Varkensgriep: Wie zit er nu in Cancun/Yucatan?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
El Niño
Reisexpert

Re: Varkenspest: Wie zit er nu in Cancun/Yucatan?

Bericht door El Niño »

Eigenlijk Mexicaanse griep toch :P ? Maar dat heeft er mee te maken dat dit een oud topic is (misschien wil je de titel veranderen?). Maar idd, de varkenspest was sowieso wat anders geloof ik........
bolletjeom
Reisexpert

Re: Varkensgriep: Wie zit er nu in Cancun/Yucatan?

Bericht door bolletjeom »

vind het belachelijk dat de griep "mexicaans" is gaan heten omdat sommige mensen (joden en moslims) er een probleem mee hadden dat het varkensgriep heette en niet geassocieerd wilde worden met zo'n onrein dier.
Nu zit een heel land en zijn bevolking met een stigma voor de komende tig jaar.
Want iedereen blijft huiverig voor Mexico terwijl de risico's in andere landen veel groter zijn.
Jammer voor het volk, het land en de mensen die nu inkomsten missen door een ingestorte toeristenindustrie. Ik heb het vermoeden dat varkens veel minder last gehad zouden hebben van een slechte reputatie O~)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:vind het belachelijk dat de griep "mexicaans" is gaan heten omdat sommige mensen (joden en moslims) er een probleem mee hadden dat het varkensgriep heette en niet geassocieerd wilde worden met zo'n onrein dier.
Nu zit een heel land en zijn bevolking met een stigma voor de komende tig jaar.
Want iedereen blijft huiverig voor Mexico terwijl de risico's in andere landen veel groter zijn.
Jammer voor het volk, het land en de mensen die nu inkomsten missen door een ingestorte toeristenindustrie. Ik heb het vermoeden dat varkens veel minder last gehad zouden hebben van een slechte reputatie O~)
Ja, klopt. De Mexicanen zijn niet blij met die naam. En terecht.......
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

vind het ook stom, ook dat artsen van de ggd alleen extra moeten opletten met grieppatienten die net terug komen uit mexico of de vs, terwijl thailand, australie en UK ook heel heftig zijn.
hier in indonesie noemen ze het trouwens gewoon BABI-flu hihihi
Plaats reactie