Handige reisgadgets
Handige reisgadgets
Hopelijk is er nog niet een dergelijk topic, ik kon hem in ieder geval niet vinden!
Dit topic is voor handige, kleine reis 'hulpjes' of gagets of hoe je ze ook maar noemen wilt. Iets wat je altijd meeneemt op reis wat gemakkelijk in je rugzak past en altijd wel eens van pas komt. Of iets hips/nieuws wat je in de outdoorwinkel ofzo heb gezien en je handig lijkt!
Zal ik zelf dan maar beginnen?
In de bus vandaag las ik de metro en daarin zag ik de SPOF van Edelrid: http://www.asadventure.com/index.cfm/br ... -id_sku=-1 (sjonge, wat en lange link) EDIT: Hé wat gek, nu issie veel korter.....
Hij leek mij heel handig!
Dit topic is voor handige, kleine reis 'hulpjes' of gagets of hoe je ze ook maar noemen wilt. Iets wat je altijd meeneemt op reis wat gemakkelijk in je rugzak past en altijd wel eens van pas komt. Of iets hips/nieuws wat je in de outdoorwinkel ofzo heb gezien en je handig lijkt!
Zal ik zelf dan maar beginnen?
In de bus vandaag las ik de metro en daarin zag ik de SPOF van Edelrid: http://www.asadventure.com/index.cfm/br ... -id_sku=-1 (sjonge, wat en lange link) EDIT: Hé wat gek, nu issie veel korter.....
Hij leek mij heel handig!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Handige reisgadgets
de spoonfork....
tja, of het handig is?? ik heb gewoon een lichtgewicht setje lepel, vork en mes aan een ringetje. Vind het wel fijn om met mijn mes dingen in mijn lepel te schuiven
Ik zou het niet snel kopen. Volgens mij is dit echt zo'n ding dat je meesleept en nauwelijks gebruikt.
Hoewel....nu ik er over nadenk....in het dagelijks leven mag ie wel in mijn tas. Kan ik mijn yoghurtje van de appie-to-go én de salade makkelijk opeten.... Hmmm
tja, of het handig is?? ik heb gewoon een lichtgewicht setje lepel, vork en mes aan een ringetje. Vind het wel fijn om met mijn mes dingen in mijn lepel te schuiven

Ik zou het niet snel kopen. Volgens mij is dit echt zo'n ding dat je meesleept en nauwelijks gebruikt.
Hoewel....nu ik er over nadenk....in het dagelijks leven mag ie wel in mijn tas. Kan ik mijn yoghurtje van de appie-to-go én de salade makkelijk opeten.... Hmmm
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja voor zulk soort dingen had ik hem ook in gedachten, maar dan voor op reis. Gewoon standaard in de daypack, met nog een zakmes, en je koopt gewoon lekker budget je eten in de supermarkt en eet het lekker op een bankje in een parkje op.bolletjeom schreef: Hoewel....nu ik er over nadenk....in het dagelijks leven mag ie wel in mijn tas. Kan ik mijn yoghurtje van de appie-to-go én de salade makkelijk opeten.... Hmmm
- bolletjeom
- Reisexpert
in niet al te westerse landen zijn, is mijn ervaring, niet zo gek veel kantenklaar zooi te vinden. Vandaar dat ik dan liever mijn gewone set gebruik waar ook een normaal mes in zet om je boterham te smeren. met een zakmes duurt dat veel langer en dan komt de chocopasta
overal in dat mes te zitten...

-
- Reisexpert
Wij hebben onze spork nu al 3 jaar en hebben hem misschien 1 maal gebruikt voor een potje yoghurt. 't is wel altijd makkelijk om een mes of vork te pakken te krijgen voor x -malig gebruik.
Dus niet echt een goede koop, gelukkig niet al te duur he
Dus niet echt een goede koop, gelukkig niet al te duur he
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik heb altijd een spork en een opinel in mn tas zitten, in nederland en in het buitenland!
Gebruik ze niet dagelijks maar toch wel vrij regelmatig. Genoeg om ze in mn tas te laten zitten 

Mn spork was laatst gebarsten, de verkoopster was net zo verbaast als ik maar het kan dus
gelijk een nieuwe gekocht.

Mn spork was laatst gebarsten, de verkoopster was net zo verbaast als ik maar het kan dus

Selalu mencari...
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik heb een vriendin die over al het eten altijd peper of zout over wil. Na een vakantie waarbij we regelmatig moesten zoeken naar een potje peper of zout als we ergens/iets gingen eten heb ik haar zo'n heel klein potje waar 4 soorten kruiden in kunnen aan een sleutelhanger van de xenos cadeau gedaan
Ze heeft hem heel lang in haar tas gehad...

Selalu mencari...
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
SPOF, spork, opinel, ik leer allemaal nieuwe woorden hier....
Hé die vind ik nog veel leuker dan die ik gevonden had! Kun je 'm bij Bever kopen?LadyHeather schreef:
EDIT: Op de site van Bever staat een andere versie, maar ik vind deze leuker! Waar heb jij 'm gekocht, LadyHeather
- LadyHeather
- Reisexpert
een opinel is een super handig frans vouwmes. Scherp (en makkelijk zelf te slijpen), sterk, parktisch. Ik gebruikt m voor alles, van het smeren van brood, tot snijden van stokbrood, vlees en zelfs stevig plasticik leer allemaal woorden bij: opinel

mijn eerste spork (die van de foto) heb ik bij de Bever gekocht maar misschien hebben ze daar nu alleennog de nieuwe opvouwbare versie? Bij de carl denig (amsterdam) hebben ze ze ook, en bij de zwerfkei (woerden)...
Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
die zoals op de foto heb ik ook bij Kathmandu gezien. ik kom er vandaag waarschijnlijk langs, ik zal eens zien of ze hem daar nog hebben.
Opvouwbaar lijkt me weer te kwetsbaar trouwens
die spork....ligt die los in je tas tussen het stof en de haren en de papiertjes? of heb je een hoesje waar je hem in doet. Ik zou hem toch wel een beetje schoon willen houden. Om hem nu af te vegen aan mijn mooiste zomerjurkje..
Opvouwbaar lijkt me weer te kwetsbaar trouwens
die spork....ligt die los in je tas tussen het stof en de haren en de papiertjes? of heb je een hoesje waar je hem in doet. Ik zou hem toch wel een beetje schoon willen houden. Om hem nu af te vegen aan mijn mooiste zomerjurkje..

- LadyHeather
- Reisexpert
Ja dat is precies de rede dat ik die ook niet wil! In mijn dagelijksleven gebruik ik voor alles mijn North Face messenger bagen die heeft tegen het voorpand (of hoe heet dat..) 2 vakjes. In 1 van die vakjes zit mijn spork, samen met mijn opinel, een houten kammetje, blik lippenbalsem en een pakje kouwgom. Als ik iets als yoghurt er mee eet neem ik vaak een servetje of een stukje wc papier mee, hier veeg ik evt voor het eten maar iig na het eten mn spork mee afOpvouwbaar lijkt me weer te kwetsbaar trouwens

Laatst gewijzigd door LadyHeather op 19 mei 2010 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
ohja, na het eten moet ie natuurlijk ook niet kleverig in de tas....
ik denk dat als ik er 1 zou hebben (en de kans dat dit gebeurd is steeds groter..haha) dat ik hem dan in een ouderwets zakdoek rol ofzo. Kan makkelijk met een wasje mee draaien als ie vies is geworden.
ik denk dat als ik er 1 zou hebben (en de kans dat dit gebeurd is steeds groter..haha) dat ik hem dan in een ouderwets zakdoek rol ofzo. Kan makkelijk met een wasje mee draaien als ie vies is geworden.
- LadyHeather
- Reisexpert
ook een slim idee!bolletjeom schreef:ohja, na het eten moet ie natuurlijk ook niet kleverig in de tas....
Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
jullie hebben een té slechte invloed op mij!!
Ik heb voor het schokkende bedrag van €1,50 een spork gekocht bij de bever
Toch wel handig voor de appie-to-go yoghurtjes en mijn salades die ik meeneem naar mijn werk enzo
Ik heb voor het schokkende bedrag van €1,50 een spork gekocht bij de bever

Toch wel handig voor de appie-to-go yoghurtjes en mijn salades die ik meeneem naar mijn werk enzo