Waar naartoe op vakantie in Europa?
Alternatieve ski/winter bestemming
Mijn vrienden willen graag oud en nieuw met zijn alle vieren op een winter bestemming (waar de leifhebbers ook kunnen skieen). Heb ze al tevergeefs over proberen te halen dat de zon veel leuker is.
Wie heeft er nog tips voor een beetje goedkoper alternatieve bestemming waar ook nog andere dingen te doen zijn. Oosterijk ofzo lijkt me helemaal niets. Omdat ik aan mijn landentelling moet denken :lol: zat ik zelf te denken aan iets als Polen, Roemenie ofzo maar geen idee of dat wat is.
Wie heeft er nog tips voor een beetje goedkoper alternatieve bestemming waar ook nog andere dingen te doen zijn. Oosterijk ofzo lijkt me helemaal niets. Omdat ik aan mijn landentelling moet denken :lol: zat ik zelf te denken aan iets als Polen, Roemenie ofzo maar geen idee of dat wat is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
-
Heb je al wel eens aan Finland gedacht??
Ik heb een paar jaar geleden in het hoge noorden van Finland gewerkt, in het plaatsje Levi( ja net zoals de bekende spijkerbroek)
Levi ligt ongeveer zo'n 200 kilometer binnen de poolcirkel en is dus ook behoorlijk koud. de koudste tempratuur die wij daar hebben mee gemaakt was -35°C, BBBBBBBBBRRRRRRRRRRRR.
Het skie-en is wel OK maar de hele ervaring was geweldig.
Ook komt de kerstman natuurlijk uit Lapland(waar een gedeelte van Finland onderdeel van is) en niets is natuurlijk leuker dan bij zijn officiele huis te zijn gedurende, of net kerstmis!!
Ik heb een paar jaar geleden in het hoge noorden van Finland gewerkt, in het plaatsje Levi( ja net zoals de bekende spijkerbroek)
Levi ligt ongeveer zo'n 200 kilometer binnen de poolcirkel en is dus ook behoorlijk koud. de koudste tempratuur die wij daar hebben mee gemaakt was -35°C, BBBBBBBBBRRRRRRRRRRRR.
Het skie-en is wel OK maar de hele ervaring was geweldig.
Ook komt de kerstman natuurlijk uit Lapland(waar een gedeelte van Finland onderdeel van is) en niets is natuurlijk leuker dan bij zijn officiele huis te zijn gedurende, of net kerstmis!!
-
- Vakantieganger
Budget weekendje weg
Hallo allemaal,
Ondanks dat de grote vakantie in de zomer er al weer aankomt zaten mijn vriendin en ik er toch aan te denken om nog een weekendje weg te gaan. Alleen is het probleem nu wel dat we met een niet al te ruim budget te maken hebben.
Zelf hebben we nog geen idee waar we aan moeten of kunnen denken, maar het moet financieel leuk blijven(paar 100 euro p.p.) en het hoeft niet perse ver weg te zijn.
Als jullie leuke ideeen hebben hoor ik het graag!
Groet mathijs
Ondanks dat de grote vakantie in de zomer er al weer aankomt zaten mijn vriendin en ik er toch aan te denken om nog een weekendje weg te gaan. Alleen is het probleem nu wel dat we met een niet al te ruim budget te maken hebben.
Zelf hebben we nog geen idee waar we aan moeten of kunnen denken, maar het moet financieel leuk blijven(paar 100 euro p.p.) en het hoeft niet perse ver weg te zijn.
Als jullie leuke ideeen hebben hoor ik het graag!
Groet mathijs
Re: Budget weekendje weg
Ik denk dat je in dit topic nog wel wat nuttigs kunt vinden. Daar wordt besproken waar je heen kunt voor max 250 euro pp
-
- Vakantieganger
De link die je hebt geplaatst is inderdaad al een hele hulp, maar toch ben ik nog benieuwd naar een aantal dingen.
Wanneer je een stedentrip wilt gaan doen, welke steden zijn dan bij uitstek geschikt op je trip goedkoop te houden?
Zelf heb ik via skyscanner al gekeken voor welke landen je de goedkoopste tickets kunt krijgen.
Zo ben ik er al achter dat engeland, ierland, zwitserland, spanje en italie vrij goedkope tickets hebben.
Maar welke steden zijn dan geschikt voor een budget weekendje weg?
Wanneer je een stedentrip wilt gaan doen, welke steden zijn dan bij uitstek geschikt op je trip goedkoop te houden?
Zelf heb ik via skyscanner al gekeken voor welke landen je de goedkoopste tickets kunt krijgen.
Zo ben ik er al achter dat engeland, ierland, zwitserland, spanje en italie vrij goedkope tickets hebben.
Maar welke steden zijn dan geschikt voor een budget weekendje weg?
Er is niet 1 stad bij uitstek geschikt. Over het algemeen zijn steden in oost-europa goedkoper in west-europa duurder. Hoofdsteden zijn ook altijd duurder. Als een stad een tijdje als goedkoop bekend staat komen de toeristen vanzelf denk aan een boedapest of praag. Nog steeds niet heel duur maar niet meer de budget bestemmingen die het 10 jaar geleden waren.
Wil je op een dorm slapen of niet? dat is ook iets om naar te kijken.
Waar woon je als je en heb je een auto, Ryanair is een goede optie als je makkelijk bij weeze kan komen.
Wil je op een dorm slapen of niet? dat is ook iets om naar te kijken.
Waar woon je als je en heb je een auto, Ryanair is een goede optie als je makkelijk bij weeze kan komen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
Auto is helaas niet aanwezig, dus het wordt of treinen, of vliegen bij een goed bereikbaar vliegveld.
Zelf zaten we dan niet te denken om echt in een dorm te slapen maar wel in een aparte kamer op een hostel of guesthouse.
Verdere voorkeuren zijn er niet echt, behalve dan dat we het oostblok juist een beetje over willen slaan omdat ik er de afgelopen jaren veel in rond heb gereisd.
Wij zaten zelf te denken aan iets van spanje of italie, omdat de ticketprijzen daar relatief ook laag voor zijn en daar bovendien niet veel geweest zijn. Zijn daar nog ideeen voor dan?
Zelf zaten we dan niet te denken om echt in een dorm te slapen maar wel in een aparte kamer op een hostel of guesthouse.
Verdere voorkeuren zijn er niet echt, behalve dan dat we het oostblok juist een beetje over willen slaan omdat ik er de afgelopen jaren veel in rond heb gereisd.
Wij zaten zelf te denken aan iets van spanje of italie, omdat de ticketprijzen daar relatief ook laag voor zijn en daar bovendien niet veel geweest zijn. Zijn daar nog ideeen voor dan?
Spanje en Italie zijn volgens mij niet echt goedkoop. Hangt ook van de stad af natuurlijk. Maar in dezelfde regio alleen net wat minder bekend, maar ook met goedkope vluchten zou je naar portugal kunnen gaan.
Weekje weg in februari-maart
Mijn vriend en ik hebben in de eerste week van maart nog een week vakantie maar we zijn er nog niet uit waar we naartoe willen. We willen niet meer uitgeven dan max 400-500 euro pp inclusief alles. Liefst ook een plek waar het weer een beetje ok is, hoeft niet heet te zijn maar niet te veel kou of regen.
Ik had Istanbul al op het oog, is dat wat voor een week? Of is een week te lang?
En zijn er nog andere leuke opties?
Groetjes Anne
Ik had Istanbul al op het oog, is dat wat voor een week? Of is een week te lang?
En zijn er nog andere leuke opties?
Groetjes Anne
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Weekje weg in februari-maart
Istanbul is geweldig! Prima keuze. Zelfs als je een week te lang blijkt te vinden als je daar bent kan je altijd nog een dag of 2 op pad in de omgeving. Of gaan rondhangen op princessen eiland (heet het daar zo???)
Ikzelf ben nog niet in Rome geweest en zou daar nog naar toe willen. zijn jullie daar al geweest?
Milaan vond ik ook een leuke stad trouwens net als Madrid en natuurlijk Barcelona.
Ikzelf ben nog niet in Rome geweest en zou daar nog naar toe willen. zijn jullie daar al geweest?
Milaan vond ik ook een leuke stad trouwens net als Madrid en natuurlijk Barcelona.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Istanbul is prima voor een week zeker doen.
Andere warme opties bijvoorbeeld Marrakesh in Marokko (heb ik gedaan voor 6 dagen en incl vlucht onder de 500 gebleven).
Een weekje Algarve incl autohuur kan ook voor onder de 500 euro. Maar dat is wel meer natuur dan cultuur zoals in Marrakesh of istanbul.
Andere warme opties bijvoorbeeld Marrakesh in Marokko (heb ik gedaan voor 6 dagen en incl vlucht onder de 500 gebleven).
Een weekje Algarve incl autohuur kan ook voor onder de 500 euro. Maar dat is wel meer natuur dan cultuur zoals in Marrakesh of istanbul.
Istanbul is een geweldige keuze. Heeft mijn voorkeur boven bijv. een week naar Parijs. Wij zijn daar een paar jaar geleden geweest rond Kerst en Oud & Nieuw. We hebben genoten. We hebben nog steeds niet alles gezien en gaan zeker nog een week terug voor de rest. De kleuren en geuren van de souks, de vele bijzienswaardigheden, of gewoon lekker even met de pont over naar Azie. Wij zijn een week geweest en hebben dit gedaan:
Dag 1: Vertrek ’s avonds naar Istanbul
Dag 2: Büyük Camlica, Karaca Ahmet begraafplaats, Egyptische Bazaar, Grote Bazaar, Homemade
Dag 3: Blauwe Moskee, Aya Sofya/Haghia Sophia, Basilica Cisterne/Yerebatan Sarniçi, Galata-toren
Dag 4: Dolmabahςe Paleis, Ortaköy
Dag 5: Boottocht over de Bosporus, Anadolu Kavaĝi,
Dag 6: Topkapi Paleis, Kadiköy
Dag 7: Grote Bazaar, Egyptische Bazaar, Taksim, Pera Palas Hotel, Oud en Nieuw bij Homemade (restaurant)
Dag 8: Oude centrum nog even shoppen, ’s middags naar vliegveld
Voor een indruk kun je kijken op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan ons reis-/routeverslag, veel foto's en een lijst met tips op alf. volgorde.
Neem anders ook een kijkje op de site van Bolletje: http://www.bolletjeom.nl/ (zoeken bij Turkije)
Dag 1: Vertrek ’s avonds naar Istanbul
Dag 2: Büyük Camlica, Karaca Ahmet begraafplaats, Egyptische Bazaar, Grote Bazaar, Homemade
Dag 3: Blauwe Moskee, Aya Sofya/Haghia Sophia, Basilica Cisterne/Yerebatan Sarniçi, Galata-toren
Dag 4: Dolmabahςe Paleis, Ortaköy
Dag 5: Boottocht over de Bosporus, Anadolu Kavaĝi,
Dag 6: Topkapi Paleis, Kadiköy
Dag 7: Grote Bazaar, Egyptische Bazaar, Taksim, Pera Palas Hotel, Oud en Nieuw bij Homemade (restaurant)
Dag 8: Oude centrum nog even shoppen, ’s middags naar vliegveld
Voor een indruk kun je kijken op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan ons reis-/routeverslag, veel foto's en een lijst met tips op alf. volgorde.
Neem anders ook een kijkje op de site van Bolletje: http://www.bolletjeom.nl/ (zoeken bij Turkije)
- bolletjeom
- Reisexpert
hahaha, maaike is mijn site aan het promoten
inderdaad staat bij Turkije wat we allemaal gezien en gedaan hebben in Istanbul en we willen nog best eens terug want er is heel veel meer te zien en doen

inderdaad staat bij Turkije wat we allemaal gezien en gedaan hebben in Istanbul en we willen nog best eens terug want er is heel veel meer te zien en doen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl