Vragen Zuidoost Azië
-
- Vakantieganger
Vragen Zuidoost Azië
Hallo!
Ik ga samen met een vriendin 3 maanden backpacken door Zuid-oost Azie. Welke landen we precies gaan aandoen is nog niet helemaal duidelijk aangezien we niet te gehaast door de landen heen willen racen. We gaan sowieso naar Thailand dus er moet nog een keuze gemaakt worden uit Maleisie/Laos/Cambodja/Vietnam. Op 21 November vertrekken we vanuit Amsterdam naar Bangkok en op 18 Februari vliegen we volgens dezelfde route terug. Het begin en eindpunt van onze reis is dus hoe dan ook Bangkok.
De grote vraag is dus, welke landen zijn leuk/geschikt voor twee meiden van 21 jaar. We willen natuurlijk veel verschillende dingen zien! Dus het zou leuk zijn als er tussen dat rijtje van vier landen die optioneel zijn, landen tussen zitten die veel verschillen van elkaar! Het zou namelijk jammer zijn als we alleen de landen aandoen die veel op elkaar lijken qua cultuur/natuur. Daarnaast houden wij ook van zon/zee/strand en feesten! Ik denk dat dit al grotendeels goed komt in Thailand op de eilanden reeks (koh phi phi, koh toa, koh phagang etc.), maar misschien zijn er ook plekken in bijvoorbeeld Cambodja waar je echt een super nachtleven hebt?!
Op zijn tijd houden we ook wel van rust en natuur. Dus ook de plekken waar het niet al te massaal toeristisch is willen we komen! Een soort ongerept stukje land die wij kunnen ontdekken lijkt ons ook echt super!
Als excursies zaten wij te denken aan:
* Een soort Jungle trekking tocht (canopy-walk? of een tour met een gids?)
* Duikcursus, PADI brevet halen.
* Op olifanten rijden
* Welke dagtripjes zijn nog meer de moeite waard?
Waar zouden deze excursies het best gedaan kunnen worden (welke plek/datum?) en in welke vorm (met een groep, of gewoon met zn 2-en)?
Alvast bedankt!
Ik ga samen met een vriendin 3 maanden backpacken door Zuid-oost Azie. Welke landen we precies gaan aandoen is nog niet helemaal duidelijk aangezien we niet te gehaast door de landen heen willen racen. We gaan sowieso naar Thailand dus er moet nog een keuze gemaakt worden uit Maleisie/Laos/Cambodja/Vietnam. Op 21 November vertrekken we vanuit Amsterdam naar Bangkok en op 18 Februari vliegen we volgens dezelfde route terug. Het begin en eindpunt van onze reis is dus hoe dan ook Bangkok.
De grote vraag is dus, welke landen zijn leuk/geschikt voor twee meiden van 21 jaar. We willen natuurlijk veel verschillende dingen zien! Dus het zou leuk zijn als er tussen dat rijtje van vier landen die optioneel zijn, landen tussen zitten die veel verschillen van elkaar! Het zou namelijk jammer zijn als we alleen de landen aandoen die veel op elkaar lijken qua cultuur/natuur. Daarnaast houden wij ook van zon/zee/strand en feesten! Ik denk dat dit al grotendeels goed komt in Thailand op de eilanden reeks (koh phi phi, koh toa, koh phagang etc.), maar misschien zijn er ook plekken in bijvoorbeeld Cambodja waar je echt een super nachtleven hebt?!
Op zijn tijd houden we ook wel van rust en natuur. Dus ook de plekken waar het niet al te massaal toeristisch is willen we komen! Een soort ongerept stukje land die wij kunnen ontdekken lijkt ons ook echt super!
Als excursies zaten wij te denken aan:
* Een soort Jungle trekking tocht (canopy-walk? of een tour met een gids?)
* Duikcursus, PADI brevet halen.
* Op olifanten rijden
* Welke dagtripjes zijn nog meer de moeite waard?
Waar zouden deze excursies het best gedaan kunnen worden (welke plek/datum?) en in welke vorm (met een groep, of gewoon met zn 2-en)?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Martine-vd op 15 nov 2010 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke landen bezoeken in 3 maanden backpacken?
Met 3 maanden wanneer je zo te horen ook nog behoorlijk tijd in Zuid-thailand wil zitten kan je beste kiezen voor Cambodja en dan of Laos of Vietnam. Laos en vietnam vragen beide eigenlijk wel 4 weken en het visum is ook 4 weken geldig.
Het kan ook wel allemaal maar dat moet je stukken laten zitten, bijvoorbeeld 4 wk thailand (eerst zuiden) cambodja, 2 weken, vietnam 4 weken van laag naar hoor en dan in 1 week door noord laos heen weer naar thailand.
Laos is meer ongerept dan vietnam, in laos zijn ook wel een aantal feestplekken denk vieng vang.
Padi kan je het beste en goedkoopst in Thailand doen aan de noordkust bijvoorbeeld Ko Tao. Een canopy tour als in een echte wandelbrug zou ik niet weten maar je kunt wel ziplijnen in thailand of laos. Zie ziplijnen Azië
Olifanten rijden kan ook in thailand op verschillende plekken.
Kijk eens bij de reisinformatie op deze site er staan daar heel veel toertjes bijvoorbeeld bij thailand
thailand
Het kan ook wel allemaal maar dat moet je stukken laten zitten, bijvoorbeeld 4 wk thailand (eerst zuiden) cambodja, 2 weken, vietnam 4 weken van laag naar hoor en dan in 1 week door noord laos heen weer naar thailand.
Laos is meer ongerept dan vietnam, in laos zijn ook wel een aantal feestplekken denk vieng vang.
Padi kan je het beste en goedkoopst in Thailand doen aan de noordkust bijvoorbeeld Ko Tao. Een canopy tour als in een echte wandelbrug zou ik niet weten maar je kunt wel ziplijnen in thailand of laos. Zie ziplijnen Azië
Olifanten rijden kan ook in thailand op verschillende plekken.
Kijk eens bij de reisinformatie op deze site er staan daar heel veel toertjes bijvoorbeeld bij thailand
thailand
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
Bedankt voor je reactie!
Als we tussen Laos en Vietnam zouden kiezen gaat de keuze waarschijnlijk uit naar Vietnam. Dan worden het dus de landen Thailand, Cambodja en Vietnam die we gaan bezoeken in die drie maanden.
Als eerst beginnen we dan bij Thailand (wat we daar gaan bezoeken hebben we nog niet helemaal op een rijtje), daarna Cambodja waar we de plaatsen Siem Rap, Battambang, Phnom Penh en misschien Sihanoukville willen aandoen.
De oversteek maken we van Phnom Penh naar Can Tho via de Mekong delta of is de snelle optie PP-Ho Chi Minh City beter? Daarna lijkt het ons leuk om de plaatsen Dà Lat, Nha Trang, Hoi An, Heu, Halong Bay (Cat Ba), Hanoi en een trekking in de omgeving van Sapa.
Maar hoe komen we helemaal vanuit het noorden van Vietnam het snelst/goedkoopst weer terug in Thailand? Ik heb namelijk al gezien dat vliegtickets makkelijk 100 euro pp kosten voor z'on vlucht en ik kan nergens vinden of er een treinverbinding bestaan? Eventueel met tussenstop in Laos?
Als we tussen Laos en Vietnam zouden kiezen gaat de keuze waarschijnlijk uit naar Vietnam. Dan worden het dus de landen Thailand, Cambodja en Vietnam die we gaan bezoeken in die drie maanden.
Als eerst beginnen we dan bij Thailand (wat we daar gaan bezoeken hebben we nog niet helemaal op een rijtje), daarna Cambodja waar we de plaatsen Siem Rap, Battambang, Phnom Penh en misschien Sihanoukville willen aandoen.
De oversteek maken we van Phnom Penh naar Can Tho via de Mekong delta of is de snelle optie PP-Ho Chi Minh City beter? Daarna lijkt het ons leuk om de plaatsen Dà Lat, Nha Trang, Hoi An, Heu, Halong Bay (Cat Ba), Hanoi en een trekking in de omgeving van Sapa.
Maar hoe komen we helemaal vanuit het noorden van Vietnam het snelst/goedkoopst weer terug in Thailand? Ik heb namelijk al gezien dat vliegtickets makkelijk 100 euro pp kosten voor z'on vlucht en ik kan nergens vinden of er een treinverbinding bestaan? Eventueel met tussenstop in Laos?
- bolletjeom
- Reisexpert
van noordvietnam naar Thailand vlieg je. andere opties kosten je heeeeel veel tijd. denk aan een week in een bus.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Als je naar Vietnam gaat: Dalat vond ik persoonlijk erg tegenvallen. Het wordt omschreven als mooie stad maar er is aan de stad niks moois aan.Het is vooral vergane glorie en een toeristische bestemming voor de vietnamezen wat waarschijnlijk door de aangename temperatuur komt. De omgeving (koffie/theeplantages) is wel erg mooi maar die heb je in een dagje met de scooter wel gezien. Het ligt in de bergen waardoor het er lekker koel is maar ook vrij nat. Je zou ipv naar Dalat ook naar Mui Ne kunnen gaan, hier ben ik zelf niet geweest maar heb ik wel positieve verhalen over gehoord. Je hebt er grote zandduinen waar je kunt zandboarden.
Wij zijn vanuit Saigon (Ho chi minh) via de Mekongdelta naar PP/cambodja gegaan. Dit omdat we ivm ons visum geen tijd hadden voor een echt tripje in de mekong delta. Het is best te doen maar houd er rekening mee dat je een lange boottocht moet maken en ons bootje was vrij primitief en oncomfortabel. Snelste optie is met de bus dan ben je er in 1 dag, via het water doe je er 2 dagen over. Wanneer je met de bus gaat zou je vanuit Saigon nog een tripje over de Mekong kunnen maken waarbij je waarschijnlijk meer ziet en kunt doen dan wanneer je op dat bootje alleen de grens oversteekt.
Wij zijn vanuit Saigon (Ho chi minh) via de Mekongdelta naar PP/cambodja gegaan. Dit omdat we ivm ons visum geen tijd hadden voor een echt tripje in de mekong delta. Het is best te doen maar houd er rekening mee dat je een lange boottocht moet maken en ons bootje was vrij primitief en oncomfortabel. Snelste optie is met de bus dan ben je er in 1 dag, via het water doe je er 2 dagen over. Wanneer je met de bus gaat zou je vanuit Saigon nog een tripje over de Mekong kunnen maken waarbij je waarschijnlijk meer ziet en kunt doen dan wanneer je op dat bootje alleen de grens oversteekt.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vond Dalat wel leuk. Waarschijnlijk ook omdat het eindelijk eens een paar dagen koel was. Er is inderdaad niet heel veel te zien maar met een brommer een dag rond rijden is wel leuk. Ik vond het stukje rond Dalat toch echt anders dan wat ik tot dan toe gezien had van Vietnam.
Je moet vooral in het noorden naar sapa en Bacha. zorg dat je er bent in het weekend voor de kleurrijke markten.
Halong bay was uiteraard ook erg mooi. Ik vond het noorden leuker/mooier dan het zuiden
Je moet vooral in het noorden naar sapa en Bacha. zorg dat je er bent in het weekend voor de kleurrijke markten.
Halong bay was uiteraard ook erg mooi. Ik vond het noorden leuker/mooier dan het zuiden
-
- Vakantieganger
Re: 3 maanden backpacken
Iedereen bedankt voor de reacties!
Ondertussen hebben we ons al wat meer verdiept in het verloop van onze trip. We hebben besloten om toch alle vier de landen aan te doen in de drie maanden die we daar hebben. Laos en Cambodja gaan we 'snel' door om het toch even meegemaakt te hebben
Thailand 2,5 week
We vertrekken op 21 November en dan komen we de 22ste aan in Bangkok. Vanuit daar willen we naar het noorden gaan (Ayutthaya, Sukhothai, Pai, Chang Mai en Chang Rai.
Laos 1,5 week (alleen het noorden)
Daarna gaan we door naar Loas. De slow boat naar Luang Prabang? Of is een bustocht beter? Vanuit LP willen we door naar Vang Vieng, we hebben namelijk gehoord dat het Tuben daar erg leuk is
De laatste stop in Laos wordt dan Vientiane voor een vlucht naar Hanoi (daar ter plekke boeken? of is het slimmer om dit nu alvast te doen?).
Vietnam +- 5 weken
In Vietnam aangekomen willen we eerst Hanoi zelf en Halong Bay verkennen, daarna trekken we naar het noorden o.a. Sapa. Dan richting beneden langs Hue en Hoi An, Nha Trang en Dà Lat. Om dan uit te komen in Zuid-Vietnam bij Ho Chi Minh en daar die chu chi tunnels.
Cambodja +- 1,5 weken (alleen highlights)
Daarna gaan we de grens over naar Cambodja, eerst Phnom Penh, daarna Siem Rap (ja, wij gaan ons ook vergapen bij Ankor wat
).
Thailand overige weken
Daarna weer terug naar Thailand en hopelijk genoeg tijd hebben om het zuiden nog te verkennen en zeker nog een full/half/black moon party mee te maken! En om dan de rest van het schone zuiden, voornamelijk de eilanden, te bezichtigen.Waarschijnlijk wordt dit een vlucht vanuit Bangkok naar Krabi (want volgens mij wordt er vanuit Cambodja niet op Zuid-Thailand gevlogen?) Zo kunnen we een relaxed einde aan onze reis maken.
Klinkt dit als een haalbare reis? Zo nee, graag advies
Dankje!
Ondertussen hebben we ons al wat meer verdiept in het verloop van onze trip. We hebben besloten om toch alle vier de landen aan te doen in de drie maanden die we daar hebben. Laos en Cambodja gaan we 'snel' door om het toch even meegemaakt te hebben

Thailand 2,5 week
We vertrekken op 21 November en dan komen we de 22ste aan in Bangkok. Vanuit daar willen we naar het noorden gaan (Ayutthaya, Sukhothai, Pai, Chang Mai en Chang Rai.
Laos 1,5 week (alleen het noorden)
Daarna gaan we door naar Loas. De slow boat naar Luang Prabang? Of is een bustocht beter? Vanuit LP willen we door naar Vang Vieng, we hebben namelijk gehoord dat het Tuben daar erg leuk is

Vietnam +- 5 weken
In Vietnam aangekomen willen we eerst Hanoi zelf en Halong Bay verkennen, daarna trekken we naar het noorden o.a. Sapa. Dan richting beneden langs Hue en Hoi An, Nha Trang en Dà Lat. Om dan uit te komen in Zuid-Vietnam bij Ho Chi Minh en daar die chu chi tunnels.
Cambodja +- 1,5 weken (alleen highlights)
Daarna gaan we de grens over naar Cambodja, eerst Phnom Penh, daarna Siem Rap (ja, wij gaan ons ook vergapen bij Ankor wat

Thailand overige weken
Daarna weer terug naar Thailand en hopelijk genoeg tijd hebben om het zuiden nog te verkennen en zeker nog een full/half/black moon party mee te maken! En om dan de rest van het schone zuiden, voornamelijk de eilanden, te bezichtigen.Waarschijnlijk wordt dit een vlucht vanuit Bangkok naar Krabi (want volgens mij wordt er vanuit Cambodja niet op Zuid-Thailand gevlogen?) Zo kunnen we een relaxed einde aan onze reis maken.
Klinkt dit als een haalbare reis? Zo nee, graag advies

Laatst gewijzigd door Martine-vd op 23 sep 2010 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- bolletjeom
- Reisexpert
5 weken vietnam kan niet. tenminste niet op een normaal visum. dat is max 30 dagen. Ik weet niet of ter plekke verlengen een optie is.
Met de boot naar Luang Prabang vind ik een aanrader. doe je wel 2 dagen over maar is wel echt het Mekong gevoel.
Wanneer je over land wederom Thailand binnenkomt krijg je een visum van 15 dagen. hou daar rekening mee.
Verder ziet het er prima uit!
veel plezier
Met de boot naar Luang Prabang vind ik een aanrader. doe je wel 2 dagen over maar is wel echt het Mekong gevoel.
Wanneer je over land wederom Thailand binnenkomt krijg je een visum van 15 dagen. hou daar rekening mee.
Verder ziet het er prima uit!
veel plezier
-
- Vakantieganger
Hmm.. En bij de vlucht die we willen boeken vanaf Vientienne naar Hanoi zit daar dan en visum bij in of moet je die daar ter plekke op het vliegveld aanschaffen?
En het verlengen van een visum in Thailand? Gaat dat daar wel makkelijker?
En het verlengen van een visum in Thailand? Gaat dat daar wel makkelijker?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik durf niets meer te zeggen over visa ...lees even https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vi ... si262.html
Hey hey !
Wat een interresant topic! Waarom ? ik ga precies hetzelfde doen haha ! 1 verschil: ik doe dit dec 2011.
- 3 maanden
- z.o Azie - oa. thailand/vietnam/laos/cambodja
- zelfs de route is grotendeels hetzelfde
Als jullie nou terug zijn, laat mij dat even weten ( indien je daar op zit te wachten ) hoe het was. Do's & dont's etc. etc.
Heel veel plezier! ik ga dit topic volgen ter info voor mezelf, mocht ik iets belangrijks in mijn voorbereiding tegen komen waar jullie mischien ook iets aan hebben zal ik het zeker ff melden !
Greetings Jack
Wat een interresant topic! Waarom ? ik ga precies hetzelfde doen haha ! 1 verschil: ik doe dit dec 2011.
- 3 maanden
- z.o Azie - oa. thailand/vietnam/laos/cambodja
- zelfs de route is grotendeels hetzelfde
Als jullie nou terug zijn, laat mij dat even weten ( indien je daar op zit te wachten ) hoe het was. Do's & dont's etc. etc.
Heel veel plezier! ik ga dit topic volgen ter info voor mezelf, mocht ik iets belangrijks in mijn voorbereiding tegen komen waar jullie mischien ook iets aan hebben zal ik het zeker ff melden !
Greetings Jack
Hey allemaal ,
Net wat Jack zegt, erg interessante topic.
Vanaf 10 oktober ga ik naar Hong Kong
Vanuit daar gaan we 14 oktober tot 25 oktober Hainan.
Ben er vorig 1x geweest ik vond het fantastisch, zeker een aanrader
tropisch stranden, cultuur lijkt beetje zuid Amerikaanse invloeden, met Chinees tintje
Waarvan in Sanya ( mooie stranden) 90 procent Russisch is, en teksten in Russisch of Chinees zijn.
-25 oktober terug.
1 november ga ik 1 maand rondreizen door se asia samen met m'n vriendin uit Hong kong.
De planning 1 November naar Bangkok/ 1 December terug naar Hong Kong
beginnen ( aantal dagen Bangkok ) Vandaaruit
- 6 dagen Cambodja ( sugesties zijn welkom:)).
- door na Vietnam ong 6 dagen ( Hanoi en Ha-long bay )
- oversteken naar Laos ( iemand nog aanraders wat daar moet bezichtingen )
- Vanuit Laos terug Noord-Thailand Naar Chiang Rai om daar een bootttocht naar Tribe Hills
- afreizen naar het zuiden ( Chiang Mai )
- Vanuit terug naar BanGkok,,en Martine wat je zei full moon traditie lijkt me erg interessant
- Terug naar Bangkok.( iemand ideeën of nog leuke exhibitions,concerten komen in Bangkok?
1 December terug naar Hong Kong.
Jack ik laat je weten hoe het was, en dames veel Plcs Geniet ervan!
Wie weet komen elkaar nog tegen eind van november
Grz Kris
Net wat Jack zegt, erg interessante topic.
Vanaf 10 oktober ga ik naar Hong Kong
Vanuit daar gaan we 14 oktober tot 25 oktober Hainan.
Ben er vorig 1x geweest ik vond het fantastisch, zeker een aanrader
tropisch stranden, cultuur lijkt beetje zuid Amerikaanse invloeden, met Chinees tintje
Waarvan in Sanya ( mooie stranden) 90 procent Russisch is, en teksten in Russisch of Chinees zijn.
-25 oktober terug.
1 november ga ik 1 maand rondreizen door se asia samen met m'n vriendin uit Hong kong.
De planning 1 November naar Bangkok/ 1 December terug naar Hong Kong
beginnen ( aantal dagen Bangkok ) Vandaaruit
- door na Vietnam ong 6 dagen ( Hanoi en Ha-long bay )
- Vanuit Laos terug Noord-Thailand Naar Chiang Rai om daar een bootttocht naar Tribe Hills
- afreizen naar het zuiden ( Chiang Mai )
- Vanuit terug naar BanGkok,,en Martine wat je zei full moon traditie lijkt me erg interessant
- Terug naar Bangkok.( iemand ideeën of nog leuke exhibitions,concerten komen in Bangkok?
1 December terug naar Hong Kong.
Jack ik laat je weten hoe het was, en dames veel Plcs Geniet ervan!
Wie weet komen elkaar nog tegen eind van november
Grz Kris
had nog een vraag!
Aangezien we hier toch hebben over Thailand,Cambodja,Vietnam,Laos
Welke inentingen zijn het meest belangrijk???
Heb wel wat gelezen over voor geelzucht ondere andere.
Welke maatregelen nemen jullie??????
Grz Kris
Aangezien we hier toch hebben over Thailand,Cambodja,Vietnam,Laos
Welke inentingen zijn het meest belangrijk???
Heb wel wat gelezen over voor geelzucht ondere andere.
Welke maatregelen nemen jullie??????
Grz Kris
In Cambodja ga ik zelf zoiezo Siemreap ( angkor tempels ) & Phnom Penh ( killing fields - schijnt erg indrukwekkend te zijn ) aandoen.Harajuku schreef:
Wat betreft Laos: ik ga trek ook Noord Thailand in via Laos... daar pak ik het Bokeo Nature Reserve mee waar ik de gibbon experience ga doen. ( 3 daagse trekking door de jungle aan zip-lines ) zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/la ... si703.html
Met inentingen ben ik totaal nog niet thuis, puur omdat ik nog niet zover in mijn voorbereiding zit ( volgend jaar vertrek ik pas ) Have fun !!!!! en let me know wat je ervaringen zijn geweest !
Greetings Jack
-
- Vakantieganger
Ik heb mijn vaccinaties al laten zetten:
Hepatitis A (2x voor 20 jaar imuum, die tweede moet je dan na een half jaar laten zetten)
Buiktyfus
DTP
En daarnaast moet ik dan ook nog malaria pillen meenemen
Hepatitis A (2x voor 20 jaar imuum, die tweede moet je dan na een half jaar laten zetten)
Buiktyfus
DTP
En daarnaast moet ik dan ook nog malaria pillen meenemen