Wie is bekend met Couchsurfing?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Mirrie89

Re: Wie is bekend met Couchsurfing?

Bericht door Mirrie89 »

Nee nou ja, dat is eigenlijk ook niet mijn grootste angst, dat is gewoon materiele schade. Maar ik ben meer bang voor (seksuele) intimidatie, jonge vrouw alleen... Krijg er allemaal enge hersenspinsels van! :-S
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik kan ondertussen zeggen dat ik een ervaren couchsurfster ben.. heb al veel bij mensen thuis geslapen en ook erg veel mensen al bij mij gehost! Ik heb echt alleen maar goede ervaringen maar dat komt wss ook wel doordat ik wel wat selectiecriteria heb. Als ze bij mij willen slapen dan moeten ze ten eerste al een leuke mail sturen over wie ze zijn en wat ze komen doen, daarnaast moet profiel helemaal bij mannen ingevuld zijn en liefste ook al een aantal referenties, want de referenties is wat CS veilig moet maken.. als je een slechte ervaring hebt laat je als waarschuwing een neutrale of negatieve referentie achter zodat anderen gewaarschuwd zijn... als ik ga surfen lees ik ook de referenties en vooral als er een neutrale of negatieve referentie op iemands referentielijst staat.. dan lees ik verder en maak ik mijn eigen oordeel of ik het veilig genoeg vind!

Ik vind couchsurfen vooral heeel erg leuk, heb al zoveel geweldige mensen uit zoveel verschillende landen ontmoet en ik zie het als een verrijking van mijn leven/reizen!

op de website staat ook een heel artikel over couchsurfen, mijn internet is echter te slecht om die nu te kunnen op zoeken..

als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

trouwens ik ben ook een jonge vrouw alleen.. In NL en in Sydney heb ik zowel jongens als meiden gehost en als ik reis, dan reis ik ook meestal alleen!

ik heb wel altijd een back up plan, mocht ik het niet vertrouwen of er geen goed gevoel bij hebben dan ben ik ook snel weer weg!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Globeskater bedoelt dit artikel over Couch Surfing
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Als je een profiel hebt op CS kun je ook kijken of bij jou in de buurt meeting zijn. In een heleboel steden komen mensen regelmatig bij elkaar in een cafeetje of bij iemand thuis, en dan kun je een indruk krijgen wat voor mensen mee doen met couchsurfing. Als je je dan bij zo'n persoon kunt voorstellen dat die misschien een nacht in je huis logeert, wordt de drempel al wat lager. Je zult zien dat je niet het idee krijgt dat deze mensen je hele huis gaan leegroven.
Je kunt op je profiel ook aangeven dat je alleen open staat om met iemand een drankje te drinken, je hoeft niet meteen mensen in huis te halen.

Ik heb alleen maar hele goede ervaringen, zowel bij anderen thuis als wanneer ik zelf bij iemand was. Vond het altijd jammer als ze na 1 nacht alweer naar huis gaan.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

hehe soms is dat zeker jammer ja dat ze na 1 nacht alweer naar huis gaan, heb hier in Sydney meerdere keren 4 a 5 nachten gehost en dan kan je echt een heel leuke tijd samen hebben!

ik ben zelf ook veel rustiger begonnen, eens naar een meeting, toen eens wezen surfen in buitenland, langzamer aan naar steeds meer meetings en daardoor af en toe mensen die ik al kende bij mij over de vloer.. en zo is het gegroeid naar dat ik nu veel host, af en toe surf en geregeld naar meetings ga!
Mirrie89

Qreply

Bericht door Mirrie89 »

Ja,dat is natuurlijk ook helemaal waar. Niet direct bij de eerste de beste gaan overnachten.
Misschien dat ik deze zomer dan toch op pad ga....
Bedankt voor jullie reacties. :-)
Plaats reactie