Wat een leuk initiatief

Heb nog niet iedereens verhalen gelezen, maar zal mezelf alvast even voorstellen. Ik ben Sandra, 20 jaar, en ik woon momenteel in Leiden waar ik aan de universiteit bestuurskunde en journalistiek studeer. Ik woon in een leuk, klein studentenhuis met twee huisgenootjes die ook reisgek zijn

Naast reizen hou ik van hardlopen, andere sporten, bioscoop, schrijven en gezellige etentjes met mijn vriendinnen. Bovendien heb ik een bijbaantje op Schiphol (waar anders als reisfanaat :p) als enquetrice.
Ik denk dat ik het reizen wel een beetje van mijn ouders heb meegekregen, alhoewel we vroeger niet naar hele exotische locaties gingen (dat zijn ze nu aan het doen zonder mij helaas

). Wel heb ik met mijn zus en mijn ouders heel veel landen in Europa gezien: Groot-Brittannie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Slovenie en Griekenland. Verder ook nog stedentripjes gemaakt naar Lissabon en Kopenhagen.
Het reizen was echter al lang aan het kriebelen en volgens mij wist ik in de brugklas al dat ik na mijn middelbare school een jaartje weg wilde. Volgens mij dacht iedereen toen nog dat het alleen maar mooie plannen waren, maar ik heb woord gehouden en ben na mijn vwo-examen 9 maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Hong Kong gegaan. Ik heb echt een geweldige tijd gehad en heeeeeel veel gezien. Kan dan ook wel stellen dat ik sindsdien definitief besmet met het virus.
In Australie heb ik ook mijn huidige vriend leren kennen en we zijn alweer ruim twee jaar samen. En aangezien hij Iers is en in Ierland woont, is dat op dit moment eigenlijk mijn voornaamste reisbestemming. Ben verder de afgelopen 2 jaar wel ook nog in Berlijn, Egypte, Madrid, Barcelona en Rome geweest, en volgende maand heb ik weekje New York voor de boeg

Afgelopen zomer heb ik drie maanden in Ierland gewoond en gewerkt. Dat beviel erg goed, maar of ik me daar zal gaan vestigen in de toekomst is nog niet duidelijk. Eigenlijk willen mijn vriend en ik terug naar Australie, maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn wat betreft visa...
Op dit moment ben ik me vooral aan het concentreren op mijn studie. Deze herfst ga ik als het goed is stage lopen en ik hoop eigenlijk dat ik daarna nog een paar maanden vrij heb, zodat ik weer een mooie reis kan maken! Weet alleen niet precies wat ik wil. Vrijwilligerswerk lijkt me eigenlijk ook een bijzondere ervaring, dus wie weet ga ik me daar binnenkort eens in verdiepen. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk weekendjes weg te beleven en te genieten van het moment. Ik hoop echter nog veel mooie reizen te mogen maken in de toekomst!
Helaas kan ik er niet bij zijn op de ontmoetingsdag, maar wie weet tot een andere keer!