Handige reisgadgets

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Marije
Reisexpert

Re: Handige reisgadgets

Bericht door Marije »

bolletjeom schreef:jullie hebben een té slechte invloed op mij!!
Ik heb voor het schokkende bedrag van €1,50 een spork gekocht bij de bever 8-)
Toch wel handig voor de appie-to-go yoghurtjes en mijn salades die ik meeneem naar mijn werk enzo :Y
:D
En is het die van de foto of een andere? Op de site zag ik alleen maar die opvouwbare!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

exact dezelfde als op de foto, zelfde merk. ik kon alleen maar kiezen uit 2 kleuren en ze waren niet zo mat als op de foto maar een beetje doorzichtig. Ik heb een rode (de andere optie was oranje)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

ja die doorzichtige is volgens mij de nieuwe versie. Eerder verkochten ze overal die matte en sinds een tijdje zie ik ook alleen nog maar die doorzichtige...
en wat betreft die slecht invloeg: voor die 1.50 mag je jezelf af en toe toch wel verwennen met een (mogelijk) handige (reis) gadget ;) ik hoop dat je je spork handig vind!
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Spork heeft net zijn dienst bewezen bij de salade die ik mee had naar mijn werk. Handig hoor!! hij ligt alleen niet zo lekker in de hand maar ach.
Effe afwassen en hij kan weer terug in de tas 8-)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik heb 'm! :D
Ik kon het niet laten en ben net bij Bever geweest. Ik zoeken en zoeken bij de eetgadgets maar daar hingen alleen maar die inklapsporks en andere bestekjes. Dus ik helemaal sip ;( . Maar toen ik bij de kassa kwam om mijn andere nieuwe aanwinst af te rekenen stond daar een grote pot propvol met vrolijk gekleurde sporks te wachten :D En nou heb ik er 2 :@ Ik wilde een groene maar ook een roze.....dus nu heb ik ze allebei...slaat hélemaal nergens op, maar ik kan nu wel met mes en vork eten! :D *O* (soort van...).

EDIT: Ik heb trouwens ook de doorzichtige versie! En ze hadden hier (Groningen) roze, groen, blauw en oranje geloof ik!
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Beetje laat misschien, maar mij leken die dingen nooit zo handig - tenzij je er natuurlijk twee hebt. Wij hebben nu een setje aan een ringetje standaard in de daypack zitten voor de salades en het snijden van groente/fruit voor op broodjes onderweg.

Voor het peper & zout probleem op reis... mijn schoonouders lieten ons nog een reisbestekset van hun zien met in de vork en lepel een peper en zout vaatje! Vond het wel grappig maar hebben ze toch niet meegenomen...
bolletjeom
Reisexpert

peper en zout IN de vork en lepel??
ik denk dan dat er ruimte in het heft zit voor zout maar...hoe was je dan je vork af zonder dat je zout nat wordt?? Of stel ik me er iets verkeerds bij voor?

De spork is nu handig omdat ik salades meeneem naar mijn werk en wel eens een yoghurtje koop onderweg. Op reis gaan mijn vork, mes en lepel aan een ringetje weer gewoon mee.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Haha, je stelt het je goed voor hoor! Ik verwacht/hoop dat hij waterdicht afsluit maar zeker weet ik het niet... hij moet sowieso goed sluiten anders zal er weinig in het bestek blijven zitten!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Wat een geinig idee zeg, peper en zout in je bestek! Vraag me idd wel af hoe praktisch het is, maar goed!

Een heel andere vraag nu over een andere 'gadget': hebben jullie zo'n geldbuidel voor onder je kleding mee op reis (zoals http://www.bever.nl/reisaccessoires/vei ... elt-deluxe) en vinden jullie het handig? Het lijkt mij eigenlijk vooral vrij irritant zitten en ik zou liever gewoon een portemonee met geld en een plastic ziplock zakje met belangrijke documenten in mijn rugzak(ken) bewaren. Maar ik heb geen ervaring dus ben benieuwd naar ideeën hierover!
bolletjeom
Reisexpert

ik denk dat de meerderheid van de mensen die heeft.
ik ook. en ja, soms zit het irritant maar er is no way dat ik mijn spullen in een rugzak stop die ze zo mee kunnen nemen!! en het zelfde voor de portemonee!
je moet het zelf weten maar ik wil bepaalde zaken niet kwijt raken en de kans dat ze je portemonee rollen of je rugzak jatten is gewoon best aanwezig.

In mijn portemonee zit nooit meer geld dan ik denk nodig te hebben voor die dag. Verder zit er helemaal niets in. Geen bankpasjes of wat dan ook. Als het dan gestolen word (en dat is me "maar" 3 keer gebeurd) dan ben je alleen geld kwijt. Een bankpasje kwijt zijn is super irritant (kan ik helaas ook uit ervaring melden).
In de buidel stop ik dingen overigens ook in een ziplock zakje omdat je zweet en de buidel dan nat wordt. Hier zit mijn geld in dat ik die dag niet nodig heb, mijn bankpasjes en creditcard, 2 travelercheques en soms mijn paspoort.
Mijn paspoort stop ik wel eens in mijn gewone rugzak achter slot en grendel. Hij maakt de buidel een beetje dik.

Ik draag de buidel overigens op mijn onderrug. dat zit fijner dan op je buik. Maar ik heb hem eigenlijk altijd om. Met name op reisdagen. Dan kan mijn dagrugzak tenminste gewoon in het vak boven mijn hoofd liggen of tussen mijn benen staan in de bus zonder dat ik me erge zorgen hoef te maken dat ie gejat word.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik heb idd ook zo'n geldbuidel. Als ik een reisdag heb doe ik hem altijd om en gebruik ik hem zo'n beetje hetzelfde als Bolletjeom beschrijft. Vind hem niet echt lekker zitten maargoed, wel een veilig idee...

Op dagen dat ik denk wat minder risico te lopen (dat ik niet in een bus hoef bv) of als ik niet alles bij me heb dan draag ik ook wel eens deze buidel van Huissteil Afbeelding Deze draag ik gewoon over mijn kleren heen. Je kan op die manier makkelijk bij de spullen en het is iets moeilijker te rollen dan een rugzak... Die van mij is volgens mij net iets anders dan die op de foto, het is 1 compartiment afgesloten met een rits. Er past precies een kleine portemonnee, paspoort (of kopie), mijn telefoon en een klein fototoestel in. Dan zit ie wel echt vol maar heb ik alles bij me wat waardevol is.

Ik ben ook wel een iemand tegengekomen die een uitgebreidere versie van zo'n buidel had, (zelfgemaakt volgens mij). Dat was een brede "band" die op de rug met klitteband vast zat. Op de buik zaten 3 vakjes met klitteband voor grotere dingen en aan de binnenkant van de band (direct tegen de huis van de buik aan dus) zaten 3 dunne vakjes met ritsen waar ze alle acht waardevolle dingen in stopte. Ze was er zelf heel erg blij mee en vond het heel practisch. Ik twijfel nog steeds een beetje wat ik ervan vind... het zag er wel heel handig uit omdat je het dus ook kunt gebruiken voor spullen waar je wel gewoon bij wil kunnen (je gaat niet op straat ff lekker wat uit je buidel pakken...) maar aan de andere kant valt het ook meer op en kunnen andere mensen er misschien ook beter bij... ben benieuwd hoe jullie over zo iets denken!
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

ik vind het er leuk uitzien!
Maar ik zou er nooit iets waardevols in willen stoppen. Hoewel het ietsje minder makkelijk te jatten is als een rugzak (die zet je wel eens op de grond als je op een terasje gaat zitten) schreeuwt het ding : "kijk mij, hier zit vast iets in dat de eigenaar goed bij zich wil houden!! minstens een camera of een portemonee.."

Ik heb een klein "jat" portemoneetje. Die zit altijd in mijn broekzak! als ik geen broek aan heb verdwijnt ie in mijn bh (serieus). Ik kies er altijd 1 uit waar een lusje aan zit en daar doe ik dan een haakje aan zodat mijn portemonee altijd vastzit aan een riemlus van mijn broek. ze kunnen hem dus niet ongemerkt uit je broek trekken. Groot voordeel is ook dat ik hem niet snel verlies. Het overkomt me wel eens dat ik hem aan mijn lus voel bungelen omdat ik het heb laten vallen of niet goed terug heb gestopt in de zak.
diefstal helemaal tegenhouden doet het niet want hij is wel een keer losgesneden. wilde ik mijn portemonee pakken, had ik alleen het lusje met het haakje nog ;(
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hmmm ja als ik dit zo lees lijkt het me toch wel verstandig, zo'n ding...vooral om ook niet alles op 1 plek te bewaren zodat je alles in één keer kwijt bent als je wordt beroofd.
Die van jou ziet er echt superleuk uit, LadyHeather!!

EDIT: Oh wat word ik hebberig van die huissteil website zeg!!!
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Yep, wij hebben ook zo'n ding meegenomen en heb hem vorige week voor het eerst gebruikt na 10 maanden! Hadden dus misschien de moeite van het meenemen kunnen besparen, maar goed nu hadden we ten minste de keus.
De portemonnee gaat bij ons achter slot in de rugzak of mijn vriend houdt hem in zijn broek in een ritsvak. Die buidel heb ik vorige week voor onze paspoorten gebruikt tijdens een jungletour, die wilden we namelijk nergens achter laten (de portemonne lag in de lodge, het is goed gegaan ;))
bolletjeom
Reisexpert

die hippe leuke reisgadgets van de HEMA (geen idee meer in welk topic die voorbij kwamen) zijn nu met 15% korting!

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/thema/v ... 20uit.aspx
Plaats reactie