Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Erik
Site Admin

Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Bericht door Erik »

Aangezien ik erg jaloers wordt van al die mensen die ik moet mailen en maar op vakantie zijn (terwijl ze mij opzadelen met werk :P ) wil ik een nieuw algemeen topic starten dat voor iedereen toegankelijk moet zijn met een minimaal budget en minimaal aantal vrije dagen. Bestemming is niet belangrijk zolang het geen Nederland is, maar hoe verder weg hoe meer je naar het maximaal bedrag mag hangen. De totale stedentrip moet zo goedkoop mogelijk zijn. Aangezien de tijd relatief kort is wil je ook zo lang mogelijk ergens verblijven en niet 2 dagen met de bus.

Wij zoeken:
Een stedentrip die niet meer kost dan €150,- - €250,- per persoon (dus inclusief vervoer, slaapplaats en eten). Van vrijdag 27 februari tot en met zondag 1 maart.
CaptainCaveman
Vakantieganger

Re: Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Bericht door CaptainCaveman »

De 'leukere' steden in Duitsland en België moeten voor dat geld sowieso wel te doen zijn, i.c.m. openbaar vervoer. Parijs is voor dat geld ook een optie, per trein.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Om zelf het spits af te bijten hebben wij het volgende zelf gevonden:
Heen: 27 februari om 6.50 met vlucht FR3253 Dusseldorf Weeze - Londen stn
Terug: 1 Maart 17.55 Londen Gathwick (south terminal) naar Dusseldorf Weeze
Kosten: €121,32 pp

Om er te komen willen gaan we met de auto naar Dusseldorf weeze om de auto voor 3 dagen te parkeren
kosten: €25,- (verre parkeerplaats)
Van stansled (airport) naar Victoria BHP (dit is het centrum toch?) met easybus.co.uk : kosten: €8,- pp
Verder denken we nog een metro kaart o.i.d. nodig te hebben maar kon daar de kosten niet van vinden.

Wat hostels betreft (we willen geen dorm) hebben we Wishing Well Inn gevonden voor 2 nachten kosten: €75,92
Enige probleem met dit hostel is dat we geen idee hebben waar het precies ligt?! Kent iemand een goedkoop hostel in het centrum zodat we niet het verschil opmaken aan taxi kosten.

Andere optie kan zijn de Elephant and Castle apartment voor €103,84??

Dat brengt het kostenplaatje voor Wishing Well op: €359,59 / 2 = €179,78 pp
En voor Elephant and Castle appartment op: €387,48 / 2 = €193,74 pp

We verwachten dat we met het resterende bedrag die €50,- toch net te duur uitkomen voor Londen, en we zitten wel echt op de max wat vroege tijden betreft en dus zijn we nu alternatieven aan het zoeken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Brugge Brugge Brugge

enneh. wij vliegen retoer voor €60 naar Krakow en betalen daar €7 per nacht om te slapen...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

CaptainCaveman schreef:De 'leukere' steden in Duitsland en België moeten voor dat geld sowieso wel te doen zijn, i.c.m. openbaar vervoer. Parijs is voor dat geld ook een optie, per trein.
bolletjeom schreef:Brugge Brugge Brugge

enneh. wij vliegen retoer voor €60 naar Krakow en betalen daar €7 per nacht om te slapen...
Kom maar met een b.v. een vlieg en treinticket voor die periode dan. Wij hebben gemerkt dat vooral de periode dat je gaat erg de prijs kan bepalen.
bolletjeom
Reisexpert

mooie overnachtingsplek bij hyde park in de buurt
70 pond per nacht
http://www.lindenhousehotel.co.uk/tariff.htm
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:Brugge Brugge Brugge

€7 Euro? Ongetwijfeld een dorm, maar dan nog :? . Ik krijg steeds sterker het idee dat het Oostblok helemaal niet zo goedkoop meer is :? . Volgens mij moet je vooral kijken naar de vervoerskosten (met de trein op en neer vanuit Brabant naar Schiphol is ook niet gratis...). Brugge lijkt me een goeie suggestie ja. Weekendje Adam is ook niet zo verkeerd hoor ;) . Ik zou vooral snuffelen naar gekke vluchten zoals die van Rudi naar Krakow. Berlijn en Praag hebben volgens mij hun goedkoopste tijd al gehad....
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Voor 60 euro naar Krakau? Met welke maatschappij en vanaf waar dan?

Groetjes Anne
bolletjeom
Reisexpert

Polen/ Krakow is eigenlijk katowice of zoiets. kwartiertje met de bus naar Krakow voor max €3
We vliegen van eindhoven ( moet jullie als muziek in de oren klinken) met Wiz air.
Vlucht is wel een aantal maanden geleden al geboekt dus misschien nu niet meer zo goedkoop. Wel in de carnavalsweek dus best wel een piekweek qua vakantieperiode lijkt me.

Die €7 was een tiep fout. het is €17 per persoon voor een 2 persoonskamer!! geen dorm maar wel in een hostel.

Brugge. tja. een volle tank en €5 voor de tol weg. Dat kost het om er te komen. We betaalde €19 pp per nacht in een 2 persoonskamer in een hostel.
incl benzine geld hadden we een dag gemiddelde van €51 pp. we waren 2 dagen en 1 nacht.
en we zijn lekker uit eten geweest.
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Ik had Wizzair inderdaad al gezien, maar die vliegen alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag, en wij willen op vrijdag en zondag vliegen dus dat gaat 'm niet worden. Wel een goeie tip voor mensen die niet aan die dagen gebonden zijn.

Iemand toevallig ervaring met Berlijn? Lijkt me ook wel wat. Goedkoopste heb ik nu vanaf Dusseldorf met RyanAir, 138 euro retour voor twee personen, dus 69 euro pp incl. belastingen. En Dusseldorf is voor ons makkelijker dan A'dam en goedkoper parkeren dus dat scheelt. Hostels (double room) vallen ook mee in vergelijking met bijvoorbeeld londen. Maar tips zijn altijd welkom.

En anders een andere leuke plek waar je voor weinig geld kan komen?
bolletjeom
Reisexpert

ok..ik deel nog 1 keer mijn gouden tip 8-)

www.skyscanner.net
vul in Nederland alle luchthavens en alle landen bij je bestemming en dan de hele maand febr

http://www.skyscanner.net/flights-from/ ... .html?di=1

skyscanner geeft je dan een mooi overzicht van alle landen op volgorde van prijs.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je gouden tip werkt inderdaad erg goed als je ergens goedkoop naar toe wil maar je moet daarbij niet gebonden zijn aan data. Dat maakt het waarschijnlijk lastiger om wat te vinden..
bolletjeom
Reisexpert

les 1
je kunt nooit ergens goekoop heen op vrijdag en terug op zondag
les 2
de goedkoopste vluchten vind je niet een maand van te voren maar 3 maanden van te voren

;) :P
je kan bij skyscanner ook de exacte data opgeven. komt daar dan niets leuks uit voor jullie?

moet het trouwens een stad zijn of is de natuur ook wat? of een waddeneiland?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

grappig topic!

mijn tripje naar Londen (met Valentijnsdag) komt uit op zo'n 90 pond. Eigenlijk nog best veel, aangezien ik vanuit Leeds met de trein ga en dat niet eens zo heel ver is. Ik slaap en eet bij een vriendinnetje, dus dat kost verder niet zoveel :)

met de auto naar Engeland hoeft ook niet duur te zijn. wanneer ik in juni naar Cornwall ga, ben ik ongeveer 250 euro aan benzine kwijt (gedeeld over 2 personen, we gaan duiken dus dan zit de auto snel vol...) en 90 euro aan de ferry. camping kost 5 pond pppn, en eten hoeft ook niet al te duur te zijn. heb er zin in!!!!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ons tripje naar dublin kosten ons voor (zaterdag heen, maandag terug) incl. alles dus ook tickets, accomodatie en zelfs de jameson brewery tour.. 260 euro met 2 personen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie