Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
patricia
Wereldreiziger

Re: Voorstellen

Bericht door patricia »

kohraya schreef:Ik voel me plotseling héél erg jong worden :P
Een 4 ervoor moet vreselijk zijn ...
'leuk' dat je me daar aan herinnerd!! o|O
in oktober staat er bij mij ook een 4 voor!!!
;(
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

kohraya schreef:Ik voel me plotseling héél erg jong worden :P
Een 4 ervoor moet vreselijk zijn ...
Hoe zei Theo Maasen dat: "Je bent pas oud als je blij bent wanneer ze je jonger schatten!"

Neemt niet weg dat het even slikken is.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Als we die definitie van Theo Maassen hanteren, dan ben ik ook oud 8-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Bij mannen is het sowieso nog simpeler:
Groucho Marx schreef:"A man is as old as the women he feels."
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nou, nou WizardOfOss. Ik dacht dat alleen ik dat soort grappen maakte op dit forum ;)
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Ik ben nieuw op dit forum, zal me ook even voorstellen:

Ik ben Rik (24) en ga deze zomer mijn eerste backpacktripje maken. Ik heb wel wat reiservaring (Oost-Afrika, westkust VS in georganiseerde groepsreizen en op eigen houtje kriskras door Europa) maar dat is niets bijzonders in vergelijking met wat ik hier van jullie lees.

Ik wil in juni 2 tot 3 maanden naar Midden Amerika. De planning is Mexico Guatemala Belize en Honduras te bezoeken. Om niet al te domme vragen te stellen die al tig-keer voorbij gekomen zijn ga ik eerst maar eens lezen wat jullie over deze landen geschreven hebben. Als er nog wat te vragen overblijft, dan lezen jullie het vanzelf!

Groeten,
Rik
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Welkom Rik! Vragen stellen mag altijd hoor, maar bij voorkeur aansluiten bij (dus reageren op) al bestaande onderwerpen. Die komen dan vanzelf weer bovenaan te staan in de lijst. Dat houdt het wel zo overzichtelijk. Maar volgens mij ben jij sowieso niet het type dat blind nieuwe onderwerpen aanmaakt, gezien je reactie ;)
thomas
Reiziger

Bericht door thomas »

Hey,

Ik ben Thomas ik schaam mij een beetje want ik ben maar 17jaar. Maar ik heb voor mijn leeftijd al redelijk wat (alleen)gereist (denk ik). Ik ben belg en ik woon momenteel in wuustwezel vlak bij Antwerpen. Ik Ben ook hier geboren maar toen ik een jaar was zijn mijn ouders en ik in Marokko gaan wonen, ik ben daar zo'n dikke 10jaar gebleven ik ben daar (in Casablanca) naar een franse school geweest. Iuteindelijk ben ik op 12 jarige leeftijd met mijn moeder trug naar belgië gekomen. Ik ben met mijn ouders vaak op reis geweest naar o.a. Brazilië, USA, India,...
Ik denk dat ik doordat ik in Marokko heb gewoond en door deze reizen al vrij vroeg zin had in avontuur: Ik ben toen ik 15 was voor het eerst alleen een paar dagen van huis geweest, ik ben toen met de trein naar Keulen en Frankfurt geweest dat was toch al een redelijk avontuur. Voorig jaar ben ik met een global pass met de trein naar Marokko gegaan ik ben toen o.a. in Marseille, Barcelona,.. gestopt om de steden te bezoeken ik heb steeds in jeugdherbergen geslapen en ik ben in totaal 1,5 weken onderweg geweest tot het zuide van spanje en dan is mijn vader (die nog in Marokko woont) mij in Ceuta komen ophalen. Dan ben ik daar 2weken gebleven en dan via Madrid en Parijs trug gegaan. dit was voorlopig voor mij het grootste avontuur. Ik en mijn ouders beschouden het als een goede voorbereiding op mijn droom om te gaan Backpacken in Australië. Dit is ook meteen de reden waarom ik op deze site zit om nog wat tips en hulp te vinden om mijn droom optimaal te kunnen voorbereiden!! :)

Thomas
Leodepeo
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Leodepeo »

Hallo allemaal,

ik ben Leo (V, 26 jaar) en bijna dagelijks lezer van het ATG Forum. Het wordt hoog tijd om eens mee te gaan praten :)
Tijdens mijn HBO studie heb ik zomers altijd als reisleider gewerkt, in Frankrijk (Corsica!) en ook in Italië (Toscane). Toen de studie erop zat voor het eerst twee reizen gemaakt, de eerste naar Cuba. Hier heb ik 6 weken rondgereisd. Ik zie Cuba af en toe voorbij komen in de lijstjes 'Waar ik nog heen wil' van de ervaren reizigers en ik kan niet anders zeggen dan: DOEN! Later nog door Maleisië getrokken.
Op dit moment ben ik me samen met mijn vriend ons aan het opmaken voor een grote reis met z'n tweeën; naar Oceanië voor een jaar! Vertrek: 3 mei...
*Meteen even van de gelegenheid gebruiken maken om de vaste forumklanten te bedanken voor hun tips en input!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Welkom Leo!!Leuk dat je je hebt aangemeld en stel je vragen maar...als je die nog hebt.

als het goed is mag ik eind dit jaar reizen begeleiden in Cuba. Ben er nog nooit geweest en kijk er erg naar uit. Goeie combi van cultuur en strand lijkt me. Ik ben zelf geen stranganger maar als begeleider zijn dat de wat makkelijker dagen 8-) en ik snorkel graag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Leodepeo
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Leodepeo »

Wauw, ben jaloers! Cuba is een bijzonder land, waar je met tegenstrijdige gevoelens vandaan komt. Zo zijn de strandplaatsen (Varadero en Holquin bv) afgesloten voor Cubanen die daar niet werken, das best apart. Thanks in ieder geval voor het welkom, en mocht jij nog vragen hebben over Cuba, dan weet je mij te vinden ;)
GirlSetsFire

Bericht door GirlSetsFire »

Hai,

Mijn naam is Chantal. De reden dat ik hier ben lijkt mij duidelijk. Het duurt nog even maar volgend jaar wil ik een lange reis gaan maken van een jaar. Maar ze zeggen niets voor niets, de voorpret is de helve pret! En ik hoop deze hier te kunnen vinden.

Ook hoop ik hier mensen te 'leren' kennen die al iets meer hebben gereisd dan ik. De reizen die ik heb gemaakt zijn voor namelijk binnen Europa, wel 2x gelift ;), 2 keer naar Zuid Amerika (geen backpacktrip, trouwens) en vorig jaar wel wezen backpacken in Thailand. Daar kreeg ik de smaak te pakken. Het voelde zo fijn om ergens een aantal dagen te blijven en dan je boeltje weer op te pakken en weer verder te gaan. Een maand weg voelt dat helemaal niet zo lang en baalde dat ik weer naar Nederland moest gaan.

Eenmaal in Nederland heb ik besloten dat ik dit zeker weer wil gaan doen. Dus bedacht ik mij dat ik maar flink moet gaan sparen en dat ik dan een jaar er tussenuit ga. Ik heb dus nog niet zo veel ervaring, maar zin heb ik er zeker in!
sandrakorstjens
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door sandrakorstjens »

Wat een leuk initiatief :-) Heb nog niet iedereens verhalen gelezen, maar zal mezelf alvast even voorstellen. Ik ben Sandra, 20 jaar, en ik woon momenteel in Leiden waar ik aan de universiteit bestuurskunde en journalistiek studeer. Ik woon in een leuk, klein studentenhuis met twee huisgenootjes die ook reisgek zijn ;-) Naast reizen hou ik van hardlopen, andere sporten, bioscoop, schrijven en gezellige etentjes met mijn vriendinnen. Bovendien heb ik een bijbaantje op Schiphol (waar anders als reisfanaat :p) als enquetrice.

Ik denk dat ik het reizen wel een beetje van mijn ouders heb meegekregen, alhoewel we vroeger niet naar hele exotische locaties gingen (dat zijn ze nu aan het doen zonder mij helaas ;-)). Wel heb ik met mijn zus en mijn ouders heel veel landen in Europa gezien: Groot-Brittannie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Slovenie en Griekenland. Verder ook nog stedentripjes gemaakt naar Lissabon en Kopenhagen.

Het reizen was echter al lang aan het kriebelen en volgens mij wist ik in de brugklas al dat ik na mijn middelbare school een jaartje weg wilde. Volgens mij dacht iedereen toen nog dat het alleen maar mooie plannen waren, maar ik heb woord gehouden en ben na mijn vwo-examen 9 maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Hong Kong gegaan. Ik heb echt een geweldige tijd gehad en heeeeeel veel gezien. Kan dan ook wel stellen dat ik sindsdien definitief besmet met het virus.

In Australie heb ik ook mijn huidige vriend leren kennen en we zijn alweer ruim twee jaar samen. En aangezien hij Iers is en in Ierland woont, is dat op dit moment eigenlijk mijn voornaamste reisbestemming. Ben verder de afgelopen 2 jaar wel ook nog in Berlijn, Egypte, Madrid, Barcelona en Rome geweest, en volgende maand heb ik weekje New York voor de boeg ;-) Afgelopen zomer heb ik drie maanden in Ierland gewoond en gewerkt. Dat beviel erg goed, maar of ik me daar zal gaan vestigen in de toekomst is nog niet duidelijk. Eigenlijk willen mijn vriend en ik terug naar Australie, maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn wat betreft visa...

Op dit moment ben ik me vooral aan het concentreren op mijn studie. Deze herfst ga ik als het goed is stage lopen en ik hoop eigenlijk dat ik daarna nog een paar maanden vrij heb, zodat ik weer een mooie reis kan maken! Weet alleen niet precies wat ik wil. Vrijwilligerswerk lijkt me eigenlijk ook een bijzondere ervaring, dus wie weet ga ik me daar binnenkort eens in verdiepen. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk weekendjes weg te beleven en te genieten van het moment. Ik hoop echter nog veel mooie reizen te mogen maken in de toekomst!

Helaas kan ik er niet bij zijn op de ontmoetingsdag, maar wie weet tot een andere keer!
kippie20

Bericht door kippie20 »

Hee!! :W

Ik ben Cheryl, 20 zomers jong en woonachtig in Overijssel (Almelooo)
Momenteel zit ik nog op school maar hoop in juni een gediplomeerde onderwijsassistent te zijn.
Als mensen me vroegen of ik verder wilde studeren met de pabo, dan zei ik altijd: 'Ja dat zit wel in de planning.'
Maar het laatste half jaar zijn mijn gedachten wat veranderd. Ik wil de wereld verkennen, reizen, werken in het buitenland, nieuwe mensen ontmoeten etc...

Ik woon samen met mijn 3 poezen in een klein maar gezellig huisje in Almelo. De plaats waar ik geboren en getogen ben.
Mijn bezigheden naast mijn school zijn: paardrijden, paardrijden met gehandicapten, tekenen, muziek luisteren, gezellige dingen doen met vrienden, msnen, internet af struinen naar informatie naar 'grote' reizen, uhm... tja.. dat was het wel volgens mij..

Dus, mijn plan is om een jaartje veel te werken en daarna er op uit te trekken. Waarheen? Nog geen idee; Canada en Azië lijken me mooi. Maar dat moet allemaal nog uitgezocht worden..:)
Marten!

Bericht door Marten! »

Heyhoi!

even voorstellen dan maar?
Marten is mn naam dus, 22 jaar en kom uit Amsterdam. Vorig jaar ben ik met een groepsreis 3 weken door Costa Rica getrokken en daar ben ik mn hart verloren aan alle mooie natuur het lekkere weer en de relaxte mensen. Vandaar dat ik volgend jaar terug wil, maar dan voor een paar maanden en om meer landen in die regio te bewonderen.

Ik werk in een psychiatrisch ziekenhuis wat me erg goed bevalt maar soms ook heftig kan zijn. Maar een beetje spanning kan natuurlijk geen kwaad; dat houdt je juist scherp denk ik. Ik woon sinds kort op mezelf maar ga binnenkort weer terug naar mn ouders omdat ik dan kan sparen voor mn reis en om nog een reden maar die is nogal persoonlijk. En dat is eigenlijk ook waarom ik een paar maanden weg wil uit Nederland. Zo heb ik de tijd om alles op een rijtje te zetten en met een schone lei te beginnen als ik terug kom.

Tja... dat ben ik dus in het heeeeeeel erg kort :P als jullie nog dingen willen weten, just ask!
Plaats reactie