FAQ: Meest gestelde vragen Australië
Plese help van een newbie
He allemaal,
Aangezien ik hier net ben heb ik wat vragen
Ik wil volgend jaar rond oktober voor ongeveer 30 dagen naar Australie gaan en misschien daarna nog 1 week naar Bali
Is 30 dagen te kort voor Australie of zeggen jullie kan makkelijk
Ik heb met backpacken totaal geen ervaring, wel regelmatig naar Egypte,Bali, USA geweest maar waren allemaal hotels of in de states met een camper 3 weken rond getrokken
Mijn budget zou ongeveer ex tickets 4000 euro zijn, ik denk dat dit wel genoeg is
Zeker ook omdat ik niet veel om luxe geef, maar in de hitte des te meer om een cold beer
Alle tips etc zijn van harte welkom alsmede ook goede reisorganisaties of misschien wel iemand die mee zou willen
Ik ben trouwens 33
Grtz
Aangezien ik hier net ben heb ik wat vragen
Ik wil volgend jaar rond oktober voor ongeveer 30 dagen naar Australie gaan en misschien daarna nog 1 week naar Bali
Is 30 dagen te kort voor Australie of zeggen jullie kan makkelijk
Ik heb met backpacken totaal geen ervaring, wel regelmatig naar Egypte,Bali, USA geweest maar waren allemaal hotels of in de states met een camper 3 weken rond getrokken
Mijn budget zou ongeveer ex tickets 4000 euro zijn, ik denk dat dit wel genoeg is
Zeker ook omdat ik niet veel om luxe geef, maar in de hitte des te meer om een cold beer
Alle tips etc zijn van harte welkom alsmede ook goede reisorganisaties of misschien wel iemand die mee zou willen
Ik ben trouwens 33
Grtz
Beste Rhino,
30 dagen is echt veel te kort. Om alleen al de oostkust te zien doen de meeste mensen 5 weken over en dan ben je toch bijna iedere dag bezig met reizen.
Wat je het beste kunt doen (volgens mij) is goed uitzoeken wat je wil zien of waar je rond wil trekken. Dus dat je echt enkele plaatsen optimaal bezoekt en de rest wat minder.
€4000,- is meer dan genoeg. Van dit bedrag heb ik zo'n 4 maanden van geleefd, lowbudget dan wel.
In australie zijn er voldoende middelen om jezelf te verplaatsen. Per bus vliegtuig ( grotere steden althans) of liftend met backpacker of je eigen camper huren. Het maar net wat je zelf wilt.
Erik
30 dagen is echt veel te kort. Om alleen al de oostkust te zien doen de meeste mensen 5 weken over en dan ben je toch bijna iedere dag bezig met reizen.
Wat je het beste kunt doen (volgens mij) is goed uitzoeken wat je wil zien of waar je rond wil trekken. Dus dat je echt enkele plaatsen optimaal bezoekt en de rest wat minder.
€4000,- is meer dan genoeg. Van dit bedrag heb ik zo'n 4 maanden van geleefd, lowbudget dan wel.
In australie zijn er voldoende middelen om jezelf te verplaatsen. Per bus vliegtuig ( grotere steden althans) of liftend met backpacker of je eigen camper huren. Het maar net wat je zelf wilt.
Erik
-
- Contacteer:
hej joch,mijn vorige trip heeft 3 maand geduurd,en dat was al vrij kort,maar ja ik als ouwe zak moet werken é,'k moest ook niet echt op een budget letten,maar heb toch de eerste 5 weken m'n budget eens bijgehouden en kwam toen zo rond de 1200 euro uit en heb me echt niks te kort gedaan,met 4000 euro kom je echt een heel eind,effe ter plaatse steeds informeren naar de goedkoopste overnachtingsplaatsen scheelt al snel een hap op je budget,goedkoopste was gewoonlijk in een pub ergens in the middle of nowhere eens een week verbleven voor 10 euro of hier of daar in een schaapscheerders barak,krijg je soms geregeld in ruil voor wat klusjes opknappen.Slukes.
FAQ: Meest gestelde vragen Australië
Het aantal topics in het forum blijft groeien en we hebben steeds meer nuttige reisinformatie verzameld, om daarmee het overzicht niet te verliezen hier een overzicht van veel gestelde vragen en natuurlijk de antwoorden.
Lees dit topic en de reisinformatie even goed door zodat niet steeds dezelfde vragen beantwoord hoeven te worden. Uiteraard mag je altijd aanvullende vragen stellen op de betreffende topics!
Hoe kom je goedkoop in Australië?
Dit hangt helemaal af van je reisplanning de tijd dat je er naar toe gaat en hoeveel geld je er aan uit wilt geven. Lees in ieder geval deze artikelen even door om de basis info te weten te komen.
Vliegen naar Australië
Hoe vind je goedkope vliegtickets
Alles over Round the World tickets
Moet ik met of zonder reisorganisatie gaan?
Lees even deze discussie met verschillende meningen zodat je voor jezelf kunt afwegen of je wel of niet met een organisatie moet reizen.
Hoeveel geld moet ik meenemen? (puntje 4)
Lees dit topic en de reisinformatie even goed door zodat niet steeds dezelfde vragen beantwoord hoeven te worden. Uiteraard mag je altijd aanvullende vragen stellen op de betreffende topics!
Hoe kom je goedkoop in Australië?
Dit hangt helemaal af van je reisplanning de tijd dat je er naar toe gaat en hoeveel geld je er aan uit wilt geven. Lees in ieder geval deze artikelen even door om de basis info te weten te komen.
Vliegen naar Australië
Hoe vind je goedkope vliegtickets
Alles over Round the World tickets
Moet ik met of zonder reisorganisatie gaan?
Lees even deze discussie met verschillende meningen zodat je voor jezelf kunt afwegen of je wel of niet met een organisatie moet reizen.
Hoeveel geld moet ik meenemen? (puntje 4)