Ik heb geen vraag, maar wil wel alle backpackers die naar Australie gaan hierop wijzen; Australie is wel degelijk duur. Ondanks dat de australische dollar gunstig staat t.o.v de euro. En natuurlijk kun je 't zo duur/goedkoop maken als je wilt, maar bepaalde vaste kosten heb je (je moet toch eten en slapen). Het is goed zoeken naar een goedkoop hostel en daarnaast moet je voor jezelf de keuze maken; goedkoop en over 't algemeen iets minder (vies e.d.) of iets duurder en schoner?! Het ligt er ook net aan waar je genoegen mee neemt.
Ik denk dat Australie alleen goedkoop is als je veel kosten kunt uitsparen op slapen, eten, uitgaan, vervoer en tourtjes. Vlees, groente en fruit zijn duur! Je betaalt meer dan in Nederland. Je hebt wel weer de goedkope huismerken in de supermarkt die prima zijn, maar ik heb 't met name of verse groente, fruit en vlees.
Nogmaals; je kunt 't zo duur maken als je wilt natuurlijk, maar ik wijs je erop dat het helemaal niet zo goedkoop is als 'men' zegt. Of het is in ieder geval in de afgelopen jaren flink duurder geworden. En ik ben niet de enige die het zei, ik heb meerdere backpackers hierover horen klagen. Natuurlijk mag dit je er niet van weerhouden niet naar Australie te gaan, maar zorg gewoon voor genoeg geld!
Have fun!!