren en hier en daar te snorkelen.

Als het weer maar lekker mee werkt, zul je het op elk eiland geweldig hebben :)

Succes met en veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Shirley
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

ShirleyG schreef:De westkust heeft op dit moment inderdaad een regenseizoen en is daardoor wat moeilijker in te plannen.
Wel er naartoe gaan en kans hebben op een verregende afsluiting van je reis.
Of kans hebben op een beetje regen en alsnog een geweldige vakantie.
Sorry, maar dfit klopt niet.

De hoeveelheid regen aan de Westkust is groter dan de Golfeilanden, maar overdag is het weer veelal hetzelfde.
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Bijna zeker dat het: Ko Chang, Ko Kut, Ko Mak, Ko Tao, Ko Samui worden :)
(Als we tijd hebben Phi/Phi/Lanta/Lipe (of misschien in plaats van iets hierboven...)

Thanks voor alle tips. We vertrekken morgen aahh!! *O*
berckiee

Snel tips gewenst voor eilanden Thailand!

Bericht door berckiee »

Hee medereizigers!

Ik ben voor het eerst in Thailand en ben nu na Chiang Khong, Chiang Rai, Chiang Mai, Pai, opnieuw Chiang Mai en Bangkok in Ranong beland (waar ik zojuist een visarun heb gedaan).

Ik heb nu nog ongeveer 10 dagen over voor ik op 3 april terugvlieg naar Nederland, van Phuket naar Amsterdam. Graag wil ik die die tijd nog goed benutten door een aantal eilandjes (of eventueel kustplaatsjes) te bezoeken.

Wat raden jullie mij echt aan? Wat mag ik echt niet missen? Wat is een mooi en efficient rondje vanaf Ranong naar Phuket? Als iemand daar ideeen en/of tips over heeft hoor ik ze graag!

Ik hoop op een snelle reactie. Alvast bedankt.
berckiee

Re: Snel tips gewenst voor eilanden Thailand!

Bericht door berckiee »

O trouwens, ik ben eigenlijk niet zo geinteresseerd in eilandjes waar maar een paar uur per dag elektriciteit is. Klinkt misschien verwend maar heb tijdens drie maanden reizen al in de meest barre omstandigheden geslapen/geleefd en wil nu mijn reis graag gwoon 'relaxt' afsluiten, vandaar.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Kan alleen iets zinnigs zeggen over Ko Chang en Ko Payam:

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html

De rest heb ik bewaard tot de walvishaaien : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Phi Phi is en blijft een prachtig eiland. Zelfs nog na de verwoestende na de tsunami.
Omdat de voetstap van de low budget backpacker al lang vervaagd is, vindt je er nu ook luxueuze bungalows.
Travelator
Reisexpert

Oké, nou als we dan toch onder Phuket gaan zitten koekeloeren, kan ik je Ko Lanta nog wel aanraden.
Dit eiland vind ik zeer de moeite waard, omdat het ondanks de drukte (voornamelijk Scandinavische toeristen) toch nog wel echt die laid-back sfeer heeft.
Dat het wat drukker is merk je eigenlijk bijna niet, want de stranden zijn nog steeds onwijs rustig.
Er is voor ieder wat wils: rust, redelijk mooie stranden, shoppen en er kan ook aardig gefeest worden.
Qua accommodatie kun je écht alle kanten op.
Ik heb net 18 dagen hier vertoefd:

Een aanrader wat mij betreft.

Travelator
Reisexpert

En ik hoorde van iemand dat Koh Phra Thong heel leuk is.
Als je even googelt op die combinatie van woorden kom je op een site terecht die je er meer over kan vertellen.
Kennelijk is Mister Chuoi een echte aanrader, maar daar ben ik zelf nog niet geweest, dus het is eerste geen info uit de eerste hand.
Ben wel benieuwd waar je inmiddels bent.
Hoop dat je Ko Payam niet hebt overgeslagen... : )

Travelator
Reisexpert

Kwam dit draadje toevallig tegen en doe even een duit in het zakje...

Jammer dat zoveel mensen toch steeds naar de bekende Thaise eilanden blijven gaan. En dat terwijl de wat onbekendere plekjes zoveel moois te bieden hebben!
Ik ben na een boel ontoeristische eilanden terechtgekomen op Lipe en vond het, buiten een prachtig eiland, een beetje een cultuurshock.
Phi Phi heb ik bewust overgeslagen ivm het massatoerisme. Heb het eiland wel gezien en bezocht tijdens een snorkel trip en was blij toen ik er weer weg was.
Lipe vond ik een kopie van Phi Phi, hoewel iets rustiger misschien.
De prachtige groene jungle is grotendeels weggemaaid en heeft plaatsgemaakt voor een betonnen "walking street", maar met name de sfeer onder de locals is zo anders dan op de kleinere eilandjes.
Breng eens een bezoekje aan bijvoorbeeld Ko Chang (de kleine variant in de Andaman Zee), Ko Payam, Ko Jum, Ko Libong of Ko Bulone en laat je verrassen door de (nog) prachtige, ongerepte natuur, de (nog) lege stranden en de (nog) supervriendelijke bevolking!
Ko Lanta is, ondanks het feit dat het vrij druk bezocht en populair is, ook nog erg leuk, omdat het om de een of andere reden niet zo snel druk aanvoelt.
Moraal van dit verhaal: Thailand heeft ontelbaar veel eilandjes. Ik zou iedereen aanraden om eens verder te kijken dan de neus van het massatoerisme lang is. Vaak ligt er vlak naast dat bekende, drukke eiland een schattig, ongerept eiland(je) te wachten op de komst van nieuwe toeristen en de bewoners zullen je hoogstwaarschijnlijk een stuk hartelijker en enthousiaster welkom heten dan bij de buren!
^O^

renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Uiteindelijk zijn we alleen naar Ko Chang en Ko Samui gegaan (en nog een snorkeldagtrip naar koh Nang Yuan (mooi!) en.. nog een ander eiland, shark island o.i.d.

Koh Chang was inderdaad leuk voor je rust, weinig toeristen, inderdaad lege stranden (maar niet echt de mooiste stranden) en veel natuur. Maar we waren er al heel snel bored. Het is een klein eilandje dus er is gewoon veel minder te doen dan bijvoorbeeld Koh Samui (vooral in dat seizoen (juli/augustus))
Roosje
Reiziger

Bericht door Roosje »

Ik vond Ko Chang erg fijn, maar was er wel in februari. Ik geloof dat de kans dat het NAT is in juli groot is, maar dat kan je altijd van tevoren checken natuurlijk.

Zelf vertrek ik ook deze zomer voor 2 maanden. Main focus zal liggen op Borneo, maar eerst acclimatiseren op één vd Thaise eilanden lijkt mij ook niet verkeerd.

Ik zit te denken aan Ko Yao Noi en/of Ko Yao Yai (Tussen Krabi en Phuket). Las dat 't toerisme nog erg in de kinderschoenen staat en ook dat het weer in juli, door de beschutte ligging, ok is. Ik vind gezelligheid belangrijk, ik reis immers alleen.....maar hutje mutje- bananenboot- taferelen spreken mij dan weer niet zo aan :-)

Iemand ervaringen met deze eilandjes?
Travelator
Reisexpert

Eilanden vergelijken Thailand

Wie o wie kan mij helpen?

Ik wil graag een maand of twee op een Thais eiland gaan zitten om te werken (vertalen) en af en toe te zwemmen, te duiken en/of een dansje te wagen.
Ik zit momenteel in Had Yai en twijfel tussen Ko Phangan en Ko Chang.
Ik zoek: Een hutje op het strand, een wifi-verbinding in m'n hutje/kamer (een absolute must ivm m'n werk), niet AL te druk (toeristen mag, maar liever niet van die binge-drinkers), winkeltjes, een markt of een 7-11 in de buurt, geen snoeiharde feestmuziek in de buurt. Een optioneel feestje op afstand is welkom.
Ter referentie: Ko Lanta vind ik erg leuk en ik zoek iets vergelijkbaars (maar daar is het nu laagseizoen en al m'n vrienden zijn verdwenen, iets met de Chinese maffia :?).
Ko Tao vond ik bv niet zo heel leuk (sorry Ties ^^)...

Ko Phangan ligt dichter bij Hat Yai en heeft waarschijnlijk meer bungalow resorts met internet, maar daar hangt dan weer zo'n feest/zuip-stemming(?)
Ko Chang is nogal een eindje reizen en is daar volop wifi te vinden?
In de buurt van Ko Chang liggen evt nog een paar andere eilandjes, leuk voor korte (dag)tripjes?

Hopelijk weet iemand welk van de twee eilanden (of een ander) te kiezen!
Vast dank!

Siem

Plaats reactie