Tips eilanden Thailand
Surin eilanden...hoe te komen? En hoe duur?
De Surin eilanden. Mn vriend wil daar dolgraag heen tijdens onze backpack trip. Maar hoe kom je daar? Vliegen/boot.......en hoe duur is dat? Ik heb al gekeken op airasia, maar daar vind ik niets.
En hoe duur zal het zijn om van Bangkok naar Bali te vliegen? Of is het verstandiger om vanuit Maleisie / Singapore te vliegen / varen?
Bedankt alvast!
En hoe duur zal het zijn om van Bangkok naar Bali te vliegen? Of is het verstandiger om vanuit Maleisie / Singapore te vliegen / varen?
Bedankt alvast!
Voer eendjes, geen oorlog
- bolletjeom
- Reisexpert
hi
over de surin eilanden heb ik geen info
naar Bali:
Qua kosten denk ik niet dat het heel veel uitmaakt of je van Bangkok vliegt of dat je eerst een stuk overland gaat want daar gaan ook kosten in zitten.
Dus als tijd een probleem is vlieg dan gewoon vanaf Bangkok.
Varen naar Bali is geen optie. Het is al knap lastig om een boot vanaf Singapore naar Sumatra te vinden. Wel kan je vanaf Maleisie met de boot naar Sumatra.
Wij zijn vanaf Singapore naar Jakarta gevlogen met een "nieuwe" lowbudget maatschappij valueair ( google maar even)
als je iets wilt zijn van Maleisie en Singapore kan je gerust afzakken naar Singapore en daar een vlucht nemen of eens kijken of er vanuit de maleisische stad Johor Baru vlak over de grens met Singapore
groetjes rudi
over de surin eilanden heb ik geen info
naar Bali:
Qua kosten denk ik niet dat het heel veel uitmaakt of je van Bangkok vliegt of dat je eerst een stuk overland gaat want daar gaan ook kosten in zitten.
Dus als tijd een probleem is vlieg dan gewoon vanaf Bangkok.
Varen naar Bali is geen optie. Het is al knap lastig om een boot vanaf Singapore naar Sumatra te vinden. Wel kan je vanaf Maleisie met de boot naar Sumatra.
Wij zijn vanaf Singapore naar Jakarta gevlogen met een "nieuwe" lowbudget maatschappij valueair ( google maar even)
als je iets wilt zijn van Maleisie en Singapore kan je gerust afzakken naar Singapore en daar een vlucht nemen of eens kijken of er vanuit de maleisische stad Johor Baru vlak over de grens met Singapore
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Alle internationale vluchten vanaf Bali zijn zoveel duurder dan alle domestic flights!!! (Ergens wel logisch, natuurlijk 8) )
Ikzelf ben in december van Bali naar Kuala Lumpur naar Bangkok gevlogen. Het kost je een dag, maar het is wel goedkoper dan een directe vlucht. (Was met Airasia.) Misschien is dat een optie?
Met het Australische Jetstar kun je vaak redelijk goedkoop van en naar Bali vliegen. Mits je op tijd boekt.... Of soms heeft Adam Air niet te dure internationale vluchten. Valueair ken ik niet. (Goede tip!)
Groet Jenny
Ikzelf ben in december van Bali naar Kuala Lumpur naar Bangkok gevlogen. Het kost je een dag, maar het is wel goedkoper dan een directe vlucht. (Was met Airasia.) Misschien is dat een optie?
Met het Australische Jetstar kun je vaak redelijk goedkoop van en naar Bali vliegen. Mits je op tijd boekt.... Of soms heeft Adam Air niet te dure internationale vluchten. Valueair ken ik niet. (Goede tip!)
Groet Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Thaise eilanden Ko of Koh
Wat is nu de correcte naam voor thaise eilanden is het Ko Tao of Koh Tao..
En mischien nog wel belangrijker dan wat "officieel" goed is. Als je een slaap plaats zoekt typ je dan in ko phangan of Koh Phangan.
We willen graag in onze hosteldatabase overal hetzelfde gebruiken.
En mischien nog wel belangrijker dan wat "officieel" goed is. Als je een slaap plaats zoekt typ je dan in ko phangan of Koh Phangan.
We willen graag in onze hosteldatabase overal hetzelfde gebruiken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Thaise eilanden Ko of Koh
Volgens mij wordt het allebei gebruikt. Maar ik zou gaan voor Ko, omdat dit ook in atlassen etc wordt gebruikt. Koh is dan meer de spreektaal.
In Google maps wordt, Ko aangehouden zo te zien. Bij Wikipedia ook. Maar alle reisbureau´s gebruiken Koh ook zijn er net iets meer resultaten in google met Koh dan met Ko 

TRB
Dat vraag ik me nou ook af! Ik ben nu al een aantal maanden in Azie en weet het nog steeds niet. Ze gebruiken het inderdaad allebei. Ik zou daarom ook geen duidelijk antwoord kunnen geven op de vraag..
Dat vraag ik me nou ook af! Ik ben nu al een aantal maanden in Azie en weet het nog steeds niet. Ze gebruiken het inderdaad allebei. Ik zou daarom ook geen duidelijk antwoord kunnen geven op de vraag..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bij niet Latijnse schriften is het altijd lastig om deze te vertalen naar het alfabet die we kennen. Het beste kan je luisteren naar de uitspraak en deze vertalen naar het Nederlands. Maar omdat Ko en Koh hetzelfde klinken en beide gebruikt worden waarom dan niet beide? Je zou de link /ko-tao kunnen maken en een redirect met /koh-tao naar /ko-tao en de titel Ko Tao (Koh Tao) noemen.
Ik zou Koh zeggen, omdat ik het idee heb dat meer gezien te hebben daar, dan Ko. Maar volgens mij is het allebei goed. Maar eens dat het goed is in de database 1 lijn te trekken.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou ook Koh zeggen omdat ik het idee heb dat Ko een verwestering is en niet in Thailand zelf gebruikt wordt.
ikzelf zoek altijd op Koh in iedergeval
ikzelf zoek altijd op Koh in iedergeval
inmiddels is alles aangepast in Ko.. Ook vanwege google earth en atlassen en Ko gebruikte we het meest in de hosteldatabase.
Maar ik kan alles ook aanpassen??
Maar ik kan alles ook aanpassen??
- bolletjeom
- Reisexpert
het was me ontgaan dat er al een keuze voor Ko gemaakt was.
Ja alles kan aangepast worden.
Ja ik weet dat het aangepast kan worden, maar willen we dat??
Ik vond zelf die atlas wel een argument het niet te doen. Er zijn in google ook meer hits op Ko phagnan dan Koh phagnan zelfde voor ko tao en ko samui en ko chang.
(weet dus niet welk eiland erik heeft getest waar meer op KOH komen??)
Ik vond zelf die atlas wel een argument het niet te doen. Er zijn in google ook meer hits op Ko phagnan dan Koh phagnan zelfde voor ko tao en ko samui en ko chang.
(weet dus niet welk eiland erik heeft getest waar meer op KOH komen??)
Als alles aangepast kan worden, denk ik niet dat de hosteldatabase de doorslaggevende reden moet zijn. Lonely Planet schrijft overigens Ko.