Ik ben van plan om begin maart naar Delhi te vliegen voor een reis van 2 maanden.
Ik heb al veel alleen gereisd in Zuid-Oost Azie, maar heb al gehoord en gelezen dat dit toch wel een tikkie anders is zeker als vrouw alleen..
In gedachte had ik 1 Maand India ( 8 maart 2012 Holi festival

Ik wil starten met een bezoekje aan Dharmsala/Mcleod Ganj. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met die plaatsen en of het te doen is in maart want het ligt erg hoog. Is het een aanrader?
Daarna wil ik via Agra, Jaipur, Varanassi over land naar Kathmandu; Nepal en daar dan 2/3 weken spenderen. Chtiwan, een niet te lange wandeltocht vanuit Pokhara doen ( Heb je echt bergschoenen nodig? Ik heb in Borneo een paar jaar geleden de Mt Kinabalu beklommen op hardloopschoenen zonder probleem).
Daarnaast heb ik nog geen andere plekken in Nepal in gedachte, Hebben jullie aanraders, plekken of activiteiten die ik echt niet kan missen in Nepal?
Ik heb ook een bezoek aan het Mt. Everest base camp in gedacht. Dat kan je zowel in Nepal ( met het vliegtuig) als in Tibet doen ( met een dure tour) Welke raden jullie aan?
Als de situatie het toelaat in Tibet, wil ik dus ook voor 7/10 dagen naar Tibet. Ik heb al gelezen dat dat vrij duur is maar het is misschien a once in a lifetime ervaring. Tips?
Ik zou graag horen wat jullie van mijn gedachte route vinden en of het haalbaar is.
Volgens mij is het hele traject in India met de trein te doen & moet ik een double entry voor India aanvragen als ik vanuit Kathmandu terugvlieg naar Delhi ( iemand hier trouwens ervaringen mee; Vliegen Kathmandu-Delhi?). Of kan ik een single entry aanvragen en een transitvisa voor de terugvlucht uit kathmandu naar Delhi?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groetjes Femke