Denemarken: Kopenhagen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Stef

Kamer in Kopenhagen gezocht!

Bericht door Stef »

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een kamer in Kopenhagen van de periode 15 aug t/m eind december 2011. Echter, heb ik me al de %^&#( gezocht op verschillende websites, met veel oplichters er tussen. Dus wellicht heeft hier iemand een gouden tip!

Qua kamer, anything will do!

Thanks in advance.

Ciao.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kamer in Kopenhagen gezocht!

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Niet echt goedkoop. maar ik ken je budget niet.
http://www.airbnb.com
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Het is niet gemakkelijk om op zo'n korte termijn nog een kamer te krijgen, want alle nieuwe studenten zoeken woonruimte. Ik weet niet of je ook deense sites geprobeerd hebt... Hier nog een suggestie:

http://www.boligportal.dk/Kobenhavn_vaerelser.html

Vaerelse=kamer
lejlighed =flat of appartement

Je moet rekenen op een fors bedrag aan sleutelgeld, dat je vaak niet terug krijgt omdat je kamer eerst geschilderd wordt voordat ze hem weer aan een ander verhuren, ook al heb je er maar kort gewoond....
Stef

Bericht door Stef »

Bedankt voor de reacties zover.

De eerste website is per nacht en aangezien het rond de 50$ per nacht zal zijn is een half jaar wel erg duur! 8)7

De tweede site had ik al geprobeerd maar dien eerst alleen al 50euro te storten om te kunnen reageren, pittig prijsje! :N

Wacht ondertussen een paar andere contacten af maar het meeste is al verhuurd... Alle studentenhuizen zitten al vol en mijn universiteit kijkt nu voor "private housing", maar tot nu toe niks vernomen. Waarschijnlijk lukt het een stuk makkelijker als ik daar ben. Maar hoop toch wel dat ik iets van te voren kan regelen.

Dus wellicht heeft iemand nog contacten in Kopenhagen! Zeker welkom!!

Merci!
Toeti

Qreply

Bericht door Toeti »

Hallo!

Ik zit met het zelfde probleem, alleen bij mij verloopt het nog moeizamer.. ik ga namelijk maar voor 2 maanden oktober tm december.. mocht je nog adviezen hebben graag! dan zal ik de mijne(als ik die heb/krijg) ook doorgeven..

Groeten en succes!
menasil
Reisexpert

Re: Kopenhagen

Bericht door menasil »

Kopenhagen is zeker een aanrader! En ook dank voor de tips hier!!

De Ronde Toren was zeker de moeite waard maar de Vor Frelsers Kirke in Christianshavn is ook de moeite waard. Die kan je ook beklimmen en dan loop je als het ware buitenom. Nyhavn vond ik ook gezellig/knus. Deed mij dan weer denken aan Gdansk :) Christiania zeker apart!! Mooie vrijstaat, enige wat niet mag, is foto's maken en rennen ;)

En Halloween was in Tivoli dus leuke sfeer!!

Hotel was ook erg fijn :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Kopenhagen en omgeving!

Bericht door Globeskater »

Ik ga in juli een kleine week naar Kopenhagen. Ik reis met de auto dus mijn eerste vraag is waar kan je goedkoop je auto parkeren zodat het goed bereikbaar is met OV?

Heeft er iemand gekampeerd in Kopenhagen en op welke camping?

Wat zijn de must see's binnen en net buiten Kopenhagen?

Is er iemand naar de Stevns Klint geweest?
menasil
Reisexpert

Re: Kopenhagen en omgeving!

Bericht door menasil »

Ik vond Kopenhagen een erg leuke stad! Even wat tips:
- Nyhavn, je hebt hier vrolijk gekleurde huisjes en het is gezellig haventje. Je kunt ook met een boottocht mee, vond ik zelf erg mooi!
- Frihedsmuseet, dit gaat onder meer over de Tweede Wereldoorlog en is vanuit (natuurlijk) Deens perspectief en dat is wel interessant vond ik! Zeker omdat ze toch een bepaalde rol hadden in het laten vluchten van mensen naar Zweden. Je vindt dit museum vlakbij de zeemeermin.
- Er zijn meerdere kastelen maar ik vond Christianborgsslot erg mooi maar de mooiste vond ik zelf Rosenborgslot.
- Wat echt heel gaaf is, is de Vor Frelsers kerk beklimmen. NIet bij slecht weer want je loopt 'buitenom'. Ik - met m'n hoogtevrees - heb het gedaan maar vond het bovenaan de top wel eng worden maar het was wel weer soort overwinning. En het is prachtig uitzicht.
- Christiana. Een soort vrijstaat voor kunstenaars en hippies en zo. Heel bijzonder want daar mag in feite alles behalve foto's maken.

Het artikel is aan een update/herrangschikking toe maar staan vast nog wel wat meer tips in :) https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/de ... 11974.html

Ben zelf nog dagje met de trein maar Malmö geweest. Met de auto is dat schreeuwend duur omdat je dan de brug over moet waar ze veel tol voor vragen!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ben in Kopenhagen geweest toen ik een jaar of 12 was. Het enige wat ik me nog kan herinneren is de zeemeermin, het Tussaud museum en de mooie gekleurde huizen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Melissa2305
Vakantieganger

Overstap in Kopenhagen!

Bericht door Melissa2305 »

Hallo allemaal!

Ik zag al een ander berichtje over Kopenhagen, maar dat was toch net niet wat ik wilde weten.

Ik vlieg deze zomer richting Helsinki en heb een overstap in Kopenhagen van 5,5 uur. Nu ben ik daar nog nooit geweest dus lijkt het me leuk om in ieder geval de kleine zeemeermin en de Nyhavn te gaan bekijken.

Is dit een beetje te doen met het OV? En hebben jullie wellicht nog andere tips in de buurt van deze highlights die het bezoeken waard zijn in dit hele snelle bezoek aan Kopenhagen?

Groetjes Melissa
menasil
Reisexpert

Re: Overstap in Kopenhagen!

Bericht door menasil »

Je bent in 20 minuten op het centraal station van Kopenhagen en de s bahn is vrij goed. Wel even kijken of je bagage wordt doorgelabeld. Bedenk ook dat je tijd nodig hebt voor de douane als je teruggaat. Ik denk dat je zon 2,5 tot 3 uur overhoudt als je bagage wordt doorgelabeld. Op de website van vliegveld kun je meer vinden over de trein.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

De Metro \ het OV in CPH is erg goed. Btw, met het metro kaartje kan je ook nog een stuk met de bus (dacht 1-2 zones).
Melissa2305
Vakantieganger

Bericht door Melissa2305 »

Klinkt goed allemaal! Baggage wordt inderdaad gewoon doorgelabeld dus ik ga een paar uurtjes Kopenhagen verkennen deze zomer :) Bedankt voor jullie reacties!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met heel veel dank aan Emilie van het VisitDenmak voor haar zeer uitgebreide antwoord via de mail. @Globeskater is heb de antwoorden even onder je vragen geplaatst.
Globeskater schreef:Ik ga in juli een kleine week naar Kopenhagen. Ik reis met de auto dus mijn eerste vraag is waar kan je goedkoop je auto parkeren zodat het goed bereikbaar is met OV?
Emilie: Er zijn verschillende parkeergelegenheden in Kopenhagen. Helaas hebben we vaker de vraag gehad over waar er goedkoop geparkeerd kan worden. Ik heb hier contact over gehad met het lokale VVV kantoor van Kopenhagen maar nergens worden er goedkopere tarieven aangeboden tenzij er met een grote groep auto's van een parkeer gelegenheid gebruik wordt gemaakt. Wel kan je terecht bij het VVV kantoor voor een dagkaart voor 150KR (€20,-). Het VVV kantoor vind je op het volgende adres:

Copenhagen Visitor Centre
Vesterbrogade 4A
DK-1620 Copenhagen V
Tel.: +45 7022 2442
Email: touristinfo@woco.dk

Op de website van VisitCopenhagen vindt je een uitgebreide informatie over parkeren in de stad en een overzicht van de parkeergelegenheden:
http://www.visitcopenhagen.com/copenhag ... copenhagen
Globeskater schreef:Heeft er iemand gekampeerd in Kopenhagen en op welke camping?
Wat betreft je vraag over kamperen in Kopenhagen verwijs ik je door naar deze pagina binnen de website van VisitCopenhagen met een overzicht van alle beschikbare campings in en rondom Kopenhagen: http://www.visitcopenhagen.com/copenhag ... ping-sites
Globeskater schreef:Wat zijn de must see's binnen en net buiten Kopenhagen?
Emilie: Als je van plan bent meerdere attracties en bezienswaardigheden te bezoeken in de stad raad ik je de Copenhagen Card aan:

Wanneer u naar Kopenhagen gaat, dan kan je ervoor kiezen om een Copenhagen Card aan te schaffen. Deze kaart is verkrijgbaar in 3 versies met een geldigheidsduur van 24 uur, 72 uur en 120 uur en geeft vrije toegang tot het openbaar vervoer (trein, bus, waterbus en metro) en tientalle attracties en musea in en rond Kopenhagen (ook voor het Louisiana Museum of Modern Art). Op de website van VisitCopenhagen kan je alle topattracties bekijken.

Kosten
24 hours 72 hours 120 hours
Adult (>15 years) DKK 249/€ 35 DKK 479/€ 65 DKK 699/€ 95

Your Kopenhagen card is valid only when it:
  • Is supplied with the first day of validity
  • Displays the starting time (first full hour)
  • Has your full name on the back.
  • You can use your card as often as you like during its time of validity. You can visit each attraction one time per 24 hours. With a 72-hour card you are entitled to three visit per attraction, and you can place these three visits as you like within your 72 hours, with 120-hour card you are entitled to five visit per attraction, and you can place these five visits as you like within your 120 hours.

Je kan de kaart op twee manieren aanschaffen:
  • Online bestellen:
    Let op: wanneer je online de kaart bestelt, dan moet je dat minimaal 10 dagen voor je reis doen. Ik kan je adviseren om uiterlijk 14 dagen van te voren de bestelling te plaatsen, omdat de organisatie tijd nodig heeft de verzending op tijd uit te voeren.
  • In Kopenhagen zelf kopen
    Je kan de kaart ook bij aankomst aanschaffen, op het centraal station of bij het Visitor's Center tegenover Tivoli: Vesterbrogade 4A 1620 København.
Globeskater schreef:Is er iemand naar de Stevns Klint geweest?
Emilie: Tenstlotte nog Stevns Klint. Hierover vind je meer informatie en inspiratie op onze website: http://www.visitdenmark.nl/nl/denemarke ... and-en-mon
Plaats reactie