Hoi Nelsie, Leuk dat je naar Thailand gaat.
Je planning lijkt mij inderdaad te veel en te vol.
Aangezien je in het regenseizoen gaat, is het goed dat je voor de eilanden aan de oostkust hebt gekozen, hoewel het aan de westkust ook meestal prima toeven is, hoor.
Afhankelijk van welke trein je pakt (
http://www.seat61.com/Thailand.htm#Bang ... Chiang_Mai ) kom je in de ochtend of rond de middag van dag 4 aan in Chiang Mai. Dan ben je waarschijnlijk moe van de reis en wellicht nog een stukje jetlag.
Dan geef je jezelf dus +- een halve dag de tijd om even op adem te komen van de eerste indrukken en de 2 dagen erna ga je meteen weer flink in de actie buiten Chiang Mai zelf. Van die stad zie je dus niets. Ik zou daar één of twee dagen langer blijven, zodat je ook wat rust krijgt en lekker door het stadje kunt dwalen.
Dan cross je naar Pai, maar waarom precies is mij een raadsel, want je komt daar waarschijnlijk (laat) in de middag aan en de volgende dag vertrek je alweer. Met de bus ben je zo'n 3,5 uur onderweg vanaf Chiang Mai. Met de scooter -als je tenminste hier en daar wilt stoppen om ook nog iets te zien- langer. (wees voorzichtig en draag alsjeblieft een helm) (voor tips zie dit topic:
scootertour-noord-thailand-t29035.html)
Je wilt de dag erna naar Surat vliegen. Dan moet je dus weer terug naar Chiang Mai (evt scooter inleveren) en ook nog vanaf de stad naar de luchthaven. Dat gaat meer tijd kosten dan je denkt.
Ik zou dus meer tijd nemen in Pai (toeristisch, maar vond het zelf een erg leuk plaatsje - Edible Jazz is een aanrader als er een optreden is) of Pai gewoon helemaal overslaan.
Dan heb je twee dagen gepland in Khao Sok, zo te zien inclusief de reis naar en van Surat (+- 2,5 uur). Als ik me niet vergis (maar weet het niet zeker) zijn de meeste tours met overnachtingen op het meer (aanrader) 3 dagen en 2 nachten. Ook daar dus misschien een extra nachtje voor rekenen.
Op dag 11 wil je dan op Ko Pha Ngan zijn. Ook daarvoor moet je weer een reistijd in acht nemen.
Ik zou in plaats van 3 eilanden 1 of 2 eilanden kiezen. Koh Tao is het kleinste eiland en dat is al vrij groot en er is veel te zien en te doen.
Ik zie er niet echt het nut van in om de drie eilanden te bezoeken, omdat ze qua natuur etc niet zo heel verschillend zijn.
Gun jezelf wat rust en neem de tijd om een plek ook écht te zien in plaats van plekken van je lijstje te strepen.
Succes ermee en alvast heel veel plezier!
Groetjes,
Siem