Guesthouse beginnen in Laos; wat vinden jullie daarvan?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Erik
Site Admin

Re: Advies - wat denken jullie?

Bericht door Erik »

Ja, ik denk dat een pakketreisje een goed idee is. Hoe gemakkelijker je het mensen kunt maken om naar je toe te komen hoe meer mensen het waarschijnlijk zullen doen.

Zat vandaag nog te denken kun je jezelf ook aanmelden bij TripAdvisor? Of is dat betaalt als je accommodatie aanbiedt? Booking.com zal ongetwijfeld ook wat kosten, maar wel een goede manier om onder de aandacht te komen.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik zou ook handig gebruik maken van het internet en sociale media.
de withlocals website
airbnb
facebook

Kijken of bepaalde mensen het op hun blog kunnen vermelden
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef: Kijken of bepaalde mensen het op hun blog kunnen vermelden
Sander heeft vorige week een gastblog op 'ik reis' geschreven. Het is een erg leuk stukje geworden en ik hoop dat het hem wat oplevert!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Samen met @LaosFan wil ik ook kijken hoe we via ATG kunnen helpen. Misschien dat we daar ook jullie creative hulp voor willen vragen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Voor mensen die dit later lezen.... dit is het artikel dat we samen met @LaosFan tot stand hebben laten komen: https://www.aroundtheglobe.nl/column/ho ... 26252.html
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Een late reactie maar wij zijn erg blij met dit prachtige interview :) :Y ^O^ Nogmaals een welgemeend dank u wel!!!

Afgelopen maanden vrij veel gasten mogen ontvangen en we leren erg veel bij ook. Later meer...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Jenny schreef: 24 apr 2016 01:21 Geef mensen het idee dat ze welkom zijn. Een lokaal welkomstdrankje (verse kokosnoot?), samen eten (bv maaltijd om 7 uur), desnoods een afternoon snack om mensen naar de gezamenlijke ruimte te lokken. Gebakken banaan kost niet veel.

Bied leuke excursies aan en presenteer je als een kenner. Geef informatie over (gratis) wandelingen in de omgeving. Misschien kun je tzt een paar fietsen verhuren. Een mix van gratis activiteiten dus en dingen waar je wel geld voor vangt. Voor ieder wat wils.
Late reactie van me wederom... Bedankt nog voor het meedenken! We geven mensen bij aankomst een welkomstdrankje, meestal Laotiaanse rijst whiskey die ik heb vermengd met banaan voor een zoetere smaak, eigen productie dus deels.

Dat samen eten ga ik ook nog uitwerken. Wellicht een goed concept. al hebben we meestal weinig gasten (klein guesthouse).

Vandaag ben ik begonnen aan een lijstje me regels voor in de kamers (er zijn er nu 2 in aanbouw :-) ). Wellicht leuk om eens naar te kijken (en als je fouten ziet of dingen mist o.i.d.) laat het dan maar even weten.

* GUESTHOUSE RULES *

First of all, welcome again and we hope you will have a good time here. To follow the laws of Lao P.D.R. and for both our guests and us we've put some rules here. Please take a few minutes to read them.

1. Please respect the laws of Lao P.D.R.

2. Respect local culture and tradtions.

3. Please don't smoke inside the rooms. Smoking on the balcony is allowed but please be careful with this because everything is made from wood and bamboo and be courtious that others have no inconvenience from your smoke.

4. Please be courteous to others and close the door softly and don't speak loud at night.

5. Lock your doors and close the windows when you go out. The guesthouse is not responsible for theft or loss of your belongings (gold bars not allowed). You can keep the key with you or give it to us.

6. Check-out time is 13.13 or talk with us about it. If you want to store your backback in our place: no problem.

7. Do not use drugs or other illegal things in the guesthouse. Gambling is illegal in Lao P.D.R.

8. Don't forget to give us back the key of your room when you check-out.

9. According to the laws of the Lao P.D.R. registration of guests has to be done before check-in.

10. For the environment (and our costs) turn off the lights and fan when you go out please.

11. Please don't eat inside the room or put food scraps in the garbage bin, give it to us instead (to avoid unwanted animals in the bungalows).

12. We trust our guests and you can pay your bill afterwards, we will keep good and correct track of your expenses.

13. Please don't give anything to children asking for sweets, pens or other things. Don't encourage them to beg. If you want to contribute to the local community, let us know and we can help with this.

14. If something needs to be fixed in your room, let us know. If you break something by accident, let us know as well please.

We hope your stay with us is very nice and one you will remember as a very pleasant one. If something is not clear, if you have questions or complaints, please let us know. Thank you!

The management of Don Som Riverside Guesthouse

tel. +856 (0) 30 9434 108
e-mail: donsomlaos@gmail.com
Facebook: Don Som Riverside Guesthouse
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Inmiddels is de tweede bungalow (met 2 kamers) bijna klaar en begin het zachtjesaan wat te worden... We hopen dat het komende hoogseizoen veel mensen ons weten te vinden.

Veel plannen maar op het moment amper financiële middelen om het rond te breien. Misschien moet ik een promotie bedenken (sponsor 20 euro en krijg in de toekomst 2 nachten en 2 maaltijden gratis ofzo :? ;) ).
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

LaosFan schreef: 31 mei 2017 09:27 Inmiddels is de tweede bungalow (met 2 kamers) bijna klaar en begin het zachtjesaan wat te worden... We hopen dat het komende hoogseizoen veel mensen ons weten te vinden.

Veel plannen maar op het moment amper financiële middelen om het rond te breien. Misschien moet ik een promotie bedenken (sponsor 20 euro en krijg in de toekomst 2 nachten en 2 maaltijden gratis ofzo :? ;) ).
Dat laatste zou je kunnen doen. Je kunt ook contact opnemen/onderhouden met wat Instagrammers met een groot publiek of bloggers die op dit moment rondreizen door ZO-Azië. Sta je op TripAdvisor? Doe je er alles aan om mensen reviews te laten schrijven? Geef je kaartjes die gasten kunnen meebrengen en kunnen geven aan reizigers die ze tegenkomen met bijvoorbeeld een gratis maaltijd of korting?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

ubiytsa schreef: 31 mei 2017 10:06
LaosFan schreef: 31 mei 2017 09:27 Inmiddels is de tweede bungalow (met 2 kamers) bijna klaar en begin het zachtjesaan wat te worden... We hopen dat het komende hoogseizoen veel mensen ons weten te vinden.

Dat laatste zou je kunnen doen. Je kunt ook contact opnemen/onderhouden met wat Instagrammers met een groot publiek of bloggers die op dit moment rondreizen door ZO-Azië. Sta je op TripAdvisor? Doe je er alles aan om mensen reviews te laten schrijven? Geef je kaartjes die gasten kunnen meebrengen en kunnen geven aan reizigers die ze tegenkomen met bijvoorbeeld een gratis maaltijd of korting?
@ ubiystsa

Hartelijk dank voor het advies! Dat eerste heb ik nog niet gedaan (bloggers en instagrammers).

TripAdvisor: ik heb nu al een paar keer gepoogd me daar in te schrijven maar er komt nooit reactie en bevestiging of afwijzing... Ik begrijp dat totaal niet en jaren terug (toen ik elders woonde en er ook eens op wilde komen) was dat hetzelfde...

Reviews: Nee, niet alles maar we vragen mensen het wel.

Kaartje: goed plan (had ik eerder ook maar nooit werk van gemaakt). Een korting kan inderdaad ook, maar dat moeten we even bekijken want we zijn al niet zo duur en de marges zijn niet heel groot.

Nogmaals hartelijk dank!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

LaosFan schreef: 31 mei 2017 11:02 TripAdvisor: ik heb nu al een paar keer gepoogd me daar in te schrijven maar er komt nooit reactie en bevestiging of afwijzing... Ik begrijp dat totaal niet en jaren terug (toen ik elders woonde en er ook eens op wilde komen) was dat hetzelfde...
Ik heb je case eens voorgelegd bij Tripadvisor en ze gaven aan dat bijna alle accommodatie gewoon worden opgenomen na het invullen van een formulier. Ook kun je mensen vragen om je Guesthouse toe te voegen / aan te melden. Wanneer voldoende mensen dat doen wordt je met meer kans opgenomen. Je kunt jezelf op die manier ook "registreren" bij Google. Zaken die geen geld kosten, enkel wat tijd.
LaosFan schreef: 31 mei 2017 11:02 Reviews: Nee, niet alles maar we vragen mensen het wel.
Wat je kan doen is een korting geven op een extra nacht in ruil voor een review. Je moet anders ook budget hebben voor reclame en op deze manier weet je een beetje wat je krijgt.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

LaosFan schreef: 31 mei 2017 11:02

@ ubiystsa

Hartelijk dank voor het advies! Dat eerste heb ik nog niet gedaan (bloggers en instagrammers).

TripAdvisor: ik heb nu al een paar keer gepoogd me daar in te schrijven maar er komt nooit reactie en bevestiging of afwijzing... Ik begrijp dat totaal niet en jaren terug (toen ik elders woonde en er ook eens op wilde komen) was dat hetzelfde...

Kaartje: goed plan (had ik eerder ook maar nooit werk van gemaakt). Een korting kan inderdaad ook, maar dat moeten we even bekijken want we zijn al niet zo duur en de marges zijn niet heel groot.

Nogmaals hartelijk dank!
Ik heb nu vrijdag zelf een restaurant toegevoegd op tripadvisor waar ik heb gegeten wat er nog niet op stond. Benieuwd wat daarmee gebeurd. Vorig jaar zijn er twee restaurants die ik toevoegde wel goedgekeurd.
Heb je al een facebook pagina? Of lees ik daar overheen?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

menasil schreef: 31 mei 2017 12:37
LaosFan schreef: 31 mei 2017 11:02
@ ubiystsa

Nogmaals hartelijk dank!
Ik heb nu vrijdag zelf een restaurant toegevoegd op tripadvisor waar ik heb gegeten wat er nog niet op stond. Benieuwd wat daarmee gebeurd. Vorig jaar zijn er twee restaurants die ik toevoegde wel goedgekeurd.
Heb je al een facebook pagina? Of lees ik daar overheen?
Staat in zijn handtekening. Als ik de reviews zo lees, zou je het heel goed doen op TripAdvisor!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ubiytsa schreef: 31 mei 2017 15:10
Staat in zijn handtekening. Als ik de reviews zo lees, zou je het heel goed doen op TripAdvisor!
[/quote]

Niet helemaal wakker :'( :X Ik heb niet gezegd haha!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erik schreef: 31 mei 2017 12:04
LaosFan schreef: 31 mei 2017 11:02 TripAdvisor: ik heb nu al een paar keer gepoogd me daar in te schrijven maar er komt nooit reactie en bevestiging of afwijzing... Ik begrijp dat totaal niet en jaren terug (toen ik elders woonde en er ook eens op wilde komen) was dat hetzelfde...
Ik heb je case eens voorgelegd bij Tripadvisor en ze gaven aan dat bijna alle accommodatie gewoon worden opgenomen na het invullen van een formulier. Ook kun je mensen vragen om je Guesthouse toe te voegen / aan te melden. Wanneer voldoende mensen dat doen wordt je met meer kans opgenomen. Je kunt jezelf op die manier ook "registreren" bij Google. Zaken die geen geld kosten, enkel wat tijd.
LaosFan schreef: 31 mei 2017 11:02 Reviews: Nee, niet alles maar we vragen mensen het wel.
Wat je kan doen is een korting geven op een extra nacht in ruil voor een review. Je moet anders ook budget hebben voor reclame en op deze manier weet je een beetje wat je krijgt.
Bedankt Erik. Op Google Maps staan we. Tripadvisor heb ik meermaals ingevuld maar er komt geen bevestiging. Ik vrees dat daar wederom wat fout gegaan is. |:(
Plaats reactie