Australië in 3 maanden

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Re: In 3 maanden australie helemaal rond rijden?

Bericht door Jensje »

Hey Emiels,
Ja, dat is zeker mogelijk en dit is ook de makkelijkste manier voor zowel de verkoper en de koper. No worries there dus :)
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
Erik
Site Admin

Re: In 3 maanden australie helemaal rond rijden?

Bericht door Erik »

@jensje dat is de enige optie, toch? Dat je de auto alleen kunt verkopen in die staat waarin het een rego heeft? Je kunt een auto die in NT is geregistreerd niet in Victoria verkopen?
Paulien

Qreply

Bericht door Paulien »

Hey Arjen,

Ik heb gelezen dat je ook erg van de natuur houdt. Dan kan ik je ook een trip aanraden naar het gedeelte in de woestijn, Kata Tjuta National Park en Uluru. Voor foto's:

Ik vond het echt de moeite waard!
Laatst gewijzigd door Erik op 09 mei 2011 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Tomtom

Route haalbaar in 3 maanden?? Oostkust, Outback, Great Ocean

Bericht door Tomtom »

Reizigers,

Inmiddels een klein dubio over mijn route die ik aan het plannen ben. Vliegen naar Sydney en terug van Sydney is misschien mijn idee. Alleen heb ik de vraag of de route die ik in mijn hoofd heb haalbaar is in 3 maanden?

Het volgende heb ik nu in mijn hoofd:

Sydney -> Cairns -> Alice Springs/Ayers Rock-> Adelaide -> Melborne -> Sydney.

Is deze route haalbaar in 3 maanden? Inprincipe alles met de bus, tenzij ik reizigers tegen kom waarmee ik kan liften.
De route van en naar Alice Springs kan ik eventueel ook vliegen denken jullie niet? Raden jullie dit aan om misschien tijd te besparen? Ik weet namelijk niet hoelang je er over doet om naar ALice springs te kome overland.

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven! :)
Kims
Reisexpert

Re: Route haalbaar in 3 maanden?? Oostkust, Outback, Great O

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt er helemaal aan wat je wil doen/zien en hoe langzaam of snel je wilt reizen. Als je met de bus gaat, zit je hoe dan ook op vaste routes en plekken en kun je niet veel afwijken. Het zal dus waarschijnlijk sneller gaan dan wanneer je zelf zou rijden.

Kijk eens bij dit topic voor wat suggesties: aanbevolen-reistijd-australie-t10507.html

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Tomtom

Bericht door Tomtom »

Bedankt voor je reactie.
Ik wil inprincipe de hele route met de bus doen (OZ Experience of Greyhound!?). Dan zit ik inderdaad vast aan de route, maar ik heb gehoord dat deze langs de populaire route en steden rijdt. En je hebt natuurlijk de mogelijkheid om uit en in te stappen toch?
En mocht ik op dag 1 iemand ontmoeten die een auto wilt kopen... wie weet!?

Daarnaast qua reistempo.. Ja wat is voor 3 maanden normaal? Ik zat te denken om enkele dagen in de grotere steden te blijven en dan door te trekken. Voor de Oostkust (Sydney - Cairns) wil ik 2 maanden uit trekken.
1) Dit is denk ik wel realistisch toch? Af en toe een excursie/trip boeken (Fraser, WhitSundays etc., Snorkelen etc.), steden bekijken, strand, uitgaan.

Om tijd te 'besparen' is vliegen naar Alice Springs misschien een optie voor mij. Ik denk aan een weekje in Alice Springs.. paar dagen naar Ayers Rock (Excursie?). En dan door naar Adelaide voor de Great Ocean Road richting Melborne in een week? Vervolgens van Melborne terug naar Sydney (afstand 1000km.).
Nu de vraaag.......
1) Hoe klinkt deze tijdsplanning?
2) Ik hoor weinig over de route tussen Melborne en Sydney.. Iemand hier nog ervaring mee? Leuk? Leuk steden? Mooi?
3) Heeft er nog iemand tips voor goedkope binnenlandse vluchten?

Bedankt :Y
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hebben deze route ongeveer gedaan in 3 maanden met een camper. Kijk maar eens op mijn site voor de verhalen. Een week alice springs is veel te lang. Er is echt niet veel te doen. Ik denk dat je na 3 dagen staat te trappelen om weer verder te gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
timo

Bericht door timo »

Laat ik je er even op wijzen dat vluchten Cairns - Alice Springs nogal prijzig zijn. Daarnaast kost een busticket Alice Springs - Uluru 155 dollar enkele reis (of je moet met een tour vanaf Alice Springs willen gaan maar die zijn natuurlijk ook niet gratis), reken dus op wat extra kosten daar! Tof plan verder en veel plezier;-)
Tomtom

Bericht door Tomtom »

timo schreef:Laat ik je er even op wijzen dat vluchten Cairns - Alice Springs nogal prijzig zijn. Daarnaast kost een busticket Alice Springs - Uluru 155 dollar enkele reis (of je moet met een tour vanaf Alice Springs willen gaan maar die zijn natuurlijk ook niet gratis), reken dus op wat extra kosten daar! Tof plan verder en veel plezier;-)
Ja hier zal ik zeker rekening mee houden. En ja misschien zelfs wel gewoon over land er naar toe!
Raad je een exursie aan naar Ayers Rock? Ik heb een x wat gelezen over een excursie naar Ayers Rock en daarbij een otnmoeting met de aborigionals daar..
Ikkes
Reiziger

Bericht door Ikkes »

Ik heb echt een geweldige trip gemaakt van Adelaide naar Alice Springs. 10 dagen met een groep van 10 in een 4WD, plus een geweldige gids die verliefd is op zijn eigen land en onwijs veel wist te vertellen. Slapen in een swag onder de sterren (of een zeiltje als het regent :-) Via Cooper Pedy, Williams creek, een aboriginal community en allerlei andere plaatsen kom je bij Uluru en King's canyon. De trip eindigt in Alice Springs en van daaruit kun je vliegen naar Cairns om af te zakken langs de oostkust.
Ik ken je budget niet, het was wel redelijk aan de prijs volgens mij, de organisatie was Headingbush

Succes en veel plezier met het plannen,
Tomtom

Bericht door Tomtom »

Ikkes schreef:Ik heb echt een geweldige trip gemaakt van Adelaide naar Alice Springs. 10 dagen met een groep van 10 in een 4WD, plus een geweldige gids die verliefd is op zijn eigen land en onwijs veel wist te vertellen. Slapen in een swag onder de sterren (of een zeiltje als het regent :-) Via Cooper Pedy, Williams creek, een aboriginal community en allerlei andere plaatsen kom je bij Uluru en King's canyon. De trip eindigt in Alice Springs en van daaruit kun je vliegen naar Cairns om af te zakken langs de oostkust.
Ik ken je budget niet, het was wel redelijk aan de prijs volgens mij, de organisatie was Headingbush

Succes en veel plezier met het plannen,
Dat klinkt heel gaaf! En ook gelijk even op de website gekeken van Headingbush. Daar zie ik een bedrag staan van ruim 1800 dollar. Dat gaat me iets te ver helaas! Maar toch bedankt voor de tip!
Maar ik kan concluderen dat de route Adelaide - Alice Springs zeker de moeite waard is!? (Andersom neem ik aan ook ;-)). En dan vervolgens van Alice Springs naar Cairns vliegen klinkt als een goed plan.

Rijden er bussen (GreyHound / OZ Experience) op die route van Alice Springs naar Adelaide?!

Bedankt!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Voor de greyhound opties zie: http://www.greyhound.com.au/
en voor de Oz Experience zie: http://www.ozexperience.com/

Ayers Rock, de Olga's en King's Canyon zijn wel echt een must als je toch naar Alice gaat. Zo ontzettend mooi!!

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Je moet denk ik ook even kijken of je tussen Adelaide en Alice Spings en/of Alice-Cairns uit wilt stappen en dingen tussendoor wilt doen of niet. Greyhound rijdt op die stukken aardig door. Wil je stops hebben, dan moet je volgens mij een tour doen.
Als je besluit geen stops te maken en gewoon redelijk goedkoop richting Alice (en Uluru) te rijden dan is de trein mogelijk ook een optie (Adelaide-Alice, niet naar Cairns, want die is er niet). Je kunt hier behoorlijke kortingen op krijgen met de juiste backpackerskaarten en het zit echt veel lekkerder dan een bus.

Verder is die route in drie maanden wel te doen met het ov. Langer is altijd fijn, maar ja, soms kan dat niet.
Veel plezier!
insomniac

Qreply

Bericht door insomniac »

Ja hoor, dit is zeker mogelijk! Ik heb deze route een aantal maanden terug gemaakt, en heb toen zelfs nog Tasmanie erbij gedaan. Wat ik echt kan aanraden, was voor mij misschien wel favoriet!

Vliegen van en naar Alice Springs is inderdaad erg duur. Ik raad liften aan, of gaan met de trein. Ik heb eerst heen gevlogen, en ben daarna met de trein richting Adelaide gegaan, je mist dan wel een aantal stops tussen Alice Springs en Adelaide, maarja, dat is keuzes maken.

Tevens had ik in die 3 maanden ook gewoon tijd om Fraser Island te zien, de Whitsundays en heb ik mijn PADI Open Water en Advanced gehaald. Het is maar net allemaal hoe je het plant. Soms had ik graag wat langer gebleven op sommige plekken, maar ik had gewoonweg niet langer dan die 3 maanden. ;)

Ik heb veel gelift, en toen het stukje Sydney naar Cairns gekozen voor de Greyhound buspas. Dit werkte echt super fijn! Veel backpackers ook tegenwoordig die ergvan gebruik maken, dus zeker niet alleen locals! Het is aan jouzelf of je met mensen contacten legt in de bus. Maar vaak leer je mensen in de hostels kennen, en ga je daarmee misschien wel naar de volgende stad via Greyhound. Of zeg je gedag, en ga je je eigen weg. Dat vondt ik erg fijn. Heb ook goeie dingen gehoord over Oz Exp., maar ook slechtere dingen (vooral veel jongeren, zuipen, opgescheept zitten met mensen die je mss niet leuk vindt, en reisleiders die eigenlijk weinig voor je doen).

In ieder geval erg veel plezier!
albatrosje

Bericht door albatrosje »

Hallo,
Volgens mij is je route echt prima te doen hoor in drie maanden! Zelf heb ik in 3,5 maand de oostkust (een maand), westkust (drie weken), Alice Springs (5 dagen ofzo) en het gedeelte tussen melbourne en Sydney gedaan (3 weken). Ik heb wel een aantal binnenlandse vluchten gehad, anders was het waarschijnlijk niet te doen. Dus dat is dan de vraag of je dat wilt. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wat de prijzen waren van de vluchten. Ik weet dat ik het wel mee vond vallen, maar het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Dus waarschijnlijk zijn de prijzen inmiddels alweer anders.. Ik had in ieder geval niet het gevoel dat ik door Australie heen gesjeesd ben. Ik heb zelfs nog tijd gehad om tussendoor te werken.
Plaats reactie