Varkensgriep: Wie zit er nu in Cancun/Yucatan?
Re: Varkenspest: Wie zit er nu in Cancun/Yucatan?
Eigenlijk Mexicaanse griep toch
? Maar dat heeft er mee te maken dat dit een oud topic is (misschien wil je de titel veranderen?). Maar idd, de varkenspest was sowieso wat anders geloof ik........

- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Varkensgriep: Wie zit er nu in Cancun/Yucatan?
vind het belachelijk dat de griep "mexicaans" is gaan heten omdat sommige mensen (joden en moslims) er een probleem mee hadden dat het varkensgriep heette en niet geassocieerd wilde worden met zo'n onrein dier.
Nu zit een heel land en zijn bevolking met een stigma voor de komende tig jaar.
Want iedereen blijft huiverig voor Mexico terwijl de risico's in andere landen veel groter zijn.
Jammer voor het volk, het land en de mensen die nu inkomsten missen door een ingestorte toeristenindustrie. Ik heb het vermoeden dat varkens veel minder last gehad zouden hebben van een slechte reputatie
Want iedereen blijft huiverig voor Mexico terwijl de risico's in andere landen veel groter zijn.
Jammer voor het volk, het land en de mensen die nu inkomsten missen door een ingestorte toeristenindustrie. Ik heb het vermoeden dat varkens veel minder last gehad zouden hebben van een slechte reputatie

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ja, klopt. De Mexicanen zijn niet blij met die naam. En terecht.......bolletjeom schreef:vind het belachelijk dat de griep "mexicaans" is gaan heten omdat sommige mensen (joden en moslims) er een probleem mee hadden dat het varkensgriep heette en niet geassocieerd wilde worden met zo'n onrein dier.
vind het ook stom, ook dat artsen van de ggd alleen extra moeten opletten met grieppatienten die net terug komen uit mexico of de vs, terwijl thailand, australie en UK ook heel heftig zijn.
hier in indonesie noemen ze het trouwens gewoon BABI-flu hihihi
hier in indonesie noemen ze het trouwens gewoon BABI-flu hihihi