Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Voorstellen

Bericht door Jenny »

Even gekaapt uit een ander draadje: wie is wie op ATG?

Om zelf maar van wal te steken *O*

Ik ben Jenny, 30 jaar. Meestal woon ik in Utrecht, waar ik werk aan de universiteit. Mijn hobbies zijn duiken, reizen, fotografie en een combinatie van deze 3. Ik reis soms (regelmatig) alleen, soms (regelmatig) met mijn beste vriend en soms (regelmatig) met anderen.

Mijn favoriete vakantieland is Indonesie, hier heb ik ook twee maal enige tijd gewoond. In 2001 voor een half jaar toen ik stage liep in een ziekenhuis op Batam. In 2006 heb ik 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Bali, waar ik voor de klas stond. Ik ben echter nog lang niet uitgekeken in dit prachtige land, ik houd er namelijk van om langzaam te reizen, dus er zijn nog aardig wat eilanden die erop wachten om door mij ontdekt te worden. Volgend jaar ga ik weer die kant op. 8-)

Behalve in Indonesie heb ik ook een tijdje in Engeland gewoond, in 2008 zat ik 5 maanden voor mijn werk in Leeds (ik zit er nu nog). Een prachtig land, met name de natuur en de kastelen en abdijen spreken me erg aan. Ik heb dan ook menig weekend buiten doorgebracht, hetzij wandelend in de heuvels, hetzij duikend. Het klinkt raar, maar Engeland is absoluut een van mijn favoriete duikbestemmingen (net als Zeeland en Indonesie).

Verder heb ik verschillende andere landen in Azie en Europa bezocht, en ben ik sinds kort begonnen met de ontdekking van het Afrikaanse continent. Verder dan Egypte (3x) ben ik nog niet gekomen, maar over een paar weken ga ik naar Marokko en volgende zomer hoop ik naar Z-Afrika en Mozambique te gaan.

In Azie heb ik bovendien op verschillende plekken vrijwilligerswerk gedaan (het meeste tijdens mijn reis in 2005-2006), dit omdat ik het leuk vind om tijdens mijn reizen ook nog wat nuttigs te doen en met de lokale bevolking in contact te komen. Zo heb ik voor de klas gestaan in Thailand, heb ik geholpen in een Bengaalse oogkliniek en een Mongools weeshuis.

En als mensen nog vragen hebben, stel ze gerust :)

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Re: Voorstellen

Bericht door bolletjeom »

Goed idee! Graag wil ik voorstellen dit een SCHOON topic te houden. Dus wanneer je wilt reageren liever een PBtje naar die persoon dan ellenlange zinloze discussies hier. Het zou mooi zijn als dit topic gebruikt kan worden om snel op te zoeken wat iemand achtergrond ook alweer was

Ok
Ik ben Bolletjeom/ Rudi en zoals je hierboven al kunt zien bemoei ik me vrij veel met ATG (insidenaam voor Around The Globe).
Ik ben een meisjes/vrouw ( wat haat ik dat laatste woord!) van ondertussen 35 jaar (auw! dat doet ook al pijn). Al voel ik me geen steek anders dan toen ik 28 was. Ik leef samen met Jeroen die hier ook wel bekend is als Hariejak. Hij zal zichzelf later wel voorstellen denk ik. We wonen in Amersfoort in een kleine flat voor een lekker lage huur zodat we kunnen blijven sparen voor lange reizen.

Reizen wilde ik al heel lang maar kon pas op mijn 30ste. Toen had ik eindelijk eens geen chronisch geldgebrek meer.
De eerste verre reis (ben voor die tijd echt wel op vakantie geweest, hoor!) was met een groepreis naar Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland. De wereldreis van 2004-2006 stond toen al in de planning maar het idee was pas ontstaan nadat we die groepsreis geboekt hadden.

In 2004 stapte we op de trein naar Moskou. vandaar met de transmongolie naar China en kriskras richting Thailand. Hier hadden we een vrijwilligersproject bij de Akha's. Toen vlogen we naar Zuid-Afrika om gelijk door te gaan naar Lesotho waar we een vrijwilligersproject voor 2 maanden hadden. Na eventjes reizen in Zuid-Afrika liepen we tegen een backpackershostel op dat we mochten runnen en een vrijwilligersproject in een township met AIDSweeskindjes dat we daarmee konden combineren. We zijn dus 9 maanden blijven plakken. Hierna nog een stukje Afrika en met een kleine tussenstop in Europa weer naar Azie. Afgezakt van Thailand naar Nieuw-zeeland en in 2006 waren we weer thuis.

Toen een jaartje gewerkt en mid 2007 ging ik weer op reis. Jeroen koos er voor niet mee te gaan. Eerst Jordanie, toen mijn moeder leren backpacken in Thailand, een zomerseizoen gewerkt in Frankrijk en toen op een RTW ticket naar de VS.
In Mexico kwam Jeroen een stuk meereizen. In Guatamala scheidde onze wegen weer. Ik richting Fiji en Jeroen naar huis.
Singapore, Borneo, Laos en Thailand en toen was ik in febr 2008 weer een maandje thuis. Van maart tot augustus 2008 in Ecuador gezeten waar ik spaans heb geleerd, op een reisburo heb gewerkt en een groepsreis heb begeleidt.
Jeroen is ook 3 weken langs geweest om samen de Galapagos te doen.

Nu zit ik thuis, heb een baan gevonden als reisbegeleider maar dat start pas mid 2009. Dus nu werk in een Galerie en heb ik een tiepbaan. Ben al wel weer 3 keer in het buitenland geweest sinds terugkomst 8-) en de volgende 2 trips staan ook al in de agenda. Het reisvirus heeft me enorm te pakken

Mijn favoriete continent is toch wel Afrika met een tweede plek voor Azie....en het middenoosten trekt ook enorm 8-)
Op reis ben ik het meeste geintresseerd in de natuur en de mensen en hun cultuur. Daarna pas de belangrijke gebouwen of de grote steden. Ik vind snorkelen geweldig (kan niet duiken ivm oor) en wil in ieder land een keer paardrijden en ook een kookcursus volgen.
Als ik niet met reizen bezig ben dan lees ik graag of ga een flink stuk wandelen in de natuur.

zoooo,dat was wel weer genoeg. :X
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Ik zal je volgen :)

Ik ben Larissa, 30 jaar en woon samen in Vianen vlakbij utrecht. Ik werk als financial controller in de detachering dus ik heb geen vaste standplaats als werkplek. Ik werk bij verschillende bedrijven waaronder ook bedrijven in engeland, ierland en spanje. Ik breng dan de week in het buitenland door en ben in de weekenden thuis.

Mijn interesses liggen uiteraard op reisgebied en ik doe aan wedstrijdtraining kickboksen 3 avonden in de week.

Mijn favoriete land is Australie. Dit zal wel opgevallen zijn aangezien ik in dit forum het meest actief ben.
Tijdens het reizen ontdek ik graag de cultuur en de plaatselijke bevolking. Ik vind het prachtig om hystorische trekpleisters te bezoeken en wandelingen te maken in de natuur. Ik ben niet zo'n strandganger dus na een paar uurtjes strand heb ik het wel weer gezien, ik ben het liefst actief bezig. Snorkelen vind ik geweldig, mag helaas niet duiken vanwege astma.

In 1998 ben ik voor het eerst alleen gaan reizen. Ik heb 6 weken in New York en omstreken gezeten. In 1999 ben ik in Chili, Peru en Bolivia geweest voor een periode van 6 maanden.

Door al de drukte van het werk en de studies ( en wat gezondheidsissues) heb ik een tijd niet kunnen reizen naar verre landen en ben ik europa gaan verkennen.
In 2006 ben ik naar Indonesie geweest. Ik heb in een periode van 3 maanden Java, bali en Lombok bezocht.

Afgelopen jaar ben ik samen met mijn vriend 3 maanden in Australie geweest. Het is ons daar zo goed bevallen dat wij in oktober 2009 weer terug gaan. Hoe lang ligt een beetje aan het gespaarde geld :P
Wel gaan we daar onze Kiwi mate opzoeken en samen met hem gaan we dan naar NZ en Fiji.
Mijn huidige werkgever heeft ook vestigingen in Australie dus er is zelfs ten sprake gekomen om voorgoed te gaan, hier zijn wij dus over aan het nadenken omdat het best een grote beslissing is.

Cheers!
Laatst gewijzigd door Larissa op 11 dec 2008 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

ik dan ook maar. Ik ben dus Tikva 27jr en ik woon samen met mijn vriend in he mooie Deventer ;)

Op dit moment werk ik als intercedente technische functies. Hobby's zijn vooral reizen, lezen en computerspelletjes spelen. Ik ben een echte plan en organiseer persoontje. Lekker puzzelen om een tripje samen te stellen vind ik half de lol. En onverwachte omstandigheden of opeens ter plekke een nieuw idee zijn helemaal niet erg dan puzzel ik gewoon weer wat anders *)

Ik had het geluk dat mijn vader veel vrienden over de wereld heeft en met mijn joodse naam is het ook wel passend dat Israel mijn eerste buiten Europa reis was. Ook mocht ik nog een keer logeren bij familievrienden in de USA om beter engels te leren. Ook tijdens mijn studietijd eigenlijk toch nog best wat landen bezocht waaronder bijvoorbeeld Tunesie.

Mijn echte eerste backpack trip was in 2004 vertrokken, 2 maanden helemaal alleen naar Peru en Bolivia. Best eng om te gaan maar gelukkig een geweldige ervaring. Daarna echt aan het werk gegaan, rijbewijs gehaald en toen gaan sparen voor een wereldreis. Dit werden uiteindelijk 9 super maanden naar het midden-oosten, azie en centraal-amerika.

Aan het begin koos ik een bestemming vooral vanwege bepaalde archeologische overblijfselen in een land en vanwege een interessante geschiedenis. Nu kijk ik ook meer naar andere dingen zoals een leuke bevolking, kan je er mijn nieuwe hobby=duiken uitoefenen en is er mooie natuur. Goedkoop is natuurlijk ook altijd een plus.

Ik kan niet echt kiezen wat nu mijn favoriete bestemming is. Latijns-Amerika en het midden-oosten zijn toch wel een beetje mijn oude favorieten, met een interessante cultuur. Maar ja in azie zijn de mensen weer zo vriendelijk en europa weer zo lekker dichtbij voor korte trip. Ik ben een beetje bang om afrika (of oceanie) te gaan verkennen want dan weet ik het helemaal niet meer. :?

Echte lange op reis plannen voorlopig niet, maar dat komt over een paar jaar wel weer.. Ik probeer nu vaak een korte trip te maken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Laat ik de leeftijd even omlaaghalen. ;) Mijn naam is Rick en ik ben 23 lentes jong en ik ben woonachtig in de provincie Limburg in het plaatsje genaamd Gennep.

Op het moment van het schrijven ben ik werkloos en recent afgestuurd voor mijn bachelor opleiding in communicatie en multimedia design. Mijn hobby's zijn (natuur) wandelingen, films, webontwikkeling en motorrijden! *O*

In het verleden heb ik bijna heel Europa gehad omdat we vroeger toen ik klein was elk jaar minimaal één land bezochten en daar vakantie hielden met hoe kan het dan ook anders een caravan... :@ Naarmate ik ouder werd ben ik zelf Europa gaan verkennen en heb ik een aantal kleine tripjes / vakanties gedaan in Europa door rond te toeren op de motor...

Mijn eerste echte grote reis is degene die ik nu aan het doen ben. En dat is Australië waar ik om het moment 1,5 maand al ben. De planning is om een minimaal één jaar door te brengen in Australië en Nieuw Zeeland. Misschien ga ik het verlengen (tot een tweede jaar) en wil tijdens mijn tussenstop ook nog ergens een aantal weken / maanden verblijven. Zeer waarschijnlijk zal dat Japan worden. ;)

Heb trouwens ook nog een 'natte droom' qua reizen en dat is China. Ben een suck up voor de Aziatische cultuur en in het speciaal China. Daar wil graag nog een keer naar toe. Maar wanneer dat is nog de vraag. Misschien zelfs na Japan? Weet weet. Wil in ieder geval wel het beste uit het land halen... :)

Reisblog: Muddle.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik zal me hier ook voorstellen ik ben Moira van den Berg en ik ben 30 jaar oud. Als ik in Nederland woon dan woon in in Nieuw Vennep bij mijn schoonouders. Ik ben getrouwd met Joost sinds maart 2006. In Nederland ben ik altijd werkzaam geweest bij de Immigratie Naturalisatie Dienst op de afdeling Naturalisatie deze baan inmiddels in 2007 opgezegd.

Vakantie heb ik veel gedaan maar dan vooral in Europa. Ik ben heel Groot Britannie door geweest met mijn ouders en toen ook Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken. Verder Duitsland, Belgie, Frankrijk en Luxemburg.

Verder in 2004 naar Curacao geweest en in 2005 een proefreis voor wereldreis naar Thailand gemaakt.
Die proefreis heeft ons er van overtuigd om op wereldreis te gaan. Het plan was om in januari 2007 te vertrekken wat uiteindelijk door het niet kunnen verkopen van ons appartement 18 augustus 2007 is geworden.

We zijn nog steeds op wereldreis door Azie waar we nu totaal 15 maanden zijn verbleven. We hebben ook nog even 1 maand in Nederland gezeten en zijn daarna voor onze werelreis deel 2 weer vertrokken. We weten eigenlijk niet wanneer we zullen stoppen met reizen dit omdat mijn man nog steeds part-time werkt als freelancer programeur voor Nederland. Waar wij van leven tijdens het reizen.

Mijn lievelingsland in Azie is Thailand waar we ook vrienden hebben wonen op Koh Tao waar we vaak naar toe gaan ik ben al zo'n 5 keer in Thailand geweest. Waarvan 4 maanden op Koh Tao.

We zijn nu in Bali, Indonesie en vliegen morgen voor ons volgende deel naar Australie om daar rond te reizen. Daar zouden we 1 jaar mogen blijven met een workholiday visa. Ik ben benieuwd wat dat met gaat brengen. Daarna staat op de lijst Nieuw Zeeland en daarn is het plan nog onbekend.

groetjes van Moira
voor de mensen die het leuk vinden ons te volgen http://moira-en-joost.blogspot.com
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik ben El Niño. Ik heb ooit in Ierland gewoond, en Zuid Amerika is mijn favo bestemming. Ik ben ook naar Nieuw Zeeland en Thailand geweest, wil uiteindelijk toch graag eens naar Afrika, en wil Azie ook eens een 2e kans geven (Thailand is niet mijn favoriet..). Oh ja, ooit 4 dagen in India geweest, en daar knettergek geworden. Dat doen we dus niet meer :-). Daarnaast ken ik stiekum ook veel steden in Europa en de VS omdat ik veel gereisd heb voor m'n werk. Ik ben net als Rudi ook rond m'n 30e pas gaan reizen, en helaas nog ouder dan zij :@ .

Mijn "ideale" reisbestemmingen zijn landen met mooie natuur en gezellige mensen. Ik doe graag trekkings, maar heb een hekel aan tenten en niet kunnen douchen enzo. Daarom doe ik veel dagtrips (even berg van 5000-5500 meter meepakken enzo). Musea heb ik niet veel mee (nou ja, mooie schilderijen weer wel), biertje in de kroeg daarintegen wel. Tempels enzo doe ik ook, maar overdaad schaadt: teveel Thaise boedistische tempels gezien bv ;)
Laatst gewijzigd door El Niño op 31 jul 2009 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

gelukkig is Galerius er ook nog, anders voelde ik me wel heel erg in de minderheid :P
Ik ben tom en pas 22, jahaha echt nog een groentje :) ik voel me stiekem ook wel een beetje geintimideerd door jullie lijstjes van bezochte landen, maarrr ik heb dan ook nog jaren de tijd om jullie in te halen, ha!

tot een paar jaar terug altijd met mn pa en broertje door europa "gereisd". altijd kamperen of berghutjes, lekker veel de natuur in en altijd veel lopen. met name frankrijk, italie en spanje gedaan, voor de bergen natuurlijk. ben dan ook een echte bergengek (de dolomieten blijven geweldig!). wildkamperen in zweden was ook erg mooi.
verder ook wel citytripjes gedaan naar londen en berlijn enzo. nog nooi gedoken, maar mijn favoriete wateractiviteit is wildwater kayakken :Y

twee jaar terug voor het eerst buiten europa. Marokko samen met mn vriendin, was erg mooi.
dit jaar ben ik 4 maanden weggeweest. twee maanden alleen in laos en cambodja en daarna gelijk(niet tussendoor naar NL ofzo)twee maanden met mn vriendin in nepal en india. die vriendin is inmiddels mn vrouw, we zijn getrouwd in nepal ^) dat was ook een mooie ervaring *)

nu ben ik erg verslaafd geraakt aan het reizen 8-)
met de kerst zit ik lekker een weekje in zuid-marokko en aanstaande zomer heb ik twee maandjes de tijd voor nicaragua en honduras.

ik ga nu net weer beginnen met een studie (maatsschappelijk werk)en mn vriendin (uhh vrouw, das nog ff wennen O-) ) studeert ook nog (kunstacademie).
dat maakt het reizen nogal lastig omdat je vastzit aan schoolvakanties en bijbaantjes leveren ook niet zoveel geld op.

ons ideaal is om in een mooi land een projectje op te zetten, zal jullie de details besparen. de komende jaren willen we dus zoveel mogelijk reizen en kijken welk gebied ons het meeste trekt. voordat we met ons project beginnen wil ik iig nog grote stukken van azie, zuid amerika en afrika zien.
amassakoul
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zal mij ook eens voorstellen. Ik ben Wendy en ik ben 25 lentes jong. Ik woon inmiddels alweer bijna een jaar op mijn veilige plekkie in Breda en had er veel eerder voor moeten kiezen om te vertrekken uit mijn vorige huisje. Ik kom oorspronkelijk uit Drenthe waar ik eigenlijk steeds minder te vinden ben. Wel ga ik straks even lekker een paar weken naar dat kleine dorpje in Drenthe waar ik vandaan kom!

Het reizen begon bij mij al met de vakantie naar de moezel, maar ja toen werd ik bang van mannen met baarden en wou ik in restaurants niet meer eten en zijn wij gaan kamperen. Later zijn er een broertje en zusje bij gekomen en met het hele gezin gingen wij gezellig ergens in Europa kamperen. Eerst meestal in de bergen maar toen ik zware knieproblemen kreeg zijn het wat andere bestemmingen geworden. Zo al wel een heel groot deel van west-europa gezien.

Op mijn 19e moest ik stage lopen dus ging niet meer mee op vakantie, wel hoorde ik tijdens mijn stage dat ik Multiple Sclerose (MS) heb en ja dat was best een klap dus na mijn stage besloot ik toch dat ik op reis wou. Eerst leek mij een weekje duiken in Turkije wel wat, maar mijn ouders vonden dat maar niets, wij waren onwetend op dat moment hoe alles zou gaan dus heb toen maar voor Thailand gekozen. Eerste keer vliegen en al maar ik had een top 2 weken (veeels te kort) en kon er weer tegen aan voor mijn volgende stage! Ik studeerde toen al toerisme op MBO

Daarna ben ik in breda terecht gekomen en HBO gaan doen.. Met de studie op studiereis naar wederom Thailand wat echt te gek was.. echt backpacken kwam pas in 2006, ik woonde toen 6 maanden in Budapest en ging met een ex-vriendje reizen, dit ging natuurlijk helemaal verkeerd en ik heb hem laten staan op het station in Praag en ben er alleen op uit getrokken.. Dit beviel mij eigenlijk best goed dat alleen reizen en dus ben ik op einde 3 weken door voormalig joegoslavie gaan reizen..

jaar later nog een groepsreis naar india en nepal, maar daarna wel tot de conclusie gekomen dat groepsreizen niet meer zo mijn ding zijn.. je kan niets in eigen tijd in delen en dat vind ik veel leuker.. Afgelopen zomer omdat ik nog 25 was lekker een maand geinterraild door Europa met mijn krukken vastgebonden aan mijn rugzakken. Samen met die krukken hoop ik nog veel meer van de wereld te gaan zien maar eerst in januari lekker naar Moskou en daarna zien we wel weer waar de wind mij brengt!

Dit is natuurlijk weer een veels te lang stuk geworden dus bij deze geef ik de stok door aan de volgende die zich wil voorstellen!
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Hoi,
Ik ben Jeroen en trek alweer een poosje op met Rudi. Ik woon dus in Amersfoort maar ik ben een Fries. Het gekke is wel dat sinds ik weg ben uit Friesland ik me meer Fries voel dan toen ik er nog woonde. Ik werk als activiteiten begeleider bij mensen met niet aangeboren hersenletsel. Ik doe dingen met hout en daarnaast werk ik iedere maandag in het afasiecentrum te Utrecht. Hobby's: voetbal en rugby. Ik hou van sport.

Mijn eerste echte vakantie was zeilen in een BMer op de Friese meren. Daarna interrailen en liften met mijn beste vriend en later heb ik zelf een aantal mooie vakanties gemaakt in mijn eentje in Europa. Ik heb uit die tijd nog steeds verhalen die ik graag op feestjes mag vertellen. Mijn eerste verre reis was samen met Rudi. Een groepsreis naar Zuid Afrika. Dit was tevens de eerste keer vliegen en dat zal niet snel mijn hobby worden. Ik zal ook niet snel meer met een groepsreis meegaan. Niet omdat ik het suf vind ofzo. Het is gewoon niet zo mijn ding. Daarnaast natuurlijk 2 jaar gereisd met Rudi. Schitterende trip, ontzettend veel gezien, gedaan en meegemaakt. Natuurlijk vragen mensen wat is het mooiste land. Beetje een moeilijke vraag en ik denk dat in de afgelopen jaren mijn top 3 lijstje net zo veel keer is verandert. Voor mij was Lesotho de meest bijzondere ervaring. We hebben daar twee maanden geleefd en bij een familie gewoond. Ik vond Indonesie het mooiste land. De Mongolen het liefst. De Chinezen het lawaaiigst en de Afrikanen veruit de beste dansers. Eigenlijk vind ik het gewoon moeilijk om te zeggen hoe en wat. een ding weet ik wel. Ik heb me in die twee jaar absoluut top gevoeld.

Na onze reis zouden we nog een deel twee van de reis doen maar ik heb besloten niet te gaan. Ik word een jaartje ouder (sterker nog want van de mensen die zich hebben voorgesteld ben ik verre weg de oudste) en ik kwam bij toeval terug bij mijn oude werkgever en voor een activiteiten begeleider is dat de slagroom op de taart. Rudi heeft besloten haar reis wel af te maken en ik vind dat fantastisch. In die tijd heb ik haar opgezocht in verschillende landen. Tja, en dan sjouw je weer rond met die rugzak en dan is het soms toch wel balen om weer naar huis te gaan.

De laaste reis was drie weken Turkije. Nooit geweten dat Turkije zo mooi en leuk is. De volgende trip zal naar Marokko zijn. Toevallig net vandaag de data's doorgegeven op mijn werk.

Oant sjen!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eh Jeroen...valt wel mee. Volgens mij heb ik eens uit betrouwbare bron vernomen dat wij even oud zijn 8-) :@
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Kijk, zo leer je iedereen op een forum toch vrij snel enigszins kennen, dat blijft toch altijd even lastig als je net nieuw bent op een forum ^O^

Uiteraard kan ik dan niet achterblijven: Sander, 30 jaar, zoals wel duidelijk zal zijn woonachtig in Oss. Ik werk inmiddels alweer ruim negen jaar als softwareontwikkelaar voor een bedrijfje in Ravenstein, voornamelijk actief in de verzekeringswereld. Er schijnt momenteel een kredietcrisis te zijn waar diverse grote klanten van ons bij betrokken zijn (of zelfs hoofdrolspeler zijn...), maar gezien de hoeveelheid werk gaat dat compleet aan ons voorbij.

Naast reizen ben ik gek op films, ik ben hier dan ook terechtgekomen via Galerius, die ik weer van FilmTotaal ken. Ook ben ik een fanatiek autoliefhebber al zou je dat gezien mijn dagelijkse vervoermiddel, een Niksan Almere, absoluut niet zeggen.

Terug naar relevante zaken: reizen. Met m'n ouders ben ik nooit erg ver weg geweest, meestal kamperen ergens in Nederland, België of Duitsland of zo. Dat was toen ik wat ouder werd toch een aflopende zaak, maar verder dan een weekje Disney met een stel vrienden is het daarna jarenlang niet gekomen. Tot 2001, toen ik samen met twee collega's in een opwelling besloot een mooie aanbieding voor een weekje New York te boeken. Hoewel ik vooraf totaal niks met de stad en het land had was ik op slag helemaal verliefd, in 2003 en 2005 ben ik dan ook weer terug geweest, helaas stonden er toen een paar torentjes minder...

Ondertussen had ik al langer het idee om eens naar Azië te gaan, Japan was altijd al de ultieme droombestemming maar volstrekt onbetaalbaar, China leek me ook geweldig maar alleen durfde ik dat echt niet aan en m'n vrienden kreeg ik nooit overgehaald mee te gaan op zo'n trip. Tot 2006 dan, toen kwam juist van iemand waar ik het nog het minst had verwacht met het idee kwam om samen met nog twee vrienden een 3-weekse groepsreis te boeken. Bij die reis kregen we nog een vlucht naar het verrassend mooie Riga cadeau, maar in de zomer dan toch het echte werk. Door deze reis was ik helemaal om, en het jaar erop ben ik met groepsreizen (nu zonder vrienden, die vonden China toch net iets te smerig en primitief) naar Zuid-Korea en twee weekjes op herhaling naar China.

Dit jaar was het dan toch eindelijk zover: Japan! Eerder dit jaar weer een groepsreis, maar nu wel met een weekje verlenging in m'n uppie in Tokyo. De verwachtingen waren na al die jaren torenhoog, maar werden desondanks nog overtroffen, wat een geniaal land! Ook dat weekje alleen ging prima, dus toen begon toch het idee te ontstaan om het eens een keer helemaal zelfstandig te proberen. En laat ik dan net een aanbieding tegenkomen voor een retourvlucht Osaka voor slechts €500... Een ex-collega (die eveneens nog alleen groepsreizen naar Azië had gemaakt) bleek dit ook wel een leuk idee te vinden, maar liet mij als "ervaren" Japan-reiziger wel reisleider spelen. Inmiddels ben ik weer bijna drie weken thuis van die reis, het was echt een openbaring hoe simpel het is om zo rond te reizen. Nu had ik wel bijna alles vooraf tot in detail voorbereid, waren alle hotels gereserveerd en stond de route dus nagenoeg vast, maar ook de stukjes improvisatie gingen moeiteloos.

Nu ik dus twee keer in m'n droombestemming ben geweest moet ik eens gaan denken over nieuwe reisdoelen, al zal de volgende reis wellicht toch weer een groepsreis naar Korea of China zijn. En daarnaast nog een of meer kortere trips, waarbij ik denk aan een combinatie van Hong Kong, Macau en Taiwan, of anders wat stedentrips binnen Europa, eigenlijk heb ik hier ook nog verdomd weinig gezien. Daarnaast zou ik ooit nog eens naar Nieuw-Zeeland of Australië willen, maar zo'n lange vliegreis zie ik niet echt zitten, na een uur of wat in zo'n vliegend koekblik begin ik me meestal hondsberoerd te voelen. Enkele landen in Zuidoost-Azië en ook het Midden-Oosten lijken me ook geweldig, maar aangezien ik erg slecht tegen warmte kan (bij 20 begin ik al te puffen, bij 30 ga ik op non-actief) is dat ook niet echt een optie. Afrika trekt me sowieso totaal niet, van Zuid-Amerika weet ik eigenlijk niet echt wat ik moet verwachten. Rest nog het land waar het reizen ooit begon, de VS (en ook Canada), daar wil ik ooit nog een keer een gecombineerde auto- en treinreis maken. Maar dat heeft niet zo'n haast...

Twee dingen zullen al wel duidelijk zijn: ik ben slecht in kort en bondig typen, en een echte backpacker ben ik ook zeker niet (sterker nog: ik heb niet eens een echt backpack!). Maar wat niet is kan nog komen, een paar jaar geleden had ik zelf nooit voor mogelijk gehouden dat ik zelfstandig door een land als Japan zou reizen...

Voor de volledigheid nog even een gezicht zonder camera ervoor (tijdens vakanties zeldzaam, na m'n laatste trip heb ik weer zo'n 6.000 foto's uit te zoeken...):
Afbeelding
(en al kijk ik misschien wat raar, schorpioenen smaken toch echt verdomd lekker...)
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Annika »

Dag allemaal, ik ben Annika, 22 jaartjes jong. Ik heb nog niet heel veel geschreven op dit forum maar wel enorm veel gelezen (complimenten voor de geweldige informatie). Dit omdat ik 5 januari op mijn eerste reis ga, vijf maanden naar Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en misschien nog Maleisië.

Wel natuurlijk veel met mn ouders op vakantie geweest naar Italië, Frankrijk en Spanje en zelf naar Lesbos (Griekenland) en Interlaken (Zwitserland) op vakantie geweest. Nu dus mijn eerste echte grote reis die ik samen met een vriendin ga maken. Ik ben helemaal niet van het alles precies plannen maar meer gewoon doen waar we op dat moment zin in hebben. Ik heb er superveel zin in, en ben bang dat ik straks ook besmet ben met het reisvirus, maar dat zien we dan wel weer :P

Nog even iets over mij: ik heb net een bachelor Religie & Levensbeschouwing afgerond. Wat NIET hetzelfde is als theologie, het gaat over de 5 grootste wereldreligies en er wordt wat filosofie, psychologie en sociologie tegenaan gegooid. Je kan er niks mee dus ga ik een master doen in ontwikkelingsstudies, mijn interesse voor andere culturen is hier ook wel aan te zien :P Verder hou ik erg veel van lezen, films, poolen en gewoon leuke dingen doen met leuke mensen. Oorspronkelijk kom ik uit Emmen, Drenthe en woon nu op een klein kamertje in Amstelveen omdat ik in Amsterdam studeer, hierdoor heb ik wel een lage huur waardoor ik veel kan sparen :)

En verder zal ik qua schrijven vast een stuk actiever worden op ATG als ik ook daadwerkelijk mee kan praten :)
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Tim van Ruitenbeek is de naam! Afkomstig uit het prachtige Beek-Ubbergen, nabij Nijmegen aan de Duitse grens.
De jongste tot nu toe met 18 jaartjes! Op mijn reis ben ik trouwens nog niemand tegengekomen die jonger is.. Maargoed!

Ik heb net mijn Gymnasium afgerond en ik vond het leren wel even welletjes voor zover. Tijd voor een jaartje er tussenuit! Reizen beviel me altijd al en ik vind het heerlijk om wat van de wereld te zien dus de plannen werden gemaakt!

Dit keer geen Europa, Frankrijk, Duitsland, Belgie, Engeland, Griekenland, Italie ken ik allemaal van buiten, en Rusland had ik ook al gehad met een uitwisseling, dus een keer wat anders, de andere kant van de wereld dan maar?

Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand zijn het geworden! De afgelopen 6 weken heb ik de Oostkust van Australie ontdekt!En de reis gaat in totaal 7 maanden duren, mijn eerste grote reis alleen! Zeker weten niet de laatste want ik ben er nu uit dat het echt het beste is wat je kunt doen!

Maargoed, als ik terugkom ga ik naar de Universiteit, geen idee wat, geen idee waar, maar daar wil ik verder ook nog niet teveel over denken. En mocht ik er nog niet uit zijn als ik terugkom maak ik een Eurotrip, hoef ik alleen maar de reizen te betalen want ik kan verblijven bij iedereen die ik ontmoet heb hier!

No Worries, Enjoy your life! Dat is mijn nieuwe levensmotto!

Verder over mij? Ik hou van hardlopen en heb gehockeyed voordat ik op reis ging. Buiten reizen is ook films een grote passie van mij (lijkt gekopieerd maar ik kijk thuis in Nederland minstens 1 film per dag..). Ja wil je meer weten of heb je nog leuke tips laat het me weten!

Mijn sites: http://www.timvanruitenbeek.waarbenjij.nu voor mijn blog en http://www.flickr.com/photos/timvanruitenbeek/sets voor de foto's

En ik vind het heerlijk om AroundTheGlobe te lezen en reacties te plaatsen!

SEE YA!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Jeroen en ik probeer zo regelmatig actief te zijn op het forum en met het posten van nieuws. Gezien de werkdruk de afgelopen weken kwam het daar effe helaas niet van.

Ik ben 28 jaar en woon in het mooie Brabantse Drunen samen met mijn vriendin Marieke. Ik heb informatica gestudeerd en ben inmiddels alweer een paar jaar werkzaam in de IT als Oracle ERP Consultant. Mijn hobby's zijn o.a. Jong Nederland, Stijldansen en motor rijden.

Vroeger samen met mijn paps en mams en zusje ongeveer driekwart van Europa wel gezien tijdens vakantie zoals zo velen. In 2002 tijdens mijn studie begon het buitenland te kriebelen en ik ben toen voor een half jaar stage gaan lopen in Kopenhagen. Als je een half jaar in z'n stad woont krijg je er toch een band mee en ik moet zeggen dat ik nog steeds graag in Kopenhagen kom.

Het reizen zelf kwam er tot voor kort niet van gewoon puur vanwege de financieen :). In 2007 ben ik samen met mijn vriendin 3 maanden naar Australie geweest waar we al die tijd lekker hebben rondgereisd. Een super ervaring die ik voor geen geld zou willen missen! Veel moois gezien en beleefd (check http://jeroenenmarieke.aroundtheglobe.nl voor pics en verhalen). Een echte aanrader voor iedereen.
Het reizen begon ons wel erg goed te bevallen en daarom zijn we dit jaar een maandje wezen backpacken in Thailand samen met een vriend van ons die momenteel een half jaar door Azie reist (http://tinusinazie.aroundtheglobe.nl).

We willen de komende jaren nog veel zien en hebben nog veel op ons lijstje staan. Aangezien we beide werken houden we het op jaarlijkse korte reisjes van 3 a 4 weken. Meestal genoeg om iets te zien. We willen in ieder geval nog naar China. Hier wilde we dit jaar heen maar vanwege de spelen helaas geen visums :(. Tasmanie is me erg goed bevallen, dit heeft ertoe geleid dat ik Nieuw Zeeland nog wil zien.
Verder lijkt ook de U.S.A. me wel vet. Ach ik kan eigenlijk zo nog wel effe doorgaan met een heel lijstje; Peru, Japan, Patagonie, etc....

We hoeven in ieder geval niet stil te zitten de komende jaren!
Plaats reactie