Reis naar India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Tbijlholt
Vakantieganger
Contacteer:

Reis naar India

Bericht door Tbijlholt »

Hallo medereizigers,

Heeft iemand ervaring met reizen in India? Ik heb een aantal vragen:

1 Als je gewoon de cheapste kamers neemt, hoeveel ben je dan ongeveer kwijt voor 2 personen?
2 Het eten en drinken, gewoon ook cheap, lokaal eten, hoe duur is dat? Een avondmaaltijd, ontbijt, een pilsje?
3 Het openbaar vervoer? Ik heb gehoord dat het erg goedkoop is. Kan iemand dit bevestigen...?
4 Ik ben van plan om ongeveer 4 maanden te gaan. Misschien een beetje een moeilijk te beantwoorden, maar weet iemand hoeveel ik óngeveer kwijt zal zijn? Inclusief vlucht, voedsel, vaccins, verzekering?

Als je denkt, wow te veel vragen, beantwoord ze dan niet, maar als je het toevallig tóch weet, alle informatie is welkom (:

Groetjes,

Tom
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reis naar India

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Tbijholt,

Ik kan je aanraden om even bij onze reisinformatie over India te kijken. Daar staan namelijk vrijwel al je vragen tussen:

Budget (o.a. overnachting, maaltijden, vervoer) https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si616.html
Tips (o.a. ook overnachtingen) https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si617.html

Visum: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Hallo,

Zoals Nienke ook aangeeft, lees de reisinformatie op de site en dat zal eigenlijk al je vragen wel beantwoorden. Mocht je nog specifieke vragen hebben, kun je ze altijd hier nog stellen. Toch zal ik antwoord geven op je vragen door je aan te geven hoeveel ik zelf ongeveer kwijt was 1,5 jaar geleden. Houd er dus rekening mee dat de prijzen wel iets gestegen kunnen zijn.
1. Voor kamers waren we vaak tussen de 300-700 rupee kwijt voor 2 personen. Maar stel je gewoon op een zeer basic kamer in met slechts een een bed en badkamer waar als je geluk hebt een beetje warm water uit komt.
2. Eten en drinken is goedkoop, voor een euro heb je een ontbijtje, een euro of 2,3 een lunch en diner. Maar ook dit is persoonsafhankelijk. Ik weet niet hoeveel je wilt eten, wat je wilt eten en ja een pilsje is wat duurder. Hoeveel weet ik niet meer precies.
3. Openbaar vervoer is inderdaad erg goedkoop voor de afstand die je aflegt en de tijd die je onderweg bent. Weet niet precies waar je heen gaat, maar mocht je lange afstanden afleggen, vluchten zijn soms erg goedkoop en besparen je een hoop tijd. Treinen zijn over het algemeen veel prettiger dan bussen, maar ondanks dat het spoornetwerk je ver kan brengen zul je vast eens de bus moeten nemen.
4. Woh! Vier maanden naar India! Erg leuk, dan zul je waarschijnlijk zowel noord als zuid gaan bezichtigen. Mocht je tijd hebben, Nepal is prachtig en vooral als je van wandelen houdt een prachtig land! Vlucht is natuurlijk moeilijk in te schatten en vaccins, ja waar ben je al voor ingeënt en wat moet je nog? Een inschatting kan ik dus helaas niet voor ja maken. Succes!

Mocht je meer specifieke vragen hebben laat het dan maar weten! Veel plezier!
Tbijlholt
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Tbijlholt »

Ah! Dit geeft al een beter overzicht, bedankt voor de tips (: Ik ga de India pagina eens goed bekijken!

Als ik nog exclusieve vragen heb dan laat ik het je weten, alvast bedankt!

Groetjes,
Tom
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

Hallo Tom,

ik heb nog wel een aanvulling voor je wat betreft het vliegticket. Ik ben afgelopen aar in de zomer (augustus/spetember) voor 384 gevlogen.. Dit was met aeroflot.
Meestal gebruik ik de site skyscanner.nl Deze vergelijkt alle ticketprijzen van verschillende websites.
Succes en veel plezier! India is een prachtig land :Y

Hanneke
Plaats reactie