Denemarken: Kopenhagen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Snack

Denemarken: Kopenhagen

Bericht door Snack »

Is er iemand hier die informatie heeft over Kopenhagen? is het interessant voor een paar dagen? Is het een totaal andere stad dan bijvoorbeeld Oslo? Ik zit namelijk nu in Oslo en twijfel erover om of direct terug te vliegen naar Amsterdam of eerst met de boot naar Kopenhagen en vanaf daar terug te vliegen. Iemand nog tips over Kopenhagen zoals goedkope slaapplekken of een goede camping (ik heb een tent bij me).

Wel of niet doen? :)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kopenhagen

Bericht door bolletjeom »

ik vond aan oslo niet veel en kopenhagen leuk
Er is een stadscamping. Een heel groot grasveld op fietsafstand naar het centrum. Er was ook wel openbaarvervoer maar ik weet niet meer of dat erg regelmatig ging. (het is weer wat jaar geleden)

ik vind Kopenhagen leuk! Het is een stad maar ook wat dorps. Tivoli is top!
Het is een soort pretpark maar dan met een hoog efteling gehalte en zeer fantasie rijk. De tijd lijkt er stil te hebben gestaan. alsof je in een pretpark van de vorige eeuw loopt. Ook al zijn er wel nieuwe en hippe atracties hoor!
De entree is niet zo hoog, dus als je nergens in gaat dan is het erg budgetverantwoord. Het is ook een groot park dus je kunt goed rondlopen en relaxen. Er is ook vaak live muziek en dat kost je dan niets extra's.
Wij waren er een aantal jaar geleden compleet perongeluk tijdens een jazzweekend en hebben gratis en voor niets legende Ray Charles zien optreden (dat die man nog leefde verbaasde ons 8-) )

De haven is leuk, de zeemeermin is errug klein dus stel je er niet te veelv an voor, even naar het koninklijk palies fietsen en er zit daar in de buurt ook nog een mooie oude kazerne/ford achtig ding.

Nu je de kans hebt zou ik gewoon even lekker een paar daagjes gaan, wie weet komt het er anders nooit meer van.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Snack

Bericht door Snack »

Kijk daar kan ik wat mee! Bedankt ik ga er nog eens goed over nadenken maar ik denk dat het hem wel gaat worden! ^O^
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb er eens even mijn foto's op na geslagen want wist niet meer precies wat er allemaal te doen was. Maar ik weet nog wel dat er inderdaad een vrij relaxte sfeer hangt. Voor alcoholische dranken moet je niet in Scandinavië zijn door de hoge prijs. Maar er zijn een aantal best grappige en gratis musea. Zoals waar de kroonjuwelen liggen en de geschiedenis van het Deense Koningshuis. Omdat het toch gratis is kun je even naar binnen lopen en is het niets ga je weer weg :)

Verder heb je natuurlijk de beroemde zeemeermin en inderdaad de camping waar wij ook verbleven. Het openbaar vervoer is daarvoor ideaal. Je kunt een speciale kaart kopen, de SL travelCard als ik het goed heb, je krijgt daar dan ook korting op een aantal attracties. Op http://www.sl.se kun je in ieder geval informatie vinden voor de ferry, tram bus en metro.

Mensen spreken in ieder geval erg goed Engels dus mocht je nog wat willen weten kun je het daar gemakkelijk vragen. Wanneer je gaat kamperen zorg dan dat je voldoende Campinggaz meeneemt aangezien ze dat merk gas niet verkopen in Scandinavië.
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Ik ben zelf een paar jaar terug ook in Kopenhagen geweest en vond het een super leuke stad. We waren met een oud VW busje er heen gegaan die wel bij het strand is opengebroken en leeg geroofd (gelukkig geen portomonees ofzo want die hadden we bij ons) dus dat was wel balen, maar zelfs de politie aldaar is erg vriendelijk.
Ik kan mij nog herinneren dat ik het erg vond mee vallen wat betreft de kosten daar. Iedereen zegt altijd dat Scandinavie heel duur is, maar volgens mij valt Denemarken nog wel mee. Maar dat kan ook komen omdat wij in Amsterdam wonen en het prijs niveau hier dus ook wat hoger is dan de rest van NL.

Ik zeg gewoon doen! Leuke stad, vriendelijke mensen en genoeg te zien! Veel plezier!
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

ik heb een half jaar in Kopenhagen gewoond en ken de stad redelijk van binnen en buiten. Het is een echte aanrader. Ik kan je nog vele tips geven. Zeg even wat je leuk vindt en dan post ik wel wat je kan bezoeken of doen...
De Aussie bar en Moose bar zijn in ieder geval 2 aanraders in de categorie cafe's :Y
Snack

Bericht door Snack »

De prijzen ben ik inmiddels een beetje aangewend na dik 2 maanden Noorwegen maar ik heb inmiddels wel besloten dat ik er een paar dagen Kopenhagen aan vastplak; 23 tot 26 augustus. Bedankt voor alle tips! Zeker de vele budgettips zal ik nodig hebben hier. Campinggaz heb ik uiteindelijk wel gevonden hier in Noorwegen en aangezien ik met de boot ga kan ik die gewoon meenemen, scheelt weer een stukje. Het was een aardige zoektocht hier naar Campinggaz.

Aussie bar en Moose bar, ik ga ze proberen! ;)
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

nog effe wat meer info:

http://www.theaustralianbar.dk

The Moose
Sværtegade 5
1118 København K, Denmark
3391 4291‎
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben van plan misschien in het najaar naar Kopenhagen te gaan. Hebben mensen nog accomodatie tips?
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Kopenhagen is vrij duur. Omena Hotel is denk ik het goedkoopste en kan voor zo'n 50 euro. Dan heb je een kamer met douche voor max. 4 personen met tv, koelkastje en magnetron etc. Geen slecht idee, want eten en drinken is er ook niet goedkoop. Vrij centraal. Kijk even op hun site. Als je aangeeft wat je ongeveer zoekt heb ik misschien nog wel wat ideeen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dat viel ons ook op bij het zoeken naar accomodatie...

Uiteindelijk heeft m'n reisgenootje een aanbieding gevonden waarbij we 3 nachten verblijven en er 2 betalen. We betalen 44 euro p.p.p.n. inc. ontbijt in een Comfort hotel. En we hebben een 99 euro retourtje van KLM en vliegen op vrijdag 's ochtends vroeg en vliegen pas op maandag 's avonds terug :)

Net alvast een Copenhagen Encounter gids besteld van Lonely Planet via die site uit uk :) duurt nog 6 maanden eer we gaan maar dan heb ik hem alvast binnen :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kopenhagen is een leuke stad, maar inderdaad erg duur. Nu had ik twee keer het geluk dat mijn baas betaalde ;)

Hoe cliche het ook is: ga echt naar de rond toren! De zeemeermin is niet echt geweldig, maar de haven zelf is wel mooi. En Kopenhagen heeft gewoon een hoop gezellige winkeltjes en boetiekjes waar je tussendoor kan slenteren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Christiania is apart en leuk om door te wandelen. Behalve Tivoli zijn Dyrehaven en Bakken zijn ook leuk (gratis toegang). Kijk even op www.bakken.dk er is een engelse vertaling.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Volgens mij is Bakken dicht in oktober :?
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Sorry... 8)7 8)7 8)7
Plaats reactie