Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Bericht door bolletjeom »

allemaal tax en €5 voor de creditcard is nog altijd goedkoper dan allemaal tax en €5 EN een enorm bedrag voor het ticket zelf 8-)
ik vlieg over een paar weken ook "gratis"op en neer naar Manchester. Dat kost me €74,- 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Bericht door Seeker »

Dat bedoel maar, ryanair mag wel goedkoop wezen, maar het is echt alleen wat voor backpackers, als je op laatste moment boekt zijn tickets meestal ook duur, tickets naar glasgow zaten toch tegen 200 euro, want ik wou ook bagage mee nemen.

Al die toeslagen krijg je de nijging om met een gewone maatschappij te vliegen.
bolletjeom
Reisexpert

In de nieuwe Columbus staan een paar originele budget tripjes
welliswaar geen stedentrips:

optie 1
Fietsen langs het ijzeren gordijn. €305
voor treinticket naar duitsland op de heen weg(een schönes-wochenende ticket a €35) en vanuit tsjechie op de terugweg, 2 hotel overnachtingen en 5 keer wildkamperen, een gratis te downloaden fietskaart

optie 2 mediteren in griekenland €435
vliegen naar Thessaloniki, bus en taxi naar Kissos, 6 overnachtingen en maaltijden en dan nog wel even een vrijwillige bijdrage voor de workshop vipassana meditatie

en nog 3 maar ik heb geen zin meer om te tiepen...koop de colimbus maar of ga hem staan lezen in de ako ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ijsvogel schreef:Zo hey, wat een koopjes allemaal. Verzorgen de maatschappijen waar jullie over praten ook vluchten naar Azië of Afrika? 8-)
Marokko is ook Afrika dus ja dan kan je met ryanair vanaf weeze. Is niet zo goedkoop als andere bestemming. Mijn ticket was 124 (incl taxes, bagage, creditkaart fee) voor 5nachten, 6 dagen heb ik daar nog 260 gepind (de laatste dag had ik alleen nog 400dh= +/_ 40 over dus beetje fout ingeschat). Dit is incl een 3 daagse tour naar de Sahara en de Gorges en dus voor 40 euro souveniers.

Als je wat zuiniger doet al ik en je ticket wat eerder boekt moet je wel een lang weekendje kunnen voor 250.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zus

Bericht door zus »

wij gaan volgend weekend naar Praag
Skyeurope is een low cost maatschappij die vliegt naar Oost-Europa. Wij vertrekken op donderdag en keren
terug op zondag voor 260€ voor 2 personen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

zus schreef:wij gaan volgend weekend naar Praag
Skyeurope is een low cost maatschappij die vliegt naar Oost-Europa. Wij vertrekken op donderdag en keren
terug op zondag voor 260€ voor 2 personen.
Klopt, ik heb een rondje Krakow (met Wizzair va Eindhoven) en Praag gedaan. Idd met SkyEurope terug. Maar Praag is niet zo heel goedkoop meer hoor....
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

volgend weekend naar milaan voor 120 euro p.p.
vluchtje met ryanair en 3 overnachtinkies. Goed te doen. Milaan zal 't zelf wel wat duurder maken :)
bolletjeom
Reisexpert

Heb gister gebruik gemaakt van zo'n beroemde Ryanair aanbieding waar je een paar dagen lang voor €1 een vlucht kunt boeken....en die 1 euro is dus INCL de tax!!!
We vliegen van eindhoven naar bristol. voor €1. natuurlijk komt daar €5 bij voor het betalen met creditcard. We hebben besloten samen 1 tas mee te nemen a €10 dus in totaal zijn we voor 2 personen €22 kwijt.
Een week later vliegen we voor hetzelfde bedrag van Manchester naar Weeze. We maken ook gebruik van hun geweldige autohuur aanbieding. met je Ryanair instapkaart huur je bij Hertz een week een auto (fiat panda) voor €99. €14 per dag en je mag hem dus ook ergens anders inleveren!!
Voor een week authuur en 2 vluchten zijn we met z'n tweeen nu dus €143 kwijt. Engeland is verder duur dus dat komt goed uit!

over 2 weken vlieg ik met BMIbaby van Amsterdam naar Manchester. Hier kostte de vlucht €0,00 maar met alle toeslagen en tax kom ik uit op €74 retour
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Kijk dat zijn de betere aanbiedingen!

Moek die aanbiedingen ook maar eens in de gaten houden :)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey,

voor mijn man en ik is dit vrij gemakkelijk.
Zo zijn we ooit eens voor 6 dagen met ons 2 naar Istanbul gegaan (vlucht, voeding, entreegelden, slaping) en we waren met ons 2 300 euro kwijt.

toen hebben we echt wel beknibbeld en vond het jammer dat ik toen een bepaald paleis niet kunnen bezoeken heb. Dat was ons eerste reisje samen,ondertussen zo'n 6 jaar geleden.
Beknibbelen op entreegelden voor bezienswaardigheden doen we eigenlijk nooit meer.
Maar wel op slaping, goedkope vluchten, goedkope restaurantjes zoeken of eettentjes op straat in Azie.

Wat je prijs van 150 a 250 euro voor een citytrip betreft komen wij er steeds makkelijk. Venetie, Rome, Madrid, Praag,...
Ikzelf boek steeds de vlucht bij Ryanair, corendon of Wizzair

Nu ga ik met een vriendin naar Firenze van vrijdag 26 maart tem ma 29 maart en onze vlucht kost 117 euro/2personen en de kamer is een hotelkamer + ontbijt voor 3 nachten 130 euro /2p
Dan heb je nog 250 euro over om te eten en entreegelden te betalen. Als ik dan denk aan de 500 euro budget waar jij op rekent
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Ik heb binnenkort ook weer een leuke lowbudget stedentrip, 5 dagen naar Belfast!
- 90 euro voor een ticket Amsterdam - Belfast
- 56 euro voor 4 overnachtingen met ontbijt (in totaal, dus niet per nacht)
- gratis dagtrip langs de Giants Causeway en naar Derry
- en dan de te verwachten uitgaven ter plaatse, alleen nog lunch en diner + openbaar vervoer. Ruim geschat op 80 euro.

Kom ik totaal op 226 euro uit, als je zonder ruimbagage reist gaat er nog 22 euro af.

En in het najaar heb ik een tripje Istanbul geregeld, ticket voor 40 euro en overnachtingen van 12 euro per nacht. Dat wordt ook een heel erg lowbudget weekje.
Don't dream your life - Live your dream
Seeker

Bericht door Seeker »

bolletjeom schreef:les 1
je kunt nooit ergens goekoop heen op vrijdag en terug op zondag
les 2
de goedkoopste vluchten vind je niet een maand van te voren maar 3 maanden van te voren

;) :P
je kan bij skyscanner ook de exacte data opgeven. komt daar dan niets leuks uit voor jullie?

moet het trouwens een stad zijn of is de natuur ook wat? of een waddeneiland?
Les 3 zoekmachines naar vliegtickets zijn niet vertrouwbaar, heb ik zelf ondervonden toen ik me ticket naar China zoeken was, op site van luchtvaartmaatschappij was ticket 535 ( grappig is dat dit zelfde ticket ook voor 900 aangeboden werd bij hun, en als je dan paar uur later weer keek had je hem weer voor 535 ), maar de zoekmachines die zeggen zogenaamd de goedkoopste tickets te vinden terwijl ze dat echt niet doen.

Dus mijn tip is misbruik de zoekmachines om goedkope vluchten te vinden, maar ga vervolgens dan boeken op de site van luchtvaartmaatschappij en het kan flink schelen, in mijn geval scheelt het een paar 100 euro. Maja ik doe geen kort uitstapjes ik bewaar het geld voor een lange reis.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Boedapest of Praag kunnen ook supergoedkoop!! Vliegen met Malev of Wizz voor minder dan €100 retour en een hostel 2 kamer voor €19 pp als je wilt. En anders gewoon lekker naar de Ooster- of Zuiderburen!! Leuven, Brussel, Brugge, Düsseldorf, Keulen... allemaal heel goedkoop te doen!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
bolletjeom
Reisexpert

net terug van 4 dagen en 3 nachten Riga (letland). Inclusief ALLES nog geen €250 pp kwijt.
Vlucht was €58 pp. Hotel:een prive kamer met prive badkamer in een net hotel hartje stad.€18 pp
ik schat dat we pp gemiddeld ongeveer € 26 per dag hebben uitgegeven. Eten, drinken, entree's etc
En in die 250 zit ook €38 parkeerkosten bij Weeze en €20 benzine kosten om in Weeze te komen.
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

bolletjeom schreef:net terug van 4 dagen en 3 nachten Riga (letland). Inclusief ALLES nog geen €250 pp kwijt.
Vlucht was €58 pp. Hotel:een prive kamer met prive badkamer in een net hotel hartje stad.€18 pp
ik schat dat we pp gemiddeld ongeveer € 26 per dag hebben uitgegeven. Eten, drinken, entree's etc
En in die 250 zit ook €38 parkeerkosten bij Weeze en €20 benzine kosten om in Weeze te komen.
De baltische landen zijn echt goedkoop in eten en drinken he? Dat scheelt weer! Heb ik eens in Litouwen uit gegeten met 8 man. Voorgerecht, hoofdgerecht en een toetje incl drankjes kostte het per persoon ruim 10 euro!
Reizen maakt je rijk.
Plaats reactie