Tips eilanden Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Bartje83
Vakantieganger

Re: Favoriete eilanden Thailand

Bericht door Bartje83 »

Voor duiken is Ko Tao volgens echt de bestemming in Thailand. Het eiland barst in ieder geval van de duikscholen, en het duiken is er echt prachtig.
Ko Kut (*gniffelt om de naam*) heb ik eigenlijk nooit van gehoord.
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Oké we gaan sowieso naar Ko Tao!! Ko kut ligt vlak bij Ko Chang.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om vanuit daar (Bijvoorbeeld vanaf Ko Chang) naar Ko Tao te reizen met een boot. Dat lijkt me veel fijner dan helemaal om te reizen met bus of trein. Weet iemand dat?
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Voor duiken kan je volgens een vriend ook goed naar Koa Lak gaan. Daar vertrekt een "live aboard" boot waarmee je 4 dagen kan gaan duiken.
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Maar dat zal wel heel prijzig worden dan, en helaas hebben we maar een klein budget! Bedankt voor de tip :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben zelf alleen op Koh Chang geweest. Het weer was slecht (tyfoon) dus echt heel veen heb ik er niet van gezien. Maar ik vond de momenten dat het wel even mooi weer was een erg gezellig en sfeervol eiland.

Had je toevallig dit artikel ook al gevonden? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si402.html
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Nee die had ik nog niet gezien, top dank je!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Bartje83 schreef:Voor duiken is Ko Tao volgens echt de bestemming in Thailand. Het eiland barst in ieder geval van de duikscholen, en het duiken is er echt prachtig.
Ko Kut (*gniffelt om de naam*) heb ik eigenlijk nooit van gehoord.
Koh Tao is een heel bekende bestemming om te leren duiken. De Andaman Kust in Thailand biedt meestal echter aanzienlijk mooier duiken.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ik haal dit draadje weer even naar boven...

Eind juli zijn mijn vriend en ik voor een weekje in Thailand. We willen onze vakantie dan graag afsluiten met een paar dagen op het strand; bungalowtje, zonnetje, snorkelen, eventueel met een scooter op pad. Kortom; lekker relaxen. We hebben maar vrij weinig tijd en kiezen daarom liever voor 1 eiland dan voor 2 of 3.

Ik heb gelezen dat de oostkust het beste is tijdens onze zomer, maar lees ook dat Koh Chang en Koh Kut erg de moeite waard zijn {en niet ver van Bangkok}.

Ben benieuwd wie er hier de doorslaggevende tip heeft. ;)
In elk geval bedankt!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Ik heb dat inderdaad ook gelezen, dat het bij Ko Samui fijner is in de zomer, maar, ik hoor ook van veel mensen dat het niets uit maakt in de praktijk.. :? Dus ik zou ook inderdaad graag even horen wat jullie er van vinden!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

in de praktijk had ik vorigjaar juni veel regen aan de koh lipe, krabi, phuket kant.
Zoals het eigenlijk een beetje hoort
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hoi Renee,

Waar je ook besluit heen te gaan. Probeer Koh Tao te vermijden! Ik probeer hier al langer dan 4 jaar weg te komen maar helaas zonder succes....... :)

De mix van een ontspannen sfeer, gezellige mensen, lekker eten en alle activiteiten rond de zee en het strand die je maar kunt bedenken maakt het een eilandje waar je al gauw langer blijft plakken dan gepland.

Groetjes en veel plezier in Thailand! 8-)
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Ik was vier jaar terug in augustus onder andere op Koh Lanta en vond het daar heerlijk. Het was heerlijk rustig en de natuur is er prachtig.
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Haha, ik denk dat het bijna zeker is dat we naar Ko Tao gaan!! Misschien komen we dan een duik cursus volgen ;) (Ik denk dat het : Ko Chang, Ko kut, Ko Tao, Ko Samui misschien wordt... Zoiets..) De Phi Phi eilanden zou ik wel heel graag willen zien! En Ko Lipe Hoor er zo veel moois over. Ko Lanta lijkt me ook erg mooi! Maar het regenseizoen schrikt me toch wel n beetje af voor de west kant...

Groetjes!
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Uiteraard is het kiezen van jouw bestemmingen heel persoonlijk. Mijn ervaring is echter dat veel mensen die van rust en natuur etc houden Koh Samui links laten liggen. Samui is meer een bestemming voor resort mensen zoals Pukhet en dergelijke. Wij vinden het leuk om er af en toe heen te gaan om naar de Tesco Lotus (grote supermarkt), Swensens (ijsjes) en Burgerking te gaan omdat wij al die zaken hier op Koh Tao niet hebben.

Ik ben zeer benieuwd hoe je al die verschillende eilanden zal ervaren en hoop dat je een uitgebreid raport uitbrengt.

Vooral naar Koh Kut en Koh Lipe ben ik erg benieuwd.

Groetjes en veel plezier,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Hmm ja dat is eigenlijk totaal niet wat ik zoek. Liever rust natuur, zo min mogelijk toeristen. Maarja, de toeristen komen natuurlijk wel naar de mooiste plekjes..
Als ik daar kom zal ik laten weten hoe het was!
Plaats reactie