Tips voor de Filipijnen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Is het mogelijk/makkelijk om te eilandhoppen in de filip
Ondanks dat Filipijnse luchtvaartmaatschappijen op de EU zwarte lijst staan is volgens mij vliegen de veiligste optie. De verhalen over scheepvaart rampen met honderden doden op de filipijnen halen regelmatig de media.
De maatschappij met de nieuwste vliegtuigen is Cebu Pacific.
http://www.cebupacificair.com/
De maatschappij met de nieuwste vliegtuigen is Cebu Pacific.
http://www.cebupacificair.com/
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Re: Is het mogelijk/makkelijk om te eilandhoppen in de filip
Ik zou zeker kiezen voor vliegen, de bussen zijn ook niet super veilig en doen er vaak een stuk langer over dan in de lonely planet staat. Wij zouden achteraf gezien meer interne vluchten hebben genomen. De maatschappijen zien er overginds prima uit hoor, nieuwe vliegtuigen, netjes van binnen.. natuurlijk zegt dit niets over het onderhoud maar ik kreeg toch niet het idee dat we ons zorgen moesten maken.
Dus ik weet niet wat je graag wilt zien maar als het je om cebu en bohol gaat zou ik daar gewoon naar toe vliegen. Wil je ook echt graag naar mindoro en boracay dan is de route die je voorsteld nog wel te doen, wel meer mensen ontmoet in de filipijnen die dit gedaan hadden. (Al was niemand echt enthousiast over boracay, het is toch de naam he). Voor info over reizen van manilla naar mindoro lees even dereisinfo mindoro
Wellicht ook nog een tip, vlieg eerst naar de bestemming die het meest ver weg is. Tijdens heftige regenval en tyfonen gaan er vaak tijdelijk geen vliegtuigen. Balen als je vast komt te zitten en je vlucht naar huis mist. Opzich zou december een goede maand moeten zijn, maar dat dachten wij afgelopen mei ook en toen was er een extreem vroege tyfoon.
Dus ik weet niet wat je graag wilt zien maar als het je om cebu en bohol gaat zou ik daar gewoon naar toe vliegen. Wil je ook echt graag naar mindoro en boracay dan is de route die je voorsteld nog wel te doen, wel meer mensen ontmoet in de filipijnen die dit gedaan hadden. (Al was niemand echt enthousiast over boracay, het is toch de naam he). Voor info over reizen van manilla naar mindoro lees even dereisinfo mindoro
Wellicht ook nog een tip, vlieg eerst naar de bestemming die het meest ver weg is. Tijdens heftige regenval en tyfonen gaan er vaak tijdelijk geen vliegtuigen. Balen als je vast komt te zitten en je vlucht naar huis mist. Opzich zou december een goede maand moeten zijn, maar dat dachten wij afgelopen mei ook en toen was er een extreem vroege tyfoon.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
Re: Eilandhoppen in de filipijnen
Hi daar,
geen idee of je duikplannen en locatie al vast staan, maar als je een goeie locatie zoekt op Luzon, dat is Anilao een aanrader. Mooie hutjes zonder massatoerisme.
Verder...vond ik naast Bohol en Palawan echt geweldig! Een prachtig eiland.
Wat betreft de ferry's: ik heb echt de grootste lol gehad, maar het gaat traag en alleen de allerduurste tickets lijken op een normale kamer om de nacht nog een beetje normaal door te brengen. De 'bedjes' die je krijgt met een normaal kaartje zijn werkelijk te grappig, maar vooral vies en volgestouwd met spullen/dozen/complete inboedels van filipijnse reizigers. Ik zou alles vliegen! En het is stiekem ook wel heel gaaf om die archipel vanuit de lucht te zien.
Veel plezier,
greetz, Marleen
geen idee of je duikplannen en locatie al vast staan, maar als je een goeie locatie zoekt op Luzon, dat is Anilao een aanrader. Mooie hutjes zonder massatoerisme.
Verder...vond ik naast Bohol en Palawan echt geweldig! Een prachtig eiland.
Wat betreft de ferry's: ik heb echt de grootste lol gehad, maar het gaat traag en alleen de allerduurste tickets lijken op een normale kamer om de nacht nog een beetje normaal door te brengen. De 'bedjes' die je krijgt met een normaal kaartje zijn werkelijk te grappig, maar vooral vies en volgestouwd met spullen/dozen/complete inboedels van filipijnse reizigers. Ik zou alles vliegen! En het is stiekem ook wel heel gaaf om die archipel vanuit de lucht te zien.
Veel plezier,
greetz, Marleen
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben me ook aan het verdiepen in deze bestemming. Aan wat voor prijs moet ik denken voor binnenlands vluchten?
Loont het om vroeg te boeken? Kan dat vanuit nl online ala airasia of moet het ter plekke ala merpati?
Alle tips voor must see's zijn welkom!
Loont het om vroeg te boeken? Kan dat vanuit nl online ala airasia of moet het ter plekke ala merpati?
Alle tips voor must see's zijn welkom!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja hoor je kunt in nederland al boeken, slim is om je te abboneren op de nieuwsbrief voor leuke acties dan heb je een ticket voor een uur vliegen voor rond de 15 euro. Uiteraard verwijs ik je ook graag even naar onze uitgebreide reisinformatie: reizen in de filipijnen
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
en uiteraard ben ik die aan het lezen
ik kan op de website van Cebu Pacific niet vinden wat die bagage nu extra kost. Wel dat je kunt kiezen voor verschillende zwaartes...maar dus niet wat dat kost.
Heeft iemand een idee?

ik kan op de website van Cebu Pacific niet vinden wat die bagage nu extra kost. Wel dat je kunt kiezen voor verschillende zwaartes...maar dus niet wat dat kost.
Heeft iemand een idee?
Volgens mij verschilt het per vlucht/bestemming. Gewoon even doorklikken (je hoeft je naam niet in te vullen het staan al onderin op pagina twee) bijvoorbeeld naar legazpi 150 (15kg),250 (20),400(25),700(30). Wij hebben uiteindelijk zest gevlogen omdat we goedkoper uit waren omdat die geen bagagekosten rekenen.
als je echt wilt duiken en eilandhoppen is http://www.sea-explorers.com/ misschien een optie. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Wij hebben gedoken op Southern Leyte, echt geweldig, maar je moet wel wat ervaring hebben, we hadden "currents from hell" maar ook een uur gesnorkeld met een walvishaai
Seizoen is volgens mij, april mei.....
Wij hebben gedoken op Southern Leyte, echt geweldig, maar je moet wel wat ervaring hebben, we hadden "currents from hell" maar ook een uur gesnorkeld met een walvishaai

-
- Reiziger
De route die jullie in gedachten hebben kan uitstekend in combinatie van bus en ferryboot. Eerst met de bus van Manila naar Batangascity, daar pak je de boot naar Puerto galera, waar je uitstekend kan duiken, snorkelen, van strand genieten, en de tamaraw watervallen zijn leuk. Daarna pak je de bus naar Roxas, waar je de boot naar Caticlan neemt, en dan zit je al vlak bij Boracay.Roy schreef:Eeey allemaal, ik ga 28 nov tm 28 dec naar de filipijenen komen aan in manila en willen dan naar de visayas om te gaan duiken, genieten van de kleine eilanden en maybe naar een vulkaankrater. Aangezien de meeste vliegmaatschapijen op de zwarte lijst staan wilde we veelal met boot en bus reizen. Van manila via mindorra, borracay zo omlaag naar cebu en bohol. Om vandaar uit weer naar manila te gaan. Heb wel iets gevonden van superferries die cebu naar manila gaat in 14 uur maar de rest is een beetje vaag. Iemand al eens zo iets gedaan of andere tips..?! Alvast bedankt Gr. Roy
Onbegrijpelijk dat de filippijnse vliegmaatscappijen zoals cebupacific op de europese zwarte lijst staan, vlieg er vaak mee, en ze hebben vrijwel uitsluitend nieuwe vliegtuigen , en geen oude rammelbakken. Dus ik zou me van die zwarte lijst niet te veel aantrekken.
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
- bolletjeom
- Reisexpert
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2668306/sl ... schap.html
hmmm, Manilla de slechtste luchthaven ter wereld?
ben bijna nieuwsgierig.....
hmmm, Manilla de slechtste luchthaven ter wereld?
ben bijna nieuwsgierig.....
-
- Reiziger
Nou de vliegveld in Manila heeft wel wat vind ik, je waant je echt terug in de tijd, want sinds de bouw in de jaren 70 van de vorige eeuw is er dus niks veranderd aan de terminal 1 waar de internationale vluchten aankomen.
De toiletten is wel een drama, dus never spoeling, na toilet handen wassen, is er niet bij want water komt er zelden uit de kraan, en dan die irritante schoonmakers die als je de wc uitkomt in de deuropning gaan staan de vloer boenen net zo lang tot ze fooi krijgen.
Er is dus wel een spiksplinter nieuwe terminal (3) maar die word alleen voor binnenlandse vluchten gebruikt,
De toiletten is wel een drama, dus never spoeling, na toilet handen wassen, is er niet bij want water komt er zelden uit de kraan, en dan die irritante schoonmakers die als je de wc uitkomt in de deuropning gaan staan de vloer boenen net zo lang tot ze fooi krijgen.
Er is dus wel een spiksplinter nieuwe terminal (3) maar die word alleen voor binnenlandse vluchten gebruikt,
- bolletjeom
- Reisexpert
hmmm, klinkt boeiend!
Tips voor de Filipijnen
De afgelopen dagen heb ik me een beetje verdiept in wat ik deze zomer wil doen, en ik ben er denk ik zo'n beetje uit. Maar tips en adviezen zijn nog altijd welkom
Ik arriveer (vanuit Maleisië) in Clark, maar daar wil ik zo snel mogelijk weg. Ik wil graag naar het noorden van Luzon. Waarschijnlijk wil ik de volgende dag al naar Baguio, maar dan? Ik zou in ieder geval rijstterassen willen zien (maar die heb je daar op meer plekken
), de mummies bij Kabayan, maar daarna twijfel ik tussen Banaue en Sagada (of beide?). Qua vervoer terug naar Manilla lijkt Banaue makkelijker.
Iemand tips voor die omgeving? Ik zit midden in het regenseizoen in dit gebied, dus lange trekkings zie ik niet zo zitten....
Daarna wil ik afsluiten op Bohol en Dumaguete. Voor Dumaguete heb ik al een goede tip wat goedkope accommodatie betreft, heeft iemand suggesties voor Bohol? Ik neig nu naar Alona-beach.... (Maar iets ander mag ook - ik zou wel twee dagen willen duiken.)

Ik arriveer (vanuit Maleisië) in Clark, maar daar wil ik zo snel mogelijk weg. Ik wil graag naar het noorden van Luzon. Waarschijnlijk wil ik de volgende dag al naar Baguio, maar dan? Ik zou in ieder geval rijstterassen willen zien (maar die heb je daar op meer plekken

Iemand tips voor die omgeving? Ik zit midden in het regenseizoen in dit gebied, dus lange trekkings zie ik niet zo zitten....
Daarna wil ik afsluiten op Bohol en Dumaguete. Voor Dumaguete heb ik al een goede tip wat goedkope accommodatie betreft, heeft iemand suggesties voor Bohol? Ik neig nu naar Alona-beach.... (Maar iets ander mag ook - ik zou wel twee dagen willen duiken.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Re: tips Filipijnen
Op Alonabeach is tierra azul mischien wel iets voor je,kamers vanaf 1000 pesos per dag.
http://www.travelbook.ph/directory/tier ... each-house .Zitten niet direct aan het strand , maar rustig achteraf, paar minuutjes lopen van alonabeach.
Ja en verder plan je reisschema voor Filippijnen niet te strak, anders word je reis constant stressen om op tijd op volgende eiland te zijn. Reizen neemt meer tijd in beslag in filippijnen dan gebruikelijk.
http://www.travelbook.ph/directory/tier ... each-house .Zitten niet direct aan het strand , maar rustig achteraf, paar minuutjes lopen van alonabeach.
Ja en verder plan je reisschema voor Filippijnen niet te strak, anders word je reis constant stressen om op tijd op volgende eiland te zijn. Reizen neemt meer tijd in beslag in filippijnen dan gebruikelijk.
Re: tips Filipijnen
Bedankt voor je tip!
Ik ga een week echt rondtrekken en daarna dagtrips maken vanuit een vaste plek (eentje bij Dumaguete, eentje op Bohol). Teveel haasten is niet mijn ding.
Ik ga een week echt rondtrekken en daarna dagtrips maken vanuit een vaste plek (eentje bij Dumaguete, eentje op Bohol). Teveel haasten is niet mijn ding.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie