Backpacken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
usainbale

Thailand zomer

Bericht door usainbale »

He!

Afgelopen week heb ik dan eindelijk een ticket geboekt van Dusseldorf naar BKK! Immense lange vluchten, maar de lage prijs compenseert het weer gelukkig. Ik heb nu een aantal vragen waar ik graag antwoorden op zou willen hebben :)

- Ik reis via Abu Dhabi en als het mee zit kan ik iets langer dan een hele middag vertoeven in Abu Dhabi. Heeft iemand tips/advies over bepaalde gebouwen of dingen die je zeker moet zien in die uren dat je er bent? Ik heb geen zin om de hele middag op het vliegveld door te brengen en zou graag een kijkje willen nemen in Abu Dhabi.

- Phuket. Ik wil eerst graag enkele dagen door brengen in BKK en vervolgens naar het zuiden vliegen. Weet iemand hoe je daar (of nog hier in NL) het goedkoopst aan vliegtickets kunt komen? Hoe cheaper hoe beter.

- Een hele random vraag: momenteel is het natuurlijk heerlijk weer in Nederland maar ik loop nog op wat afgetakelde slippers rond. Nu heb ik goeie ervaring met Adidas slippers, alleen deze zijn nog al prijzig (vooral gelet op het feit dat ik erg cheap leef om zo veel mogelijk geld te sparen voor Thailand). Kan je deze slippers ook gewoon in Thailand kopen? Of verkopen ze daar hele andere merken?

- Schoenen. Ik wil graag nog nieuwe schoenen aanschaffen. Ik heb gelezen dat je bijvoorbeeld op Nike Roshe Runs prima kan backpacken door Thailand, zou je deze daar ook kunnen kopen? Of raden jullie aan gewoon hier even schoenen te kopen? Verder wil ook nog een paar All Stars meenemen voor bijvoorbeeld feestjes etc.

Alvast bedankt :)
kohraya
Reisexpert

Re: Thailand zomer

Bericht door kohraya »

Adidas slippers? Nike Roshe Runs? All Stars? Schaam je om te zeggen dat je "erg cheap" leeft!
Ik reis al jaren met teenslippers van bij Zeeman. En als ik naar zo'n bestemming reis, kost alle kleding in mijn backpack nog niet zoveel als één paar schoenen die jij noemt.
usainbale

Bericht door usainbale »

Kohraya

Afgelopen jaren heb ik net als jij gereisd op simpele teenslippers, gevolg bij mij was dat ik allemaal ontstoken plekken kreeg tussen mijn tenen. Dus daar heb ik niet opnieuw zin in :). En verder ga ik niet goedkope schoenen kopen die binnen no time kapot zijn, want daar heb ik ook genoeg ervaring mee. En met betrekking tot dat cheap leven, dat is mede om in dit soort dingen te investeren.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ter plaatse schoenen kopen, heeft als nadeel dat je ze niet kan inlopen zodat je de kans maakt op blaren.
Wat betreft een vliegticket naar Phuket; Air Asia is een bekende en betrouwbare low budget vliegmaatschappij.
Maar je kan natuurlijk ook over land en het grootste gedeelte per nachttrein doen gevolgd door een stuk met de bus.
Abu Dhabi ben ik nog niet geweest, wel 2x Dubai. Maar er zijn wel mensen op het forum die in Abu Dhabi geweest zijn. Wellicht dat zij je tips kunnen geven. Wat betreft de highlights van de stad, kan je ook gewoon even op 't net surfen. Sommige forumleden vonden Abu Dhabi trouwens mooier dan Dubai, en ik vond dat al geweldig. Aan bezienswaardigheden dus geen gebrek voor een kort bezoekje.
Sorry nog voor je tenen :@
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Merkkleding in Azië is iets goedkoper dan hier, maar het scheelt niet zo heel veel. Wel kan je goedkope nepmerkartikelen vinden.

Het nadeel van veel shops met originele artikelen is dat de grootste maten vaak afwezig zijn. Ik (v, 1.87) heb in NL vaak al moeite passende kleren te vinden, in Thailand probeer ik het vaak niet eens, op t-shirtjes na.

De grote moskee van Abu Dhabi moet mooi zijn. Ik had zelf 's nachts een overstap en ben er niet geweest. Dit jaar stop ik in oman ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
gerraldine

2 weken Thailand en of Laos, tips en ideeën?

Bericht door gerraldine »

Ik heb een ticket naar Bangkok geboekt in augustus. Maar ik loop een beetje vast in het bedenken van een fijne reisroute, dit omdat ik veel verschillende berichten lees over het regenseizoen.
Ik wil het liefst, cultuur en natuur en afsluiten met een paar dagen strand.
3 jaar geleden ben ik op Kho Tao geweest en heb ik een trekking gemaakt door Ko Sok.
Tips zijn dus meer dan welkom!
Roos_

Welke plek voor ontspannen vakantie Thailand?

Bericht door Roos_ »

Dag allemaal,

na een super druk jaar heb ik in oktober twee weken vrij en die wil ik ontspannen besteden in de zon. Zou graag terug gaan naar Thailand, maar ik weet maar niet naar welke plaats, wie kan mij advies geven?

Ik wil graag een ontspannen vakantie, dus even geen rondreis, maar wel met mogelijkheid tot uitstapjes in de buurt (natuur, cultuur), alleen maar op het strand liggen hou ik niet vol. Feesten hoef ik niet, maar omdat ik alleen ga, vind ik het wel leuk in een gezellig plaatsje te verblijven met leuke restaurantjes en een beetje levendigheid, geen achteraf resort dus.

De goedkopere reizen gaan naar Phuket of Pattaya, waar ik mezelf nog niet zo zie. Hoe zijn Hua Hin en Cha'am? Of zijn er andere leuke, gezellige badplaatsen die makkelijk te bereiken zijn?
Wie helpt mij een keuze te maken?
Alvast bedankt!!
Roos
Travelator
Reisexpert

Re: Welke plek voor ontspannen vakantie Thailand?

Bericht door Travelator »

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15663.html
Anders Ko Lanta (is wat groter) of bv Pai en/of Chiang Mai?

Er liggen veel nog vrij onbekende eilandjes in de Andaman zee.
Hier vind je er nog meer: http://tezzasthaiinfo.blogspot.nl/2007/05/ko-lanta.html
Ko Libong vond ik mooi, maar ook Ko Muk, Ko Tarutao en.... Nou ja, allemaal wel eigenlijk haha

Je zou bijvoorbeeld 1 of 2 eilanden kunnen kiezen en die combineren met Krabi (ook goedkope vluchten naartoe vanaf BKK).
Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Marja66

Thailand wanneer is de 30e dag?

Bericht door Marja66 »

Misschien een domme vraag maar wat betekent 30 dagen in Thailand mogen verblijven?
Ik ga aankomen op 6 januari 2017 in de avond. Wat is de uiterste dag waarop ik het land moet verlaten? Is dat 4 februari of 5 februari?

Als ik de dag van aankomst meetel, is de dertigste op 4 februari. Moet ik dan die dag weg of mag het een dag later zijn?

Dankjewel voor reactie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Thailand wanneer is de 30e dag?

Bericht door stevenl »

Marja66 schreef:Misschien een domme vraag maar wat betekent 30 dagen in Thailand mogen verblijven?
Ik ga aankomen op 6 januari 2017 in de avond. Wat is de uiterste dag waarop ik het land moet verlaten? Is dat 4 februari of 5 februari?

Als ik de dag van aankomst meetel, is de dertigste op 4 februari. Moet ik dan die dag weg of mag het een dag later zijn?

Dankjewel voor reactie
Dag van aankomst en vertrek tellen mee, dus in jouw geval van de 6e t/m de 4e.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Koh Lanta, Ao Nang, Kata (Phuket).
dreesman123

Trip over land naar Thailand, tips, hulp, nodig

Bericht door dreesman123 »

Hallo beste mensen op het Forum

een goede camper in een heel goede staat, en sponsors en geïnteresseerde mensen of bedrijven
die mij willen helpen om mijn trip te plannen en te rijden met de Camper naar Thailand, samen met mijn Hond Barry.
en wat voor papieren en documenten nodig heb voor deze trip. heb ooit hier gelezen ( een document dat je geen belasting moet betalen elke keer als je in een nieuw/ander land inrijd)

Zeer geachte.
lk ben een 63 jarige energieke vrijgezelle man met een WIA uitkering, maar weiger om achter de geraniums te blijven zitten, ben alleen, zonder familie (allen overleden) geen vrouw en kinderen. Ik heb alleen mijn hond Barry, (Hollandse herder van 8 jaar en mijn beste maat en vriend).

lk kom origineel uit het Gooi ( geb. in Huizen), altijd verbleven in het Gooi maar door werkzaam heden in Limburg beland.

Nu wil ik gaarne een voorstel/Idee doen en vragen om uw hulp, mijn droom is om met een camper naar Azie/ Thailand te reizen/rijden samen met mijn hond Barry.
In een tijds-bestek van 30 dagen, en ik neem de tijd, want die heb ik, Ik wil hier graag ook een repotage of documentaire van maken.

Als een stunt en sponsoring van en voor diverse instanties/goede doelen reclame etc,etc

Waarom Thailand, omdat dit het land is waar ik mij het meeste thuis voel, ik kom daar regelmatig (al 40 jaar) indien financieel mogelijk. Dit is het land waar mijn HART ligt, ik voel mij daar zo blij en gelukkig en tevreden, het is zo een mooi land met haar mooie, lieve, goede en fijne mensen en wil daarom de laatste tijd van mijn leven daar verblijven, ook is het nog redelijk goedkoop om te leven met mijn uitkering.

Wij willen U vragen om ons te helpen d.m.v. een programma/ documentaire met een dagelijks verslag, uiteraard exclusief voor U en uw bedrijf/omroep.

wij zijn(mijn hond en ondegetekende) al bezig geweest met sponsors aan te schrijven en vraag ook U om hulp voor ondersteuning en begeleiding voor dit voor mij grote project.

Wij zijn bereid om hier alles op te geven om mijn doel in mijn leven te bereiken, maar er zijn zoveel visums en allerlei documenten te regelen en veel te organiseren, vandaar dit verzoek.

Wij zouden gaarne in een persoonlijk gesprek meer willen toelichten in de hoop u te enthousiasmeren zodat U mij verder wilt helpen. Hoop snel van u te horen,

Met vriendelijke groeten Andre H. Hergraven

0629491728. ahergraven@msn.com
Jenny
Reisexpert

Re: Trip over land naar Thailand, tips, hulp, nodig

Bericht door Jenny »

Een overlandtrip van Nederland naar Thailand is vrij lastig.

De zuidelijke route, via de voormalige zijdenroute naar India en dan door Myanmar naar Thailand, is niet mogelijk met eigen vervoer. De landsgrenzen tussen India/Bangladesh en Myanmar zijn dicht en ook de meeste grenzen tussen Myanmar en Thailand zijn gesloten. Er zijn veel rellen en onrusten in de grensgebieden.

Blijft de noordelijke route via Rusland en China over. Deze heb ik zelf per trein gedaan, erg mooi. (Al is 30 dagen niet heel ruim met al het oponthoud bij de grens.) Wat ik echter begreep van andere overland reizigers is dat je China bijna niet in kan met eigen vervoer. Of je moet in een groep reizen en veel betalen.

Succes met het vinden van sponsoren!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Re: Trip over land naar Thailand, tips, hulp, nodig

Bericht door Erik »

Ik plaats ook even een linkje naar de andere tips die je al hebt gekregen: camper-gezocht-hulp-gezocht-t32617.html
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Shit, lees het erg laat nu! Hopelijk lees je dit nog voor je vertrekt!

Cha-am is mijn 2e thuis geworden de laatste 5 jaar, heb daar nu een goeie 11 maanden door gebracht een daar komt zeker nog geen eind aan ;)
Vind het daar heerlijk omdat het een layed-back dorp is zonder toeristische meuk, dus de prijs die je op het menu/prijskaartje ziet is ook echt de prijs die je betaald zonder opgelicht te worden.

Heb daar een guest house waar ik voor een appel en een ei slaap, op en top relax. 100m van het strand en 200m van de barren straat. Kan je die wel door zetten als je 'm wilt hebben!

Kwa cultuur is er niet heel veel. Vanaf het strand kun je de grote weg over naar old-Cha-am en dan de oud tempel en de berg daar op het terrein.
Verderweg van Cha-am heb je nog de bat-cave, daar komen elke avond ene paar miljoen vleermuizen de berg uit om te gaan eten. Leuk om te zien maar stel je er niet heel veel van voor.
Voorbij Hua-hin is er de Sam Roi Yot (300 bergen), fantastisch mooi! Was al een paar jaar in Cha-am en dit de laatste keer gezocht en het was schitterend. Wel ff wat bergen op lopen maar het is 't zeker waard.
Andere kant op terug richting Bangkok is er Amphawa floating market, ook heel leuk maar begint ook erg toeristisch te worden.

In Cha-am geniet ik er eigenlijk vooral van dat het vooral Thaise badgasten zijn op het strand die nog FARANG FARANG!!! roepen als je langs loopt of zwemt ;) Komen niet voor niets zo'n 4 miljoen gasten voorbij in Cha-am per jaar (95% thais)!

Oja, vanaf BKK airport is er nu een buslijn die direct naar Cha-am (of Hua Hin) gaat en terug. Buiten het hoogseizoen kun je zonder te reserveren direct mee, kaartje kopen kan bij exit-8 op 't vliegveld. Terug vanuit Cha-am naar BKK airport kun je kopen via internet :)
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Plaats reactie