Ik heb idd ook zo'n geldbuidel. Als ik een reisdag heb doe ik hem altijd om en gebruik ik hem zo'n beetje hetzelfde als Bolletjeom beschrijft. Vind hem niet echt lekker zitten maargoed, wel een veilig idee...
Op dagen dat ik denk wat minder risico te lopen (dat ik niet in een bus hoef bv) of als ik niet alles bij me heb dan draag ik ook wel eens deze buidel van Huissteil

Deze draag ik gewoon over mijn kleren heen. Je kan op die manier makkelijk bij de spullen en het is iets moeilijker te rollen dan een rugzak... Die van mij is volgens mij net iets anders dan die op de foto, het is 1 compartiment afgesloten met een rits. Er past precies een kleine portemonnee, paspoort (of kopie), mijn telefoon en een klein fototoestel in. Dan zit ie wel echt vol maar heb ik alles bij me wat waardevol is.
Ik ben ook wel een iemand tegengekomen die een uitgebreidere versie van zo'n buidel had, (zelfgemaakt volgens mij). Dat was een brede "band" die op de rug met klitteband vast zat. Op de buik zaten 3 vakjes met klitteband voor grotere dingen en aan de binnenkant van de band (direct tegen de huis van de buik aan dus) zaten 3 dunne vakjes met ritsen waar ze alle acht waardevolle dingen in stopte. Ze was er zelf heel erg blij mee en vond het heel practisch. Ik twijfel nog steeds een beetje wat ik ervan vind... het zag er wel heel handig uit omdat je het dus ook kunt gebruiken voor spullen waar je wel gewoon bij wil kunnen (je gaat niet op straat ff lekker wat uit je buidel pakken...) maar aan de andere kant valt het ook meer op en kunnen andere mensen er misschien ook beter bij... ben benieuwd hoe jullie over zo iets denken!
Selalu mencari...