Barcelona

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
bolletjeom
Reisexpert

Barcelona

Bericht door bolletjeom »

volgende week ga ik een week naar Barcelona en begin Juli een lang weekend naar Madrid

Heeft iemand tips?
Waar moet ik heen? wat moet ik doen? wat moet ik niet doen? eten?drinken? slapen?
alles is welkom

groetjes Rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
TjerkenBart

Beginnende Backpackers willen naar Barcalona

Bericht door TjerkenBart »

Wij (Bart en Tjerk). Willen binnenkort (8 tot 18 Juli) op backpack vakantie naar Barcalona. Wij hebben 2 interrail tickets gekocht en The Oficial International Youth Hostels Guide 2008. De interrail tickets zijn 5 reisdagen binnen 10 dagen.

Maar wij blijven nu met de vraag zitten hoe wij het best kunnen reizen. Het idee was om te beginnen op Rotterdam centraal en van daar uit af te zakken.

Wij hebben hierover 3 vragen:
1: Hoe kunnen wij het best reizen zonder in een Thalys of TGV te moeten stappen?
2: In hoevere moeten wij de route van te voren plannen?
3: Moeten we youth hostels van te voren boeken?

We bedanken jullie alvast voor de moeite.

Groet
bolletjeom
Reisexpert

Mijn ervaring is dat je zeker in Barcelona het beste de youthhostels vooruit kunt boeken.
Toen wij vorig jaar in juni 2 weken voor vertrek wilde boeken zaten de goedkope al vol!
Tommy
Reiziger

Barcelona of andere budget-zon tips.

Bericht door Tommy »

Ben met wederhelft eigenlijk aan het sparen voor een jaar reizen voor over anderhalf jaar, maar het begint toch wat te kriebelen om dit jaar toch budgetterig het zonnetje op te zoeken.

We zijn beiden nog nooit in Barcelona geweest, dus zaten daar eens naar te kijken. Tot nog toe hebben we gevonden voor 7 nachten Barcelona;
- RyanAir via Bremen heen en terug incl.tax 42 euro per persoon
- Residencia Universitaria Agora BCN 190 euro per persoon

Accomodatie is wel een eindje uit het centrum, maar daar is de prijs ook wel redelijk naar.

Iemand wellicht andere tips wat betreft accomodatie in Barcelona?

Of andere budget-zon tip buiten Nederland?
El Niño
Reisexpert

Re: Barcelona of andere budget-zon tips.

Bericht door El Niño »

Dat moet toch haast wel Turkije zijn lijkt me. Barcelona is een dure stad. He, ik dacht dat Easyjet altijd goedkoop naar Barcelona vloog..... :?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Je hebt ook Bulgarije, waar je goedkoop heen kan...
OHannemarie

Bericht door OHannemarie »

Hoi Tommy

Zo te zien heb je goede tickets gevonden! Houdt er wel rekening mee dat Ryan air land op Girona en niet op Barcelona. Het is met de bus ongeveer een uurtje reizen dus het valt wel mee maar dat je het wel in gedachten houdt. Eventueel kun je ook nog kijken bij clickair of vueling, beide maatschappijen vliegen op Barcelona (vanaf schiphol) en het is hetzelfde type maatschappij als Ryan air, budget maar niks mis mee. Ze bieden niet altijd zo goedkoop aan maar vaak kun je wel een leuk prijsje vinden. Het is bij deze maatschappijen zo dat je nog voor de koffers moet betalen (20euro) bij het inchecken, ik zou even goed kijken of dat bij RyanAir ook zo is of niet!

Wat betreft de locatie. 190 euro is een mooie prijs, zeker als je in het hoogseizoen gaat. Buiten het centrum zitten hoeft helemaal geen probleem te zijn omdat het metro transport enorm goed is. Ik moet zelf elke dag van net buiten de grens van BCN naar het midden van het centrum en dat is van deur tot deur niet meer dan 30 minuten. De metro rijdt elke dag tot 00.00, op vrijdag tot 02.00 en zaterdag de hele nacht door. Er zijn ook nachtbussen en taxi´s zijn zeer goed te betalen (centrum naar mijn huis is niet meer dan 10 euro, best netjes dacht ik zo).

Je zou ook eventueel kunnen kijken voor een appartement of studio in het centrum. Je moet dan even goed zoeken maar ik heb met regelmaat kleine studiootjes op het internet gezien die ook rond de 200 euro voor een week zouden uitkomen.
De stad zelf is redelijk goedkoop als je weet waar je moet zijn. Op toeristische plekken zoals bij het strand en rondom plaza catalunya is het soms best prijzig om wat te drinken en te eten maar als je in de kleinere barretjes in de zijstraatjes en buiten het centrum gaat zitten kun je soms voor 20 euro eten en drinken met zijn tweeën. Kijk gewoon goed om je heen en wijk een beetje uit het toeristische gedeelte, er is meer dan genoeg te vinden! Restaurantjes in deze straatjes zien er overigens soms een beetje pauper uit maar het eten is over het algemeen hartstikke goed.

Ik hoop dat dit nuttige informatie is! Als je meer wilt help ik je graag.

OHannemarie
(Oh-Barcelona)
bolletjeom
Reisexpert

Barcelona is mooi maar niet echt goedkoop.
je hebt de goede vlucht en de goede accomodatie maar ter plekke zal je toch vrij veel geld kwijt zijn. wij waren met erg hard opletten toch tegen de €100 per dag kwijt met z'n tweeen. dan hebben we wel veel entree betaald om de Gaudi dingen te zien maar ook erg veel bakken sla in het park zitten eten.
Het oostblok is ook zeer zon vast in de zomer en vele malen goedkoper.
is het niet leuker om lekker uitgebreid uit eten te gaan met z'n tweeen voor €10 ipv muffins te kopen in de supermarkt met een flesje cola om in het park op te peuzelen voor hetzelfde bedrag??
Krakow is een pracht stad en erg goed koop. ook het vliegen en slapen en heel veel gezellige barretjes, relaxte parken om in te zonnen en vrijwel zeker zon.
Zelfde ook voor Praag
als je graag strand wilt kan je ook eens kijken naar kroatie ofzo

Turkije is niet zo heel goedkoop. je kunt voor €200 er heen vliegen maar niet voor veel minder. en ter plekke is het niet loei duur maar ook zeker niet goedkoop. Zeker niet aan het strand.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Of Praag nu echt zo goedkoop is hoor je over 2 weken. Op de een of andere manier denk ik dat de prijzen daar vrij hard gestegen zijn....hoewel er niet heel veel verschil in de hostelprijs zit die ik in Krakow ga betalen en in Praag.
OHannemarie

Bericht door OHannemarie »

Ik wil het argument van Bolletjeom toch een klein beetje weerleggen. Het is wel waar dat oost-europa over het algemeen goedkoper is en als je daar naartoe wilt moet je dat natuurlijk absoluut doen maar het feit dat Barcelona zo duur is valt echt heel erg mee.
Ik hoor vaker dat mensen vinden dat Barcelona zo duur was maar ik woon hier nu zelf al enkele maanden en ik spendeer minder geld dan in Nederland. Het punt is dat je niet op een terrasje moet gaan zitten of eten in een restaurant naast een toeristische attractie want dat is logischerwijs duurder. Als je de kleine buurt kroegjes en restaurantjes opzoekt (waar je er op elke hoek van de straat ongeveer 2 van vind) kun je heel goedkoop eten en drinken. Toen mijn ouders hier met de rest van het gezin waren stonden ze er elke keer van versteld hoe goedkoop het was, behalve dan die ene keer dat ze een pizzabroodje haalden op de Passeig de Gracia. Ik heb bijvoorbeeld met mijn vriend in een traditioneel catalaans tapas restaurant lekker en uitgebreid gegeten (stuk of 7 grote tapas) met 3 bier en 2 wijn erbij voor 17 euro. Die restaurantjes zien er dan niet uit alsof je er even lekker gaat eten (klein en weinig aangekleed) maar over het algemeen vind je daar de echte traditionele, lekkere gerechten.

Overigens is het wel zo dat het prijzig is om bepaalde attracties in te gaan en daarom doe ik dat ook niet. De stad is prachtig zonder alle gebouwen van Gaudí in te gaan en er zijn veel dingen die ook het bezoeken waard zijn waar je niet voor hoeft te betalen. Daarnaast begreep ik dat je op zoek bent naar een budget-zon vakantie dus ben je denk sowieso niet van plan de hele tijd gebouwen binnen te gaan.

Even voor de zekerheid, dit is niet bedoeld als aanval op bolletjeom maar gewoon om even te vertellen dat ook Barcelona met een budget goed te doen is :)

OHannemarie
(Oh-Barcelona)
bolletjeom
Reisexpert

ik voel me niet aangevallen hoor
je hebt ook wel gelijk dat het budget kan....maar je moet er wel veel moeite voor doen en toch ook wel een beetje de weg kennen. Als je er net bent kan je soms wel inschatten of je toeristisch zit maar soms ook niet.
Wij gingen in een tapasbarretje zitten waar het ons niet toeristisch leek. Met een bar vol hapjes en dan moest je wat aanwijzen. Dus wij de prijs vragen maar dat werd weggewimpeld. wij nog eens vragen en toen werd ons op het hart gedrukt dat alles tussen de 3 en 5 euro was....totdat we de rekening kregen die over de 50 euro was terwijl we 4 schaaltjes en 2 cola hadden gehad. Bleken nu net onze schaaltjes 9 euro per stuk te kosten en het broodje met tomaat 6!!
We zaten dus duidelijk toch verkeerd. Toen hebben we 2 dagen bakken sla bij het metrostation gekocht om het budget weer een beetje recht te trekken...hahaha

Het kan dus maar in bijvoorbeeld Krakow moet je moeite doen om meer dan 10 euro te betalen terwijl je 3 gangen naar binnen zit te werken in een restaurant dat eigenlijk al toeristenprijzen voert.
Begrijp me niet verkeerd....ik ben dol op Barcelona!
Ik zou er ook wel willen wonen....en dan een Nederlands salaris hebben ;)
Nicky

Re: Barcelona en Madrid

Bericht door Nicky »

Mocht je toevallig een goedkoop hostel in Madrid zijn tegengekomen, houd ik me aanbevolen ;)
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

Ik heb een aantal adressen waar je heerlijk Tapas kunt eten!

Tapa Tapa, Passeig de Gracia 44
Txapela, Passeig de Gracia 8-10
Quasi Queviures, Passeig de Gracia 24
Ba Ba Reeba, Passeig de Gracia 28

Verder raad ik je aan om, als je een bezoek brengt aan Parc Guell bezoekt, er voldoende tijd voor uit te trekken. Wij dachten dit even snel te bezoeken, maar hadden niet genoeg tijd om alles te zien.

Beetje toeristisch, maar wel mooi zijn de fonteinenshows van Montjuïc. Deze worden op vrijdag en zaterdag gegeven om 19:00, 19:30, 20:00 en 20:30. (afhankelijk van wanneer je gaat)

Huur een fiets en ontdek Barcelona per fiets. Er zijn diverse fietsverhuurbedrijven of maak gebruik van Bicing (www.bicing.com).

Breng een bezoekje aan het strand.

Ik hoop dat je wat met mijn tips kan!
bolletjeom
Reisexpert

voor hotels in madrid moet je even op deze site in de hosteldatabase kijken
ik ben er nui 2 keer geweest en beide keren bij Amigos backpackers. ze hebben 2 locaties en die zijn allebei goed!
Tommm

Bericht door Tommm »

Ik kan barcelona zeker aanraden voor een week!!

Ik (ben zelf nu 18) Ben hier met school geweest vorig jaar en dat was SUPER! we hebben hiervoor 400 euro betaald... En je kunt inderdaad heel veel geld uitgeven daar, maar ik ben hier zelf nog een keer naar terug gegaan (en wil van de zomer weer) omdat ik het een hele gave stad vind!

1 tip: de sagrada famillia niet in gaan! Van binnen is er verder niets te zien behalve steigers.. Ik vond het toen zonde van de 20 euro ofzo die ik betaald heb...

Daarnaast is parc guell erg mooi! en (ik ben de naam even vergeten) een monnikenklooster in de bergen ook... Daarnaast is het olympisch dorp ook een goede optie. Wat ik nog meer mooi vond was het aquarium (bij de zee)!

Verder moet je in de steegjes achteraf in kleinere restaurantjes gaan zitten.. Dit zijn meestal erg mooie kleine straatjes, met veel leuke en gezellige barretjes en restaurantjes. Hier kun je heel goed eten, tegen een goede prijs. Wat wij altijd gebruikte is als je ergens binnen komt, en er zitten veel spanjaarden dan is het goed en goedkoop!

Ook (zeker handig als je met meerdere mensen gaat) is het handig om in een klein supermarktje ene stokbrood te kopen (nog geen euro) en wat kaas/ham e.d. (rond de 3 euro).. Die kaas/ham kun je vaker gebruiken of met meerdere mensen delen;)! Zo heb je mooi een goedkope lunch!

Verdere tips: vermijd alle terrasjes e.d. op de ramblas en op andere grote pleinen..

Mijn grootste tip: Loop de ramblas 1x door, ga daarna alle zij-steegjes in! Dan kom je de leukste dingen tegen!

Succes (voor meer info over bepaalde dingen mail me ff: tomotoboy@hotmail.com)
Plaats reactie