Route Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Ayacumba

Advies provincie Isaan - Route Thailand

Bericht door Ayacumba »

Hallo,

In juni gaan mijn vrouw en ik 5 weken naar Thailand. Spannend en leuk :)

We hebben een globale planning, dit zijn de steden en eilanden die wij graag willen bezoeken: Bangkok, Khao Yai National park, Ayyuthaya, Sukothai, Chiang mai, Pai, Ko Thao, Koh Phangan en Ko Samui. Dit is een vrij standaard route.

Op internet hebben we gelezen dat de Isaan provincie nog niet zo toeristisch is en dat spreekt ons erg aan. Nu zijn we op zoek naar advies en/of tips of het uberhaupt mogelijk is om ook de Isaan provincie te bezoeken in 5 weken tijd?
Torra
Reisexpert

Re: Advies provincie Isaan - Route Thailand

Bericht door Torra »

Hou Ayacumba,

Als je echt wil genieten van je reis dan zou ik de Isaan zeker een andere keer doen.
Het hangt er ook helemaal vanaf hoe je reist, met openbaar vervoer, huurauto en of je nog vliegt van de ene plaats naar de andere.

Wij hebben de Isaan met een huurauto gedaan en vonden sommige stukken erg leuk, maar andere minder interessant.
De route zoals je hebt gepland kan wel in 5 weken.
Ayacumba

Re: Advies provincie Isaan - Route Thailand

Bericht door Ayacumba »

Hallo Torra,

Bedankt voor je reactie. We hebben besloten om Isaan een andere keer te doen.

Groetjes!
Torra schreef:Hou Ayacumba,

Als je echt wil genieten van je reis dan zou ik de Isaan zeker een andere keer doen.
Het hangt er ook helemaal vanaf hoe je reist, met openbaar vervoer, huurauto en of je nog vliegt van de ene plaats naar de andere.

Wij hebben de Isaan met een huurauto gedaan en vonden sommige stukken erg leuk, maar andere minder interessant.
De route zoals je hebt gepland kan wel in 5 weken.
RaniPermentier
Vakantieganger

Welke route voor 6 weken Thailand?

Bericht door RaniPermentier »

Hallo allemaal!
Mijn naar is Rani en na de zomervakantie studeer ik mijn laatste jaar orthopedagogie.
Hierna willen mijn vriend en ik de wijde wereld intrekken, startend met 6 maanden Azië en vervolgens 6 maanden (of langer!?) Australië.
Wij zijn momenteel alles al wat aan het uitstippelen maar routes uitstippelen is toch moeilijker dan verwacht. Vooral in Thailand zitten we een beetje vast. Wij willen genieten van de mooiste plekjes, cultuur opsnuiven & willen gerust eens gaan feesten maar dit is niet het doel van onze reis.
We zouden dus 6 weken Thailand doen om vervolgens door te reizen naar Cambodja. Heeft iemand goede suggesties voor Thailand (eventueel route via maps) met de meeste highlights (cultuur & mooie stranden zijn een must). Alvast heel erg bedankt!!

Met vriendelijke groeten,
Rani Permentier
Travelator
Reisexpert

Re: Welke route voor 6 weken Thailand?

Bericht door Travelator »

Hi,

Enig idee in welk seizoen je in Thailand zult zijn?
Dat kan nogal uitmaken, namelijk.
Het hoogseizoen loopt van ongeveer half november t/m half mei en in die periode is het overal wat drukker.
In het regenseizoen is het ook best te doen, maar dan heb je meer kans op......... Regen dus. En alles is een stuk rustiger/soms (te) uitgestorven (zelfs voor een rustzoeker zoals ik). Ik vind zelf de maanden november en april/mei het fijnst.
In de reisgids op de deze site kun je al een hoop ideeën opdoen. Die vind je hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/#
Als je zes weken de tijd hebt, zou ik de eilandjes van zuid combineren met noord.
Geef verder even aan wat je precies zoekt. Zo scheelt het bijvoorbeeld nogal of je naar een eiland als Ko Phi Phi gaat of naar bijvoorbeeld Ko Jum. Liggen vlak bij elkaar, maar totaal andere sfeer.
Om een idee te krijgen van de eilanden kun je even kijken op: http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.com.mt/
Ook Travelfish.org is een goede site om je te oriënteren.
Of op onze eigen site natuurlijk: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si402.html

Verder natuurlijk de standaard bezienswaardigheden, zoals Bangkok, Ayutthaya, River Kwai, Kanchanaburi etc.
Khao Sok NP zeker niet overslaan en in het noorden Chiang Mai, Pai (evt met de scooter zelf rijden vanuit Chiang Mai) en Chiang Rai.
Als je de eilanden wilt bezoeken en je vraagt mijn mening, zou ik absoluut gaan voor de westkust. De oostkust is een stuk toeristischer.

Geef maar een gil als je nog meer vragen hebt.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
RaniPermentier
Vakantieganger

Re: Welke route voor 6 weken Thailand?

Bericht door RaniPermentier »

Travelator schreef:Hi,

Enig idee in welk seizoen je in Thailand zult zijn?
Dat kan nogal uitmaken, namelijk.
Het hoogseizoen loopt van ongeveer half november t/m half mei en in die periode is het overal wat drukker.
In het regenseizoen is het ook best te doen, maar dan heb je meer kans op......... Regen dus. En alles is een stuk rustiger/soms (te) uitgestorven (zelfs voor een rustzoeker zoals ik). Ik vind zelf de maanden november en april/mei het fijnst.
In de reisgids op de deze site kun je al een hoop ideeën opdoen. Die vind je hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/#
Als je zes weken de tijd hebt, zou ik de eilandjes van zuid combineren met noord.
Geef verder even aan wat je precies zoekt. Zo scheelt het bijvoorbeeld nogal of je naar een eiland als Ko Phi Phi gaat of naar bijvoorbeeld Ko Jum. Liggen vlak bij elkaar, maar totaal andere sfeer.
Om een idee te krijgen van de eilanden kun je even kijken op: http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.com.mt/
Ook Travelfish.org is een goede site om je te oriënteren.
Of op onze eigen site natuurlijk: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si402.html

Verder natuurlijk de standaard bezienswaardigheden, zoals Bangkok, Ayutthaya, River Kwai, Kanchanaburi etc.
Khao Sok NP zeker niet overslaan en in het noorden Chiang Mai, Pai (evt met de scooter zelf rijden vanuit Chiang Mai) en Chiang Rai.
Als je de eilanden wilt bezoeken en je vraagt mijn mening, zou ik absoluut gaan voor de westkust. De oostkust is een stuk toeristischer.

Geef maar een gil als je nog meer vragen hebt.
Hey ik zal in Thailand zijn eind oktober tot begin december.
Ik zoek al je informatie en plekjes zeker even op! Dankjewel :)
MVG,
nelsie

Reisplanning Thailand

Bericht door nelsie »

Hallo,

Aankomende augustus vertrek ik voor 3 weken met mijn vriend naar Thailand. We zijn 21 en 23 jaar en het is de eerste keer dat we gaan backpacken. We hebben een reisplanning gemaakt om een beetje voor onszelf duidelijk te hebben waar we ongeveer allemaal heen willen. Aangezien we in het regenseizoen gaan beseffen we ons dat we flexibel moeten zijn i.v.m. regen. We willen namelijk wel ook een beetje zon zien!
Dit is onze voorlopige reisplanning:

Dag 1- aankomst Bangkok
Dag 2- fietsen in Bangkok
Dag 3- Bangkok / nachttrein naar Chiang mai
Dag 4- Chiang mai
Dag 5- Chiang mai (Elephant nature park)
Dag 6- Chiang mai (ziplinen in de jungle)
Dag 7- Pai met de bus of scooter
Dag 8- Pai / vlucht naar Surat Thani
Dag 9- Khao Sok Natural Park
Dag 10- Khao Sok Natural Park
Dag 11- Koh Panghang
Dag 12- Koh Panghang
Dag 13- Koh Samui
Dag 14- Koh Samui
Dag 15- Koh Samui
Dag 16- Ko Tao
Dag 17- Ko Tao
Dag 18- Ko Tao
Dag 19- terugreis Bangkok
Dag 20- vertrek

Omdat het onze eerste keer is merken we dat we heel veel willen doen en zien. Hebben we teveel gepland in een korte tijd? Moeten we wat weglaten? Heeft iemand nog andere leuke tips om heen te gaan of te doen?

Ik hoor het graag!
Travelator
Reisexpert

Re: Reisplanning Thailand

Bericht door Travelator »

Hoi Nelsie, Leuk dat je naar Thailand gaat.

Je planning lijkt mij inderdaad te veel en te vol.
Aangezien je in het regenseizoen gaat, is het goed dat je voor de eilanden aan de oostkust hebt gekozen, hoewel het aan de westkust ook meestal prima toeven is, hoor.

Afhankelijk van welke trein je pakt ( http://www.seat61.com/Thailand.htm#Bang ... Chiang_Mai ) kom je in de ochtend of rond de middag van dag 4 aan in Chiang Mai. Dan ben je waarschijnlijk moe van de reis en wellicht nog een stukje jetlag.
Dan geef je jezelf dus +- een halve dag de tijd om even op adem te komen van de eerste indrukken en de 2 dagen erna ga je meteen weer flink in de actie buiten Chiang Mai zelf. Van die stad zie je dus niets. Ik zou daar één of twee dagen langer blijven, zodat je ook wat rust krijgt en lekker door het stadje kunt dwalen.

Dan cross je naar Pai, maar waarom precies is mij een raadsel, want je komt daar waarschijnlijk (laat) in de middag aan en de volgende dag vertrek je alweer. Met de bus ben je zo'n 3,5 uur onderweg vanaf Chiang Mai. Met de scooter -als je tenminste hier en daar wilt stoppen om ook nog iets te zien- langer. (wees voorzichtig en draag alsjeblieft een helm) (voor tips zie dit topic: scootertour-noord-thailand-t29035.html)

Je wilt de dag erna naar Surat vliegen. Dan moet je dus weer terug naar Chiang Mai (evt scooter inleveren) en ook nog vanaf de stad naar de luchthaven. Dat gaat meer tijd kosten dan je denkt.
Ik zou dus meer tijd nemen in Pai (toeristisch, maar vond het zelf een erg leuk plaatsje - Edible Jazz is een aanrader als er een optreden is) of Pai gewoon helemaal overslaan.

Dan heb je twee dagen gepland in Khao Sok, zo te zien inclusief de reis naar en van Surat (+- 2,5 uur). Als ik me niet vergis (maar weet het niet zeker) zijn de meeste tours met overnachtingen op het meer (aanrader) 3 dagen en 2 nachten. Ook daar dus misschien een extra nachtje voor rekenen.

Op dag 11 wil je dan op Ko Pha Ngan zijn. Ook daarvoor moet je weer een reistijd in acht nemen.
Ik zou in plaats van 3 eilanden 1 of 2 eilanden kiezen. Koh Tao is het kleinste eiland en dat is al vrij groot en er is veel te zien en te doen.
Ik zie er niet echt het nut van in om de drie eilanden te bezoeken, omdat ze qua natuur etc niet zo heel verschillend zijn.
Gun jezelf wat rust en neem de tijd om een plek ook écht te zien in plaats van plekken van je lijstje te strepen.

Succes ermee en alvast heel veel plezier!

Groetjes,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Nelsie,

ik ben het met Travelator eens dat bepaalde stukken van je schema wel heel erg krap zijn.

Ik zou Pai en Koh Panghang skippen. Zou heb je een iets rustigere reis en hou je meer tijd over voor de leuke dingen!

Veel plezier!
nelsie

Bericht door nelsie »

Dag travelator en Vincent,

Sorry voor mijn late reactie! Ik heb jullie berichten gelezen en toen ik wilde reageren kon ik de website niet meer terugvinden (ja heel stom).

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties. Mijn vriend en ik hebben namelijk besloten om toch wat te schrappen van onze reisplanning. Onze reisplanning ziet er nu zo uit;

Dag 1, 2 en 3: Bangkok
Dag 4: eind van de dag vliegtuig naar Chiang mai
Dag 5, 6, 7: Chiang mai
Dag 8: reisdag naar koh phangang (vliegtuig en boot)
Dag 9, 10 en 11: Koh Phangang (18 aug full moon party)
Dag 12, 13, 14, 15: Koh Tao
Dag 16: later op de dag naar khao sok
Dag 17 en 18: khao sok Natural park 2daagse Tour
Dag 19: terugreis naar Bangkok
Dag 20: Bangkok
Dag 21: terugvliegen

Als jullie het leuk vinden om nog eens te reageren ben ik benieuwd wat jullie van deze reisplanning vinden. Feedback en tips zijn nog steeds van harte welkom!!

Groetjes
rindubali
Vakantieganger

van airport Bangkok naar Pattaya

Bericht door rindubali »

Heeft er iemand ervaring met transport vanaf Suvarnabhumi Airport naar Pattaya. Met welke organisatie kan ik het beste reizen en gaan er frequent bussen naar Pattaya. Hoe kan ik daar het snelst komen.
Hans
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: van airport Bangkok naar Pattaya

Bericht door stevenl »

Ieder uur vertrekt een bus voor 120 baht, gewoon de bordjes volgen. LOijn 389, maar er zijn meerdere bussen.

Of een prive taxi nemen, ik schat de kosten op 1500 baht.
Sarahs

Rondreis thailand - Kanchanaburi River Kwai

Bericht door Sarahs »

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een reis van 2-3 weken te doen in thailand. Bij het samenstellen van deze reis ben ik aan het kijken naar de hoogtepunten: Te starten in bangkok - Kanchanaburi River Kwai Jungle Rafts Experience - ayuthaya - chiang mai - koh pha ngan.

Ik heb toch wat vragen bij vb kanchanaburi river, ik wil het ook niet te toeristisch maken want dit zijn feitelijk alle meeste bezochte plaatsen, maar bij kanchanaburi vraag ik me toch af, als ik kijk naar de prijzen voor zo een "experience" ben je snel 250 eur kwijt. Is dit eigenlijk wel de moeite? Of zijn er eventueel tips om dit deel anders te bezoeken? Aangezien dit toch redelijk duur is kan ik misschien beter aan een ander plaats spenderen.... Dit is wel de eerste keer thailand voor mij dus alle tips zijn welkom.

Ook probeer ik onder het budget van rond 1500 eur te blij en. Is dit realistisch? ( met vliegtuigticket)

Bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Rondreis thailand - Kanchanaburi River Kwai

Bericht door Erik »

250 Euro voor een "experience" lijkt mij erg duur voor Thailand, wat voor experience het dan ook is. Ik weet niet of er veel veranderd is sinds ik er ben geweest, maar meestal kost het maar een paar euro :)

Een totaal 1.500 lijkt mij wel redelijk per persoon. Wanneer je een beetje oplet ben je rond de €25,- per persoon per dag kwijt. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wanneer je gaat en hoe je rond reist. Heb je al op deze site bij de reisinformatie gekeken? Dat staat bomvol informatie waar je hopelijk wat aan hebt.
kohraya
Reisexpert

Re: Rondreis thailand - Kanchanaburi River Kwai

Bericht door kohraya »

Ik weet niet welke 'experience' je wil meemaken, maar je kan al vanaf 15€ per nacht (incl airco) overnachten op zo'n drijvend raft.
Kijk maar eens op Booking.com naar VN Guesthouse bvb (maar er zijn er meer). Daar heb je het bekende deurtje-open-en-PLONS-de-rivier-in-experience.
Plaats reactie