Hoeveel geld nodig voor Australië?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Ilona1983

Australie = duur

Bericht door Ilona1983 »

Beste Backpackers,

Ik heb geen vraag, maar wil wel alle backpackers die naar Australie gaan hierop wijzen; Australie is wel degelijk duur. Ondanks dat de australische dollar gunstig staat t.o.v de euro. En natuurlijk kun je 't zo duur/goedkoop maken als je wilt, maar bepaalde vaste kosten heb je (je moet toch eten en slapen). Het is goed zoeken naar een goedkoop hostel en daarnaast moet je voor jezelf de keuze maken; goedkoop en over 't algemeen iets minder (vies e.d.) of iets duurder en schoner?! Het ligt er ook net aan waar je genoegen mee neemt.

Ik denk dat Australie alleen goedkoop is als je veel kosten kunt uitsparen op slapen, eten, uitgaan, vervoer en tourtjes. Vlees, groente en fruit zijn duur! Je betaalt meer dan in Nederland. Je hebt wel weer de goedkope huismerken in de supermarkt die prima zijn, maar ik heb 't met name of verse groente, fruit en vlees.

Nogmaals; je kunt 't zo duur maken als je wilt natuurlijk, maar ik wijs je erop dat het helemaal niet zo goedkoop is als 'men' zegt. Of het is in ieder geval in de afgelopen jaren flink duurder geworden. En ik ben niet de enige die het zei, ik heb meerdere backpackers hierover horen klagen. Natuurlijk mag dit je er niet van weerhouden niet naar Australie te gaan, maar zorg gewoon voor genoeg geld!

Have fun!! :D
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik was er in 2005 en ik moet zeggen dat ik toen al niet vond dat het goedkoper was dan Europa!
Misschien een euro of 2 minder voor een overnachting in een hostel vergeleken met europa maar dat was het wel zo'n beetje

en in de supermarkt viel het inderdaad ook niet mee.
mocht je eigen vervoer hebben dan kan je goedkoop groente en fruit kopen langs de weg bij de stalletjes en kijk bij de supermarkten eens bij het afgeprijsde spul.
in Nederland prijzen we niet echt af als iets de houdbaarheidsdatum nadert. In Oz hebben ze er vaak een apparte bak voor.
Het goede nieuws is dat de Ozzies wel brie in de supermarkt willen hebben liggen maar het vervolgens niet kopen. Kan jij mooi voor $1 een homp van dit luxe product kopen :-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
timmieboyvr
Wereldreiziger

geld voorbereiding

Bericht door timmieboyvr »

Hallo!

Ik heb dit hele forum uitgespit maar ben mijn vraag tot nu toe nog niet tegengekomen.

Ik ga rond half oktober, begin november met een vriend naar Australië en Nieuw-Zeeland voor 8 maanden. Waarschijnlijk gaan we eerst maar Australie om daar eerst 3 maanden te werken en kopen we daarna een auto om een behoorlijk rondje te maken (3 maanden) en vervolgens naar Nieuw-Zeeland te vliegen (2 maanden).

Hoe we het daar allemaal gaan redden vindt ik een zaak voor daar, met werken + 3200€ (om het land in te kunnen) zullen we een heel eind komen.

Maar wat ik me wel afvraag is hoeveel je vantevoren ongeveer kwijt bent. Ik heb het volgende opgezocht:

Kosten vliegticket €1580,- inclusief tax + 1580€
Kosten annuleringsverzekering € 79,- (5% reissom) + 79€
Kosten reisverzekering ±€30-40 per maand (x8 ) + 320€
Kosten visum € 120,- + 120€
Kosten backpack ±€120,- + 120€
Nodig om Australië in te komen €3200,- + 3200€
--------------------------- + Totaal: 5419€

Een internationaal rijbewijs en paspoort hoef ik hier niet bij te rekenen. Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden? Kampeerspullen krijg je meestal bij je auto (als je goed zoekt).

Ik weet namelijk niet of ik met dit bedrag een heel eind in de goede richting zit of dat ik nog heel veel vergeet. Maar ik moet het wel ongeveer weten, mijn ouders vinden het fijn een begrotinkje te zien zodat ze, en ikzelf ook, weten hoeveel ik nog moet bijverdienen en afhankelijk van hoeveel ik nog bij kan verdienen hun in kunnen springen om wat bij te leggen.

Het vliegticket waar ik nu vanuit ga is van Activity International, Australië, Azië en Nieuw-Zeeland, alleen het ticket, verder niks. Is dit een normale prijs, kan het goedkoper, of bijvoorbeeld door vanuit Brussel of Dusseldorf te vliegen?

Dat zijn mijn vragen voor zover ;) Ik ben benieuwd naar de reactie!

Groetjes Tim
Belle

Bericht door Belle »

Hoi Tim,

Volgens mij heb je de belangrijkste zaken wel opgenomen in je begroting.
Het ticket is volgens mij wel wat aan de dure kant. Kijk anders eens op www.australianbackpackers.nl

Succes!
Mplijnaar
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Mplijnaar »

Hallo Tim,

Zoals Belle al zei is je ticket wel aan de hoge kant. Ik heb m'n ticket via D-reizen gekocht en was 1117 euro kwijt. Dit was via Heatrow en Singapore naar Brisbane, ik weet niet of het veel uit maakt als je naar Sydney vliegt. Waarschijnlijk wel aangezien Sydney groot is en de vliegmaatschappijen meer moeten betalen om daar te landen etc. Om het goedkoper te maken en je wilt toch in die buurt landen kan je bijv. ook naar Melbourne vliegen.

Succes met je voorbereidingen en veel plezier hier in Down under
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

ziet er goed uit. Misschien dat je aan de medische kant nog wat mist. Evt. inentingen en ik zou klein EHBO setje meenemen. Verder weet ik niet wat voor kleding, schoenen je nog extra wil aanschaffen maar dat komt vast goed.
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Oké dus een goedkoper ticket zoeken moet te doen zijn! Dan ga ik daar nog even lkkr naar doorzoeken! En inentingen hoefen toch niet voor Australië/Nieuw-Zeeland? Moet dat eigenlijk wel voor een weekje Hong-Kong? Verder komt het qua kleren etc. wel goed, die heb ik sowieso nodig dus tel ik verder niet op m'n reisbegroting. Tnx voor de reacties!!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

geheel mee eens dat t hier wel degelijk duur is!
en zekers wat betreft vlees, groente en fruit! ( brood trouwens ook).

Diepe teleurstelling toen ik hier kwam.

Inmiddels het volgende geleerd:
Koop zo veel mogelijk bij een stalletje wat betreft groente/fruit
koop in de supermarkt niet alleen het voorverpakte vlees, wat bij de "versafdeling" ligt is vaak goedkoper!!!

Het allerleukste: iets wat over 4 dagen over datum gaat wordt al afgesprijsd :D
Dus heb je voor een prikkie je avondmaal!
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Inentingen zijn idd niet nodig voor Australie en Nieuw Zeeland. Voor Hong Kong weet ik het niet.

Het ligt er voor je vliegticket ook aan wat je precies wilt. Bij die pakketten van bijvoorbeeld Activity International en Travel Active zitten vaak de eerste twee overnachtingen in een hostel en een transfer daarheen inclusief in de prijs. Ook krijg je de eerste één of twee dagen een introductie over het land met o.a. info over het openen van een bankrekening, aanvragen van een Taxfile nummer (nodig om legaal te kunnen werken icm een Working Holiday Visum). Ook vertrek je dan in een groep, wat gezellig kan zijn (hoewel je natuurlijk vrij bent je eigen plan te trekken).

Voor die extra diensten betaal je dus wat meer dan wanneer je dat allemaal zelf uitzoekt. Ik ben zelf op mijn 18e negen maanden in Australie en NZ geweest en heb toen gebruik gemaakt van zo'n pakketje. Toch handig als je nog nooit zo'n reis gemaakt hebt. Maar als je al meer reiservaring hebt en geld wilt besparen dan is een los ticket voordeliger.

Groetjes Anne
Anne-groeneveld

kosten backpacken Australie

Bericht door Anne-groeneveld »

Ik vertrek 11 aeptember 2008 naar Australie om daar 5 maanden stage te lopen. Tijdens mijn stage is verblijf e.d. geregeld. Na mijn stage wil ik met mijn vriend nog een maand backpacken langs de oostkust van Australie. Nu is mijn vraag of iemand weet hoeveel ongeveer een maand backpacken kost als je wel op het geld let maar niet helemaal low budget gaat. Ik heb mijn ticket al gekcoht, dus het gaat echt om de kosten van hostels, eten, vervoer e.d.
bolletjeom
Reisexpert

het is zo moeilijk om voor een ander te bepalen wat de kosten zijn voor reizen.

ik zou zeggen, ga er vanuit dat eten net zo duur is als in Nederland. zowel uit eten als in de supermarkt. Slapen in een stapelbed doe je voor 20 a 25 australische dollars per persoon per nacht. Vervoer hangt erg af van wat je wilt en vooral hoe vaak en hoe ver je je verplaatst. Kijk voor prijzen van een backpackersbus route eens op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... e-si7.html

lees anders eens de info bij "alles over australie"
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik zou rekening houden met 1500 a 2000 euro de man als je niet low budget gaat. en van lekker uit eten houd en wat stappen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Dat is dan inderdaad zeker niet low budget maar zeeer ruim gerekend.

3 jaar geleden waren wij (2 personen) voor 8 maanden inclusief vliegticket en aankoop Ford Falcon een 6000 euro per persoon kwijt.

Ik denk dat wij voor 60% gekampeerd hebben en 40% in Hostels geslapen hebben.

Uit eten hebben we wel slechts 2x maal gedaan, op onze verjaardagen.

Aanschaf auto kost wel wat maar op die manier kan je zelf ook bij alle bezienswaardigheden geraken en moet je die veel te dure tours niet betalen. Dus op termijn spaar je geld uit. Een pintje drinken rond bijvoorbeeld een kampvuur is ook stukken goedkoper dan JUGS (1,1 liter bier) liggen heisen in een of andere kroeg.

Het is wat je zelf wilt natuurlijk ...
bolletjeom
Reisexpert

wij hadden een dag gemiddelde voor 2 personen dat net onder de €100 lag

we hadden een huurcamper ( wel goedkoop!) en veel kilometers gemaakt. We sliepen zelden op een camping, kookte vrijwel altijd zelf. soms haalde we iets af. en we hebben weinig toertjes gedaan.
We waren eigenlijk iets te streng voor onszelf. Het was leuk geweest als we van onszelf iets meer geld op hadden mogen maken aan toertjes enzo.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Australie = duur

Bericht door Larissa »

Heb nog een tip, wacht tot vlak voor sluitingstijd, dan gaat het meeste spul de aanbieding in.
Tijdens mijn trip vorig jaar kon je enorme rijen met backpackers verwachten bij de supermarkten :-)
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Plaats reactie