Barcelona

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Barcelona of andere budget-zon tips.

Bericht door bolletjeom »

1 tip: de sagrada famillia niet in gaan! Van binnen is er verder niets te zien behalve steigers.. Ik vond het toen zonde van de 20 euro ofzo die ik betaald heb...
ieder zijn mening maar daar ben ik het zóóó ongelooflijk niet mee eens! 8-)
Ik vond het prachtig om van binnen te zien.

als je vliegt op Girona en de tijd hebt blijf daar dan een nachtje. Ik vond het een verrassend leuk stadje voor een dag!
Met het gewone openbaar vervoer naar Barcelona vanuit Girona is veel goedkoper dan de airport shuttle.

lunchtip, ze verkopen ook maaltijdsalade bakken. lekker in het park op eten 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:
1 tip: de sagrada famillia niet in gaan! Van binnen is er verder niets te zien behalve steigers.. Ik vond het toen zonde van de 20 euro ofzo die ik betaald heb...
ieder zijn mening maar daar ben ik het zóóó ongelooflijk niet mee eens! 8-)
Ik vond het prachtig om van binnen te zien.
Zelf vond ik het ook erg de moeite waard om binnen te kijken, maar ja smaken verschillen. Tis inderdaad wel duur.

Is Lissabon niet een stik goedkopere optie. Of anders het voormalige Joegoslavie?
Tommm

Bericht door Tommm »

Idd, ieder zijn eigen mening;)!

Ik ben zelf ook in Alanya, Turkije geweest! Dat was ook SUPER! Allemaal gastvrije mensen die super aardig zijn! De reis was voor ons 330 euro (inclusief appartement) en het leven daar was ook spotgoedkoop.. Even ter illustratie.. We hebben met zn 6e in een restaurantje een hele avond gezeten: 3 gangen diner, veel biertjes/cocktails e.d....
We waren in totaal 300 turkse lira kwijt (= 150 euro).. Dit klinkt veel.. maar we waren met zijn 6e!

Ook het ontbijt was super goedkoop.. 3 lira voor: iedereen 2 of 3 broodjes, luxe beleg, melk & water..

Ik vind het egt ene aanrader! (appartement green park was ook super goed!) Dus het is super mooi daar, en low-budget!!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Tommm schreef: Daarnaast is parc guell erg mooi! en (ik ben de naam even vergeten) een monnikenklooster in de bergen ook... Daarnaast is het olympisch dorp ook een goede optie. Wat ik nog meer mooi vond was het aquarium (bij de zee)!
Bedoel je toevallig Montserrat?

Girona is zeker een leuk stadje, ben er met mijn studie geweest, en op krukken was het een hel met al die trappetjes maar vond het wel erg mooi!
Tommm

Bericht door Tommm »

Jaa ik bedoelde monserat:)! Dat was super mooi!
Jeannette
Reiziger
Contacteer:

Girona - Barcelona

Bericht door Jeannette »

Heb net een ticket geboekt naar (ik dacht barcelona) ontdek ik net net dat ik een ticket naar Girona heb geboekt ipv Barcelona.. (Barcelona stond er tussen haakjes achter dus ik dacht met m'n domme hoofd het vliegveld heet Girona.. :@ )
Weet iemand wat de goedkoopste manier is om van Girona naar Barcelona te gaan?
groeten Jeannette
live is not the amount of breaths you take but the moments that take your breath away
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Montserrat is zeker super mooi! Als meisje als je daar de zwarte madonna kust dan schijn je zwanger te worden.. heb het maar niet uitgeprobeerd toen ik er was.. de route er naar toe vond ik ook schitterend.. weet niet hoe en of je er met openbaar vervoer kan komen want waren met de studie en hadden eigen bus..
bolletjeom
Reisexpert

Re: Girona - Barcelona

even info terug gezocht op mijn site. prijzen zijn wel van 2007 maar het geeft je een indicatie
Girona is overigens een erg leuk stadje. wij hebben 2 nachten en 1 dag Girona gedaan en 5 Barcelona
Omdat Ryanair dus vliegt op Girona moet je vanuit daar nog met de bus naar Barcelona. Dit is ter plekke goed geregeld en de bus kost €12.- per enkeltje. De bus naar Girona kost €2.05.
De trein van Girona naar Barcelona kost €5.65 en doet er 1.5 uur over.
De trein gaat vanaf het centrum van Girona niet vanaf de luchthaven
een 10 rittenkaart voor de Metro in Barcelona kost €6.90
1 losse rit kost €1.25
heel Barcelona is 1 zone dus 1 strip per keer dat je onder de grond gaat.
Tommm

Bericht door Tommm »

Naar monserrat kun je een redelijk stuk met een treintje komen (een takeltrein) Maar je zult volgens mij altijd nog een stukje moeten lopen... Maar het is wel een super mooi stuk om te wandelen!

Verder ga ik deze zomer zelf (weer) naar barcalona, weet iemand nog bepaalde bezienswaardigheden wat niet heel duur is, maar toch zeker de moeite waard! ik wil proberen om de iets onbekendere plekken te bezoeken, wat toch gezien moet worden!
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Je kunt het zo duur of goedkoop maken in Barcelona als je wilt. Goedkope vliegtickets moet zeker lukken!! Denk er inderdaad aan dat je met Ryanair op Girona landt en dus nog met de bus moet en dat je voor allerlei zaken moet bijbetalen, zoals inchecken, koffers inchecken, betalen met creditcard etc. Dat is PP waarschijnlijk iets van €40 extra. Bekijk dus ook even wat tickets bij andere goedkope maatschappijen, zoals Transavia en EasyJet doen. In Barcelona zou je ook in een 2p kamer in een hostel kunnen logeren. Er zijn hostels waar je voor weinig een 2p kamer hebt en dan zit je midden in het centrum. Ook zijn er genoeg dingen die je gratis of goedkoop kunt doen in Barcelona. Ik heb een aantal tips op mn website staan. Als je nog meer tips wilt: let me know!

Ook een goedkope stad in Europa: Lissabon. Helemaal super!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
zaratoestra
Reisexpert

6 daagjes vrijaf: Barcelona of tripje bologna-firenze-siena

Bericht door zaratoestra »

heyhey,

leukleuk...net mijn contract verlengd gekregen en alvast enkele dagen vrijaf genomen met de goedkope ryanair tickets (tem vanacht)
't is van 25/11 tem dinsdag 30/11 dat we vrijaf hebben.

Bjorn wil al heel lang naar Barcelona en nu net een ticket gevonden voor 70 euro/2p.
Ikzelf weet het zo niet met Barcelona, tzal daar wel echt de moeite zijn maar is het niet allemaal 'overroepen'.
Kan niet echt goed uitdrukken wat ik bedoel: tis eerder zoiets van ja, Barcelona, ok...tzal daar wel mooi zijn en ooit ga ik er wel eens heen... maar elke keer er tickets open staan dan kies ik gelijk een andere bestemming.

Er staan ook goedkope tickets op Bologna (20 euro/2 personen). Zelf wil ik sowieso ook nog eens naar Bologna om dit te combineren met Siena,San Gimignono,.... Firenze en Pisa ben ik net geweest in maart... maar Firenze en de omgeving er rond vond ik prachtig...
we zouden zo met de trein kunnen gaan of een autotje huren en zo verschillende steden aandoen...
Wat het dan op die manier ook duurder maakt dan gewoon op 1 plek blijven.

Boedapest leek ons ook nog wel iets: ik ben er enkele uren geweest op mijn 10 jaar ofzo en een stad aan het water is toch beetje speciaal !! Alleen de prijzen van wizzair nog niet gechecked.

Of hebben jullie nog andere ideeën voor steden?
We willen zowieso lekker eten, veel wandelen in de stad, oude gebouwen en musea trekken ons wel.
Shoppen en uitgaan hoeft niet.
Steden waar we al geweest zijn of een van ons beiden is:
Rome, Venetie,Madrid,Granada,Istanbul,Athene,Marrakech. Ik was op mijn eentje in Stockholm,Praag,Firenze/Pisa
We vonden Madrid niet echt ons ding: nogal 'ver' van elkaar en geen slentersteegjes. Stockholm was leuk maar blies me niet weg.
Zelf heb ik het gelijk nogal voor Spanje/Italie/griekenland...
Dublin,Edinburgh hoor ik zoveel goede dingen over maar kweet niet, iets houd me tegen.

Dus alle tips zijn welkom... en liefst zo vlug mogelijk :-) want ryanair loopt vannacht af.
zaratoestra
Reisexpert

Re: 6 daagjes vrijaf: Barcelona of tripje bologna-firenze-si

aloha,

ben hier zelf vroeger dan verwacht terug... uiteindelijk mijn ventje zijn zin maar gegeven :-)
' tis Barcelona geworden.
We zijn er 4 volle dagen...

inside tips zijn altijd welkom...
bolletjeom
Reisexpert

ik vind barcelona geweldig. Ik ben dan ook weg van Gaudi en dan heb je aan 1 week niet genoeg. Mocht je Barcelona gezien hebben na 3 dagen dan kan je altijd even op enneer met de trein naar Girona. Een lief stadje om doorheen te lopen
zaratoestra
Reisexpert

@rudi,

ben het inderdaad allemaal een beetje aan het bekijken en Girona was ook al in me opgekomen.
Nu nog maar even cheap accomodatie zoeken
bolletjeom
Reisexpert

wat zoek je? wij hadden een leuke kamer op een prima lokatie.

dat was toen €56 per nacht voor 2 personen dus. een eigen kamer en een eigen badkamer maar wel over een gang. We hadden een balkonnetje en zaten letterlijk midden in het centrum en 2 straten van Plaza Reial.

het zat bij een hostel in. dus als je ietsje goedkoper wilt kan dat daar ook
Plaats reactie