Wat móet mee op reis?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Syts...

Wat neem je wel of juist niet mee...

Bericht door Syts... »

Hoi allemaal..!
Ik vertrek zelf 1 feb richting Thailand voor 3 weken... :) Helemaal zin in! Dus zit nog lekker in de "chaos" van wat wel en niet mee... + daarnaast ben ik heerlijk aan het plannen wat ik eigenlijk wil zien en wat ik nog moet weten voordat ik ga.. de rest zie ik wel in Thailand..
Hebben/ weten jullie nog een aantal "must have's" voor in mn backpack...?
Thanx ^O^

Groetjes Syts
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat neem je wel of juist niet mee...

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Syts,
Wat leuk dat je een verre reis gaat maken. Thailand is prachtig!

Voor tips over wat je het beste mee kunt nemen, kun je kijken op: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si571.html

Voor Thailand zou ik gaan voor luchtige kleding, maar ook bedekkend (lange mouwen en pijpen) voor in de avond, als de muggen komen. Bij tempelbezoek moet je ook bedekkende kleding aan.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

neem vooral kleding mee dat snel droog is, t liefst binnen 1 nachtje zodat je 's avonds je broek kan uitwassen (van het zweet bijv) en die de volgende dag weer aan kan doen! :D en Thailand is heerlijk om te reizen! Neem vooral niet teveel mee, kleding is genoeg te koop daar en spot goedkoop :) (heb zelf wel teveel meegenomen toen ik er voor een maand heen ging denk ik,,)
Heel veel plezier alvast!
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Wat ook altijd handig is zijn van die snel drogende handdoeken. Vooral als je naar iets goedkopere accommodatie gaat krijg je niet altijd een handdoek en door het hoge vochtgehalte is het wel fijn als je je handdoek weer droog kan inpakken...Volgens mij kan je redelijk goedkope versies er van krijgen bij Xenos of Action (jawel, echt, de action!)
Syts...

Bericht door Syts... »

Dank je wel voor jullie reacties... ik heb al veel gehad aan de meeneemlijst.. en heb idd al een sneldrogende handdoek gehaald... Nu nog een aantal kleine dingetjes halen.. De rest kan ik evt daar nog halen.. neem zo min mogelijk mee... scheelt me weer tillen.. :P Heb je trouwens echt een setje nood antibiotica nodig?
Bedankt allemaal! Ik heb dr zin in...!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Er is meer antibiotica te koop in Azie dan hier! En dat op elke straathoek (naja, bij elke apotheek/drogist) zonder doktersrecept...

Mocht je allergisch zijn voor iets, dan zou ik zeker een briefje meenemen met de werkzame stoffen waar je niet tegen kan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik zou vooral je laptop, een universele gootsteenplug, een scheerapparaat en elektrische tandenborstel meenemen.
onzin als antibiotica kun je beter thuislaten...

Sorry, lullige opmerking, niet naar jou bedoeld hoor. ik moest alleen denken aan al die backpackers die hun halve huis meesjouwen en heel stoer vertellen dat ze iets als een standaard setje antibiotica echt niet nodig hebben. ik bedoel; het kost nog geen 20 euro, het weegt niets, je kan het overal tussen proppen en het kan gvd je leven redden :?
amassakoul
Syts...

Bericht door Syts... »

Scheelt dat ik dat niet van plan ben om allerlei onzin mee te nemen... ; )
Heb geen zin om dingen mee te nemen die je toch niet gaat gebruiken.. en idd een antibioticakuurtje mee is wel heel verstandig.... dan weet je zowiezo dat het goed is... ^O^
Ik ga me nu nog even verdiepen in Dubai aangezien ik daar mn tussenstop heb.. en geen idee heb of ik eigenlijk van het vliegveld af mag en of dat uberhaupt verstandig is...
Thanx!
Groetjes Syts
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

1. dat mag
2. dat is heeeel verstandig! :D
3. dat komt omdat t vliegveld niet zo bijster interessant is (weet niet hoeveel uur je daar moet doorbrengen)
4. de metro is super goedkoop :D
5. nog 1 tip: ga niet naar non-airco gebieden tussen 13.00 en 17.00...... (zoals ik deed :P)
6. leen een lonelyplanet bij de bieb en zorg dat je die na je reis pas hoeft terug te brengen
7. veel plezier!! :D:D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Syts... schreef:Ik ga me nu nog even verdiepen in Dubai aangezien ik daar mn tussenstop heb.. en geen idee heb of ik eigenlijk van het vliegveld af mag en of dat uberhaupt verstandig is...
Ja, dat mag.

Je kan een deel van je handbagage (mocht je heel veel hebben) tegen betaling achterlaten op het vliegveld, en dan kun je zo de stad in. Je moet er alleen voor zorgen dat je op tijd terug bent voor je aansluiting. Verder is het uiteraard wenselijk om je ondanks de warmte bedekt te kleden. Een hoofddoek voor vrouwen hoeft uiteraard niet, maar het is wel zo netjes als knieen en ellebogen bedekt zijn.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

wild-r0se schreef:3. dat komt omdat t vliegveld niet zo bijster interessant is (weet niet hoeveel uur je daar moet doorbrengen)
Moet zeggen dat ik Dubai een van de fijnere vliegvelden vind om een paar uur te blijven. Veel plek om te zitten, hoogpollig tapijt waar je heerlijk op kan liggen slapen (is het niet voor bedoeld, maar mag en werkt wel), en er is gratis WiFi.
Syts...

Bericht door Syts... »

Ik ben dr bijna 23 uur 8)7 maar dan gaat de tijd wat ik van tevoren dr moet zijn om in te checken naar Thailand dr nog vanaf.. een lange tijd... om wat rond te hangen.. hoe gaat het met je gewone bagage dan...? Leg je die ook tegen betaling achter?

Trouwens jullie zijn snel...!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Syts... schreef:Ik ben dr bijna 23 uur 8)7 maar dan gaat de tijd wat ik van tevoren dr moet zijn om in te checken naar Thailand dr nog vanaf.. een lange tijd... om wat rond te hangen.. hoe gaat het met je gewone bagage dan...? Leg je die ook tegen betaling achter?

Trouwens jullie zijn snel...!
Als je er 23 uur bent, dan ga je lekker van het vliegveld af, en dan ga je een paar uur slapen in een hostel/hotel. Als je met Emirates vliegt, dan moet je hen bellen want dan zit dit vaak al bij de prijs in. Dan krijg je een voucher ofzo, en dan heb je de vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt.

En als je EEN ticket hebt, wordt je bagage gewoon doorgelabeld. Geen omkijken naar. Je kan tussendoor echter niet bij je tandenborstel en pillen, dus stop die bij je handbagage!
Syts...

Bericht door Syts... »

Ja ik ga idd met Emirates... zal ff een belletje doen... bedankt voor de tip...! ^O^
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

waarom wist ik niet dat Emirates dat vaak doet? :O ik moest er 21 uur wachten geloof ik... hmm ik ga dat onthouden! :D want vooral op de terugreis had ik het prettig gevonden om ff lekker te kunnen slapen/douchen.
Wanneer ga je eigenlijk precies weg systs?
edit: ik lees hier al 1 feb. BIJNA!!! :D
Plaats reactie