Waar naartoe op vakantie in Europa?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
menasil
Reisexpert

Re: Kort weg in kerstvakantie

Bericht door menasil »

Keulen heb ik zelf 2x bezocht. Een dagtrip en afgelopen zomer ben ik daar 3 nachten gebleven (zij het gesplitst, omdat ik vanaf Keulen Bonn vloog) maar ik heb nog steeds niet alles gezien ;) Ik vind het een prettige stad, dat veel te bieden heeft. Je hebt verschillende musea, voor ieder wat wils. Er is een mooi artikel geschreven voor deze site over Keulen en daar kwam ik zelfs nog nieuwe verrassingen/ideeën in tegen!: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/du ... i8627.html

Ik zal zelf een keer in hotel Brandenburgerhof, achter het centraal station. Was een heel prettig hotel en fijn personeel. En ik heb ook in een goed hostel geslapen.

Ik denk zelf dat Keulen meer te bieden heeft dan Dusseldorf wat ik zo om mij heen hoor.

Wil je nog kortingen hebben, dan zou ik de Keulen Welcome Card halen als je tenminste enkele van de attracties die erin genoemd staan, wil doen: http://www.cologne-tourism.com/welcome/ ... -card.html . Hij is per 24 uur 9 euro en vaak heb je hem er al snel uit als je 3x met de metro gaat en een attractie meepakt. Ik vond hem daarom ook prettiger dan een metrodagkaart. Je kan hem bij de Toeristoffice halen. Je krijgt korting als je er meerdere nodig hebt volgens mij.
Revolucion
Wereldreiziger

Re: Kort weg in kerstvakantie

Bericht door Revolucion »

Denk dat het inderdaad Keulen gaat worden, na het lezen van de info ben ik er wel van overtuigd dat we ons daar 2/3 dagen kunnen vermaken.
mirella sleenhoff

Qreply

Bericht door mirella sleenhoff »

Hoi ! Ik zag je bericht op around the globe van vorig jaar , je was toen op zoek naar een leuke plek voor febr mrt, ik heb nu hetzelfde , wil ook graag er even tussenuit met mn liefste. Je had het toen over Istanbul. Zijn jullie daar geweest of heb je wat anders leuks gevonden ?
Groetjes Mirella .. en de beste wensen voor 2012 !
Judith_

Backpacken augustus 2012: iemand tips?

Bericht door Judith_ »

Hallo,

Ik wil in augustus 2012 een reis maken van ongeveer 3 weken samen met mijn zusje. Budget ongeveer 2000,- euro p.p. (liever minder natuurlijk :)). We vinden Barcelona - Madrid - Valencia of Lissabon - Porto erg leuk, maar tegelijkertijd ook erg heet in augustus. Heeft iemand tips voor een leuke rondreis naar een ander (minder warm) gebied waar je makkelijk kunt backpacken en wat ook nog een beetje low budget is?
Bedankt alvast.

Groetjes Judith
menasil
Reisexpert

Re: Backpacken augustus 2012: iemand tips?

Bericht door menasil »

Oost-Europa? Kan het ook warm zijn maar daar kan je ook afwisseling zoeken tussen steden/natuur en zelfs meren/zee. Of bijv Baltische Staten?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Sluit me helemaal aan bij menasil.. Als je niet te warm wilt dan zeker de baltische staten en polen. Een aantal landen in midden/oost europa kan ook heel warm zijn aan de andere kant heb je dan bijvoorbeeld wel de zee voor wat afkoeling.

Beide regio's zijn zeker een stuk beter voor je budget dan spanje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Scandinavië is ook errug mooi, maar dan heb je wel andere prijzen vergeleken met Zuid Europa en Oost Europa.. Qua temperatuur is dat goed te doen. Of Groot Brittannië, misschien is dat ook een idee?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Judith_

Bericht door Judith_ »

Bedankt voor alle reacties! Scandinavie lijkt me ook heel erg gaaf, maar heb geen goed beeld van waar ik dan aan moet denken voor een dagbudget. En heeft er iemand tips voor een mooie route voor drie weken?
Daarnaast zitten we nu te denken aan Lissabon, Porto, Spanje (Baskenland), dit schijnt qua temperatuur ook nog goed te doen te zijn in augustus. Iemand hier tips of ervaring mee?

Groetjes Judith
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je gaat kamperen in Scandinavië hoeft een reis niet duur te zijn. Mooie is dat je overal je tentje neer mag zetten en dus ook vlak aan het meer, of op die ene rustige plek. Je moet wel zorgen dat je (als je naar noorwegen gaat wat zeker de moeite waard is) om de veerboot zo vroeg mogelijk te boeken. Ook is vlees en alcohol erg duur dus als je niet zonder deze producten kunt moet je die op een of andere manier meenemen. Verder zijn het erg gemakkelijk te bereizen gebieden, gewoon een goede kaart meenemen en je kunt vertrekken!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat is inderdaad fantastisch, dat allemansrecht! Het is echter niet overal veilig. Lokale bevolking weet vaak wel waar het kan en waar je beter niet kunt staan met je tent. Verder kun je zo duur maken als je zelf wilt, maar als je geen geld hoeft te betalen voor een overnachting, blijft er weer wat over voor andere dingen :)

Ter info
http://www.rugzaktrips.nl/europa/vrijkamperen.htm
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik was niet duidelijk genoeg in mijn antwoord, want ik bedoelde dat je ook op een campingplaats (bijna) overal mag gaan staan om te kamperen (met een tentje ten minste). Zou zelf ook eerder gaan staan op een camping dan zo maar ergens.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ahh, op die fiets! Ik dacht dat je op het allemansrecht doelde :)
Judith_

Bericht door Judith_ »

Ik geef de voorkeur aan goedkope hostels en ben niet helemaal een type voor kamperen. Iemand dan tips en een idee wat een reeel dagbudget voor Scandinavie is?
Verder iemand ervaringen/tips met Baskenland?

Groetjes Judith
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bedoel je dan Denemarken, Noorwegen of Zweden? Want de prijzen en mogelijkheden verschillen nogal per land.
Noorwegen is het duurste. Zweden het "goedkoopst" maar nog altijd duurder dan Nederland. In Zweden zou je (afhankelijk van wat je gaat ondernemen) met 20 euro per dag moeten rond komen.

Zou zeggen lees de reisinformatie eens van deze landen, tussen de regels door staan daar ook best wat prijs indicaties.

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/zweden/
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/denemarken/ (heeft een budget artikeltje)
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/noorwegen/
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

20 euro per dag in zweden lijkt me heel knap. Dat kost een gemiddelde overnachting in een hostel al (bijna)
boodschappen zijn er minstens net zo duur of duurder dan in nederland. En dan heb je nog niet eens vervoer.

Ik zou voor dat bedrag niet rond kunnen komen daar.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie