Ik heb zelf de MSI Wind U100 aangeschaft
http://www.kleinelaptops.nl/msi-wind-u100.php. Een kleine laptop met 10" beeldscherm, 80gig harde schijf, bluetooth en wireless internet, en er draait gewoon XP op. Mij lijkt het ideaal voor mijn backpackreis naar Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand die 7 maanden gaat duren. De laptop weegt 'slechts' 1 kilo en je kunt er een slot voor kopen om 'm aan bijv. je bed vast te maken (hoezo zorgen). Tijdens de verveel uurtjes (want ik ga er van uit dat je die hoe dan ook af en toe zult krijgen) of om gewoon te chillen in bed kun je vast reisverslagen schrijven en klaarzetten, mailtjes klaarzetten (en lezen), foto's bewerken en klaarzetten of een simpel spelletje spelen (lees RCT (heerlijk tijddodend) of je maakt een leuke beat met FL o.i.d., iedereen heeft wel íets). Op een moment dat je internet hebt is het een kwestie van een paar klikjes: reisverslag heb je al getypt dus die plaats je, foto's staan klaar met titels e.d. (flickr), je drukt alleen maar op uploaden, je uitgaande mail heb je getypt en klaar staan in je postvakUIT > verzenden/ontvangen en die zijn ook allemaal weg, je mail komt in je postvakIN, leuk voor later, en daarna ga je op MSN of via Skype om met de ingebouwde webcam en microfoon te beeldbellen met het thuisfront!
Prijs van deze laptop: €400,-
Mij lijkt het ideaal, wat jullie?!